کد خبر : 170119
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آذر 1400 - 17:57

دانشگاه‎‌های اصفهان در رتبه بندی جهانی ISC-۲۰۲۱

دانشگاه‎‌های اصفهان در رتبه بندی جهانی ISC-۲۰۲۱

ایسنا/اصفهان دانشگاه‌های کاشان، اصفهان، صنعتی اصفهان و علوم پزشکی اصفهان در میان ۵۱ دانشگاه برتر در نظام رتبه‌بندی جهانی «۲۰۲۱-ISC» قرار گرفتند. در  رتبه­ بندی جهانی ۲۰۲۱-ISC تعداد ۲۳۰۰ دانشگاه از ۱۰۷ کشور و ۶ قاره جهان حضور داشته که از ایران ۵۱ دانشگاه در این رتبه‌بندی حضور دارند. دانشگاه‌های لرستان، پزشکی کردستان، پزشکی ارومیه، پزشکی لرستان

دانشگاه‎‌های اصفهان در رتبه بندی جهانی ISC-۲۰۲۱

ایسنا/اصفهان دانشگاه‌های کاشان، اصفهان، صنعتی اصفهان و علوم پزشکی اصفهان در میان ۵۱ دانشگاه برتر در نظام رتبه‌بندی جهانی «۲۰۲۱-ISC» قرار گرفتند.

در  رتبه­ بندی جهانی ۲۰۲۱-ISC تعداد ۲۳۰۰ دانشگاه از ۱۰۷ کشور و ۶ قاره جهان حضور داشته که از ایران ۵۱ دانشگاه در این رتبه‌بندی حضور دارند.

دانشگاه‌های لرستان، پزشکی کردستان، پزشکی ارومیه، پزشکی لرستان و پزشکی شهرکرد برای اولین بار در این رتبه‌بندی شرکت کردند. از جمهوری اسلامی ایران در این نظام رتبه‌بندی در سال ۲۰۱۸ تعداد ۲۴ دانشگاه، در سال ۲۰۱۹ تعداد ۴۳ دانشگاه و در سال ۲۰۲۰ تعداد ۴۶ دانشگاه حضور داشتند.

«رتبه بندی جهانی ISC» به منظور رتبه‌بندی دانشگاه­‌های جهان در معیارهای خود، مهم­ترین مأموریت دانشگاه­‌ها که عبارتند از پژوهش، آموزش، نوآوری و فعالیت‌­های بین‌المللی را در نظر می‌گیرد و بر این اساس دانشگاه‌ها را مورد سنجش و ارزیابی قرار می­‌دهد. نکته مهم در معیارهای این رتبه‌بندی این است که بعد کیفی و کمی پژوهش هم­زمان با هم مورد بررسی قرار می‌گیرند.

جدول زیر دانشگاه‌های حاضر در «رتبه ­بندی جهانی ۲۰۲۱-ISC» را به تفکیک قاره در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ نشان می‌دهد.

دانشگاه‎‌های اصفهان در رتبه بندی جهانی ISC-۲۰۲۱

بر اساس مأموریت­‌های دانشگاه‌ها، تعداد ۲۵ دانشگاه جامع کشور در این رتبه‌بندی حضور دارند که در این بخش از دانشگاه‌های استان اصفهان، دانشگاه‌های کاشان و اصفهان حضور دارند.

از دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز ۱۷ دانشگاه حضور داشتند که از اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حضور دارد.

از دانشگاه‌های صنعتی نیز ۹ دانشگاه از ایران حضور دارند که دانشگاه صنعتی اصفهان در این نظام رتبه‌بندی قرار دارد.

به گزارش ایسنا، در این رتبه‌بندی سه دانشگاه هاروارد، انستیتوی فناوری ماساچوست (MIT) و دانشگاه استنفورد در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند که به همراه دانشگاه‌های جان هاپکینز، میشیگان، پنسیلوانیا، تسینگ هوا، تگزاس آستین، کلمبیا و واشنگتن سیاتل جزء ۱۰ دانشگاه برتر جهان محسوب می‌شوند.

همچنین تعداد ۳۰۳ دانشگاه از ۲۷ کشور اسلامی در رتبه‌بندی حضور داشتند که ترکیه با ۸۲ دانشگاه و ایران  با ۵۱ دانشگاه بیشترین تعداد حضور را داشته‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح