کد خبر : 3838
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مرداد 1400 - 0:29

دلیل حذف آزمون‌های پیشرفت تحصیلی

دلیل حذف آزمون‌های پیشرفت تحصیلی

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش، بر ضرورت «توجه ویژه به اقتضائات دوران کودکی و جایگزین کردن تکالیف مهارتی با تکالیف  سنتی» تأکید کرد.  رضوان حکیم زاده در حاشیه بازدید از برخی اقدامات و رونمایی از چند طرح معاونت ابتدایی استان یزد، در جلسه مشترک شورای معاونان اداره کل آموزش‌وپرورش و روسای آموزش‌وپرورش نواحی، مناطق و شهرستان‌های ۱۴گانه

دلیل حذف آزمون‌های پیشرفت تحصیلی

معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش، بر ضرورت «توجه ویژه به اقتضائات دوران کودکی و جایگزین کردن تکالیف مهارتی با تکالیف  سنتی» تأکید کرد.

 رضوان حکیم زاده در حاشیه بازدید از برخی اقدامات و رونمایی از چند طرح معاونت ابتدایی استان یزد، در جلسه مشترک شورای معاونان اداره کل آموزش‌وپرورش و روسای آموزش‌وپرورش نواحی، مناطق و شهرستان‌های ۱۴گانه استان یزد، اظهار کرد: توجه ویژه به اقتضائات دوران کودکی و جایگزین کردن تکالیف مهارتی با تکالیف  سنتی از فعالیت‌های ضروری است، اگر می‌خواهیم در دوره ابتدایی توفیق به دست آوریم و تربیت و تحول اتفاق بیافتد، باید بر اساس سند تحول بنیادین نگاه تخصصی به کودک داشته باشیم و اقتضائات دوران کودکی را به رسمیت بشناسیم و بدانیم که مسئول تربیت و هدایت همه دانش آموزان هستیم و باید در کلام و رفتار خود عدالت تربیتی داشته باشیم و به بچه‌ها اجازه اشتباه کردن بدهیم تا یاد بگیرند و اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس پیدا کنند.
وی افزود: به‌هیچ‌وجه تکلیف را حذف نکردیم بلکه بر اساس اصول تربیتی تکالیف مهارتی را جایگزین مشق شب سنتی کردیم و می‌خواهیم به‌جای رونویسی صرف، مهارت نوشتن افکار، مشاهدات، احساسات و نظرات را در دانش‌آموز تقویت کنیم و اگر بخواهیم بچه‌ها در مدرسه و منزل همه‌چیز را کاربردی یاد بگیرند، باید تکالیف مهارتی را جایگزین تکالیف سنتی کنیم.
حکیم زاده ادامه داد: مهارت‌های خواندن، نوشتن، گوش کردن و سخن گفتن که در بسته تحولی خوانا مدنظر است، در درجه اول برای یک زیست سالم انسانی موردتوجه خداوند در قرآن نیز قرارگرفته و درآیات متعددی به آن‌ها اشاره‌شده است.
وی خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم که نتایج را در رفتار دانش آموزان مشاهده کنیم و افرادی داشته باشیم که زبان فارسی را به شکل درستی بخوانند و بنویسند و اگر به این مهم دست‌یابیم، یکی از مأموریت‌های اساسی دوره ابتدایی در سند تحول بنیادین حتماً محقق خواهد شد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: هدف سند تحول بنیادین محور قرار دادن تربیت بود اما عملاً تربیت را تبدیل کردیم به آموزش و آموزش را به تست زدن تبدیل کردیم.
وی اضافه کرد: در کشورهای پیشرفته دنیا هیچ گونه جداسازی و گروه‌بندی برای دانش آموزان وجود ندارد و گروه‌بندی دانش آموزان به ضعیف، متوسط و قوی کاری اشتباه است؛ زیرا که باور و توانمندی دانش‌آموز را از بین می‌برد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، حکیم زاده، دلیل حذف آزمون‌های پیشرفت تحصیلی، کتاب‌های کمک‌آموزشی، مصاحبه‌ها و آزمون ورودی را لطمه زدن و خدشه‌دار کردن کرامت بچه‌ها دانست و تصریح کرد: این برنامه‌ها، محیط مشارکتی و رفاقتی را که مدنظر مبانی دینی است را از بین می‌برد و دستاورد دیگری نخواهد داشت.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

پریفرم

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

قیمت شیشه اتومبیل

سم سوسک کش قوی

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

عمیرگاه نیسان مورانو

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح