کد خبر : 119958
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آذر 1400 - 22:07

«دعای باران» برای نزول باران

«دعای باران» برای نزول باران

یک هنرمند مشهدی گفت: المان دعای باران ازجهات متفاوت، پیام‌های مختلفی برای بینده خود دارد. محمدرضا نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، در خصوص موضوع اثر خود در جشنواره«خانه بهار» اظهار کرد: اسم اثر دعای باران است که راز و نیاز یک انسان و موجودات مختلف از جمله ماهی و گیاهانی که در اطراف

«دعای باران» برای نزول باران
یک هنرمند مشهدی گفت: المان دعای باران ازجهات متفاوت، پیام‌های مختلفی برای بینده خود دارد.
محمدرضا نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، در خصوص موضوع اثر خود در جشنواره«خانه بهار» اظهار کرد: اسم اثر دعای باران است که راز و نیاز یک انسان و موجودات مختلف از جمله ماهی و گیاهانی که در اطراف آن روییده‌اند را با خداوند نشان می‌دهد.
وی درباره هدف خود از طراحی این اِلِمان، افزود: این چند سال اخیر کمبود آب و خشکسالی در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر ذهن ما را مشغول کرده بود.
این هنرمند مشهدی در این باره اضافه کرد: این ذهن مشغولی ما را به این فکر وا داشت که تندیسی در جهت یادآوری به مردم بسازیم تا نشان دهد بسیاری از مسائل، نتیجه و حاصل اعمال خواهد بود و همچنین این اثر بیانگر اعلام نیاز به خداوند برای نزول باران است.
نوروزی خاطر نشان کرد: مکان اولیه این اثر اول بولوار دندان پزشکان در حاشیه بولوار وکیل آباد بود اما از آن جایی که مردم این مسیر با سرعت از آن مسیر رد می‌شوند و این کار نیاز دارد که از جهات مختلف به آن نگاه شود تا پیام‌ها و برداشت‌های آن استنباط شود، من از همان ابتدا مکانی مانند بوستان کوهسنگی را پیشنهاد دادم که مردم برای تفریح یا نشستن به آن‌جا می‌آیند؛ و همین دلیل جابه‌جایی آن به پارک کوهسنگی صورت گرفت و هم‌اکنون در آن‌جا قرار دارد.
وی درباره مراحل ساخت و طراحی این اثر تصریح کرد: مرحله طراحی آن نزدیک به شش سال زمان برده است و از زمان‌ شروع ساخت ماکت تا ساخت نهایی اِلِمان به طور تقریبی، یک سال به طول انجامیده است.
این هنرمند با اشاره به این که داوری در دو مرحله انجام شده است، عنوان کرد: ما آثار خود را به جشنواره خانه بهار فرستادیم و در مرحله اول داوری، تصاویرِ آثار منتخب در شهر تهران به داوری گذاشته شد.
نوروزی در این باره ادامه داد: در مرحله دوم داوری، نمایشگاهی از آثار منتخب در مشهد برگزار شد که در آن داوران از بین آثار، کارهایی که قرار بود برای شهر ساخته شود را انتخاب کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح