کد خبر : 150228
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 - 10:30

جاده قدیم خرم‌آباد_ پلدختر هرگز حذف نمی‌شود

جاده قدیم خرم‌آباد_ پلدختر هرگز حذف نمی‌شود

ایسنا/لرستان حدود سه هفته است که از اولین سیلاب لرستان می گذرد بسیاری از مشکلات در حال رفع و رجوع است اما هنوز مردم مناطق سیل زده مشکلاتی چون قطعی آب و برق دارند با توجه به آنکه هوا رو به گرماست مشکلات بی سر پناهی مردم بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد چرا که با وجود

جاده قدیم خرم‌آباد_ پلدختر هرگز حذف نمی‌شود

ایسنا/لرستان حدود سه هفته است که از اولین سیلاب لرستان می گذرد بسیاری از مشکلات در حال رفع و رجوع است اما هنوز مردم مناطق سیل زده مشکلاتی چون قطعی آب و برق دارند با توجه به آنکه هوا رو به گرماست مشکلات بی سر پناهی مردم بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد چرا که با وجود هوای گرم و آب راکد شاهد افزایش بیمارهای عفونی و روده ای بویژه در منطقه پلدختر خواهیم بود. در ادامه آخرین وضعیت مردم سیل زده لرستان را به حضورتان می رسانیم.

فرماندار سلسله در دیدار با مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور، گفت: سیلاب چهار هزار و پانصد میلیارد ریال به شهرستان سلسله خسارت وارد کرد.

 

به گزارش ایسنا، شریف خسروی، در دیدار با مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور با بیان اینکه بر اثر جاری شدن سیل بیش از چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به زیرساخت‌های این شهرستان وارد شد که عمدتاً خسارت به مزارع و اراضی کشاورزی بود، اظهار کرد: در بارندگی‌های اخیر، حجم سیلاب شهر الشتر به‌تنهایی ۵۱۰ مترمکعب در ثانیه بود که اگر مدیریت نمی‌شد می‌توانست خسارات بسیاری به بار آورد.

 

وی با بیان اینکه با اعلام سازمان هواشناسی، ستاد مدیریت بحران شهرستان از یک هفته پیش از شروع بارش‌ها در حوزه پدافند غیرعامل ورود کرد، افزود: با حضور بخشداران و همکاری دهیاران تمامی رودخانه‌ها، انهار و گذرهای آب لایروبی و در مسیرهایی که احتمال ریزش کوه و یا رانش جاده وجود داشت، تجهیزات راهداری و اکیپ‌های امدادی مستقر شدند تا حادثه ناگواری رخ ندهد.

 

خسروی با اشاره به مسدود بودن راه ارتباطی روستای چشمه طلا از دهستان قلایی به دلیل شکسته شدن پل ارتباطی این روستا در سیلاب اخیر، عنوان کرد: پیش از شروع بارش‌ها در این روستا، یک دستگاه بولدوزر و یک اکیپ امدادی از هلال‌احمر مستقرشده بود که خوشبختانه اکنون راه نفر رو این روستا برقرارشده و تجهیزات فرستاده‌ایم که راه ماشین‌رو آن نیز تا چند روز آینده ایجاد شود.

 

وی ادامه داد: در شهرستان سلسله باوجود رانش‌های زمین قطعی گاز نداشتیم، تنها برق چند روستا قطع شد که سریعاً با کمک نیروهای اداره برق، مشکل این روستاها فوراً برطرف و ۱۵ روستایی نیز که قطعی آب آشامیدنی پیدا کرده بودند به‌سرعت رفع مشکل شدند.

 

فرماندار سلسله با اشاره به فعالیت مستمر و بدون وقفه اعضای مدیریت بحران شهرستان طی ۷۲ ساعت حالت بحرانی شهرستان، خاطرنشان کرد: طی مدت وقوع سیل در شهرستان، شهرداری‌های الشتر و فیروزآباد با ایجاد کانال‌های حائل و لایروبی جداول و کانال‌ها اجازه ندادند که سیلاب به شهر ورود کرده و برای مردم مشکل ایجاد نماید.

 

وی تصریح کرد: حدود ۱۰۰ پل ارتباطی و ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی شهرستان نیز دچار خسارت شده‌اند و یک نفر هم براثر تخریب پل نوساز کاکارضا جان خود را از دست داد که ناشی از کم‌کاری پیمانکار طرح بوده و پرونده قضائی آن در دست بررسی است.

 

وی ادامه داد: پیمانکارانی که با زد و بند با ناظرین خسارت‌های سنگین بر دولت تحمیل کرده‌اند باید جوابگو باشند تا درس عبرتی برای سایرین باشد.

 

خسروی ادامه داد: خسارت کسانی را هم که در حریم رودخانه‌ها اقدام به کشت و یا ساخت‌وساز کرده‌اند اعلام نکردیم تا این قبیل افراد نیز درس عبرت بگیرند که به حریم رودخانه‌ها تجاوز نکنند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور:

۲۵۰۰ فقره تسهیلات به سیل‌زدگان لرستان پرداخت می‌شود

مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور، گفت: به‌منظور کمک به سیل‌زدگان لرستان، ۲۵۰۰ فقره تسهیلات در قالب قرض‌الحسنه و جعاله تعمیر مسکن پرداخت می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، حجت‌الله مهدیان در دیدار با فرماندار سلسله با اشاره به سیل اخیر و خسارت‌های فراوانی که به استان لرستان وارد کرده است، اظهار کرد: با هماهنگی ستاد مدیریت بحران لرستان شرایطی برای دریافت تسهیلات به سیل‌زدگان ایجاد کرده‌ایم که به نفع آن‌هاست و لازم است که شهرستان نیز سهم خود را از این تسهیلات دریافت کند.

 

وی با اشاره به چگونگی این تسهیلات، عنوان کرد: یک هزار فقره از این تسهیلات، قرض‌الحسنه ۵۰ میلیون ریالی با نرخ چهار درصد و بازپرداخت ۶۰ ماهه و یک هزار و ۵۰۰ فقره نیز جعاله تعمیر مسکن ۱۵۰ میلیون ریالی با بازپرداخت پنج‌ساله است.

 

مهدیان با اشاره به تسهیلات خرید کالای ایرانی، خاطرنشان کرد: در قالب این طرح نیز بدون محدودیت به تمام متقاضیان تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی با بازپرداخت ۳۶ ماهه پرداخت می‌شود.

 

مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور با اشاره به اینکه طرح وفاق، فرصت خوبی برای همدردی با سیل‌زدگان است، گفت: در این طرح افرادی که می‌خواهند به سیل‌زدگان کمک کنند اما بضاعت مالی آن‌ها اجازه نمی‌دهد، می‌توانند در قالب گروه به بانک معرفی شوند که از ۵ میلیون ریال تا سقف ۵۰ میلیون ریال به آنان پرداخت و به‌حساب نهادهای حمایتی برای کمک به سیل‌زدگان واریز می‌شود که برای ادارات دولتی که می‌خواهند در کمک به سیل‌زدگان سهیم باشند، فرصت بسیار خوبی است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس:

سیل ۶۲۰ میلیارد خسارت به دورود و ازنا وارد کرده است

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: سیل ۶۲۰ میلیارد تومان خسارت به شهرستان‌های دورود و ازنا وارد کرده است.

 

مجید کیان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در سیل اخیر در شهرستان‌های دورود و ازنا ۳۸ روستا درگیر شدند که برخی از آنها در مسیر رودخانه بودند.

 

وی ادامه داد: ۲۰ روستا مستقیم با سیلاب درگیر شدند و تعدادی از آنها در معرض رانش زمین قرار گرفتند.

 

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: راه ارتباطی اصلی ۱۴ روستا قطع شد و بین ۲۰ تا ۲۵ دهنه پل به طور کامل آسیب جدی دیدند.

 

وی از تخریب ۳۵۰ هکتار از باغات این شهرستان خبر داد و گفت: در شهرستان دورود ۶۵ مزرعه شیلات و در ازنا بیش از ۲۵ مزرعه شیلات کاملاً آسیب دیدند و درمجموع بیش از ۹۰ مزرعه شیلات آسیب دیدند.

 

کیان‌پور بیان کرد: ۱۰ نقطه روستایی و ۲ نقطه شهری در دورود و ۳ نقطه روستایی در ازنا دچار رانش شدند که بین ۵ تا ۶ نقطه وضعیت بحرانی دارند.

 

وی گفت: کارشناسان و مؤسسه سوانح بحرانی پیگیر هستند و کار مطالعاتی این نقاط را شروع کردندکه ممکن است چند روستا با موقعیت حاد باید جابه‌جا شوند.

 

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ممکن است روستای قلعه رستم ازنا و روستای تی در شهرستان دورود را بخواهیم جابه‌جا کنیم.

یک مگاوات میزان خاموشی روستاهای بی‌برق است

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: از مجموع ۱۱۴۵ روستای بی‌برق ناشی از سیل فقط ۱۳ روستای صعب‌العبور باقیمانده است.

به گزارش ایسنا، فریدون خودنیا گفت: با تلاش همکاران شرکت و تلاش دیگر استان‌ها ۱۰ روستای دیگر در سخت‌ترین شرایط و با عبور از عرض رودخانه کشکان در ناحیه شاهیوند برق‌دار شدند.

وی ادامه داد: علیرغم تلاش‌های فراوان متأسفانه مسیرهای خدمات‌رسانی به‌قدری سخت و نامناسب است که در بعضی نقاط همکاران تیرهای چوبی را بر روی شانه‌های خود گذاشته و پس از حمل ۴۰ تا ۵۰ متر از مسیر آن‌ها را نصب می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: امروز در دو منطقه از رودخانه کشکان به دلیل شدت جریان آب غواصان موفق نشدند سیم‌های برق را به آن‌طرف رودخانه انتقال دهند که مجبور شدیم به روش‌های پرمشقت دیگری این مهم را انجام دهیم.

خودنیا گفت: شب گذشته پس از ساعت ۲۲ اکیپ‌های اجرایی را به ۱۰ گروه کاهش دادیم و در صورت مساعد بودن هوا و شرایط فیزیکی مسیر امروز احتمال برق‌دار شدن ۱۰ روستای دیگر وجود دارد و فقط ۳ روستا باقی می‌ماند.

مدیرعامل برق لرستان اظهار کرد: در حال حاضر فقط یک مگاوات میزان خاموشی روستاهای بی‌برق است که تمام تلاش خود را بکار خواهیم بست تا این میزان به صفر برسد.

توزیع ۵۳۰ جلد دفترچه نمونه سوالات امتحانات نهایی بین سیل‌زدگان لرستان

معاون متوسطه آموزش و پرورش لرستان از توزیع ۵۳۰ جلد دفترچه نمونه سوالات امتحانات نهایی بین سیل‌زدگان خبر داد.

به گزارش ایسنا، نصرالله بازگیران در حاشیه توزیع دفترچه‌های نمونه سوالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم میان دانش‌آموزان شهرستان سیل‌زده پلدختر و شهر معمولان، گفت: ۵۳۰ جلد دفترچه نمونه سوالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم که با همت اداره آموزش دوره دوم متوسطه آموزش و پرورش تهیه شده، میان دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده لرستان توزیع شد.

وی اضافه کرد: در راستای آشنایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم این مناطق با پرسش‌های امتحانات نهایی، ۵۳۰ جلد دفترچه طراحی و چاپ شده است.

این مسئول در جمع اولیا و دانش‌آموزان مدارس مناطق سیل‌زده لرستان بر ضرورت وقت‌شناسی تأکید کرد و افزود: آموزش و پرورش استان برای جبران عقب‌افتادگی زمانی به‌وجود آمده به‌خاطر وقوع سیلاب برنامه‌هایی در دست اجرا دارد که از آن جمله می‌توان به برگزاری کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه، تهیه کتب و جزوات آموزشی و … اشاره کرد.

طبخ و توزیع روزانه ۲ هزار غذای گرم بین سیل‌زدگان پلدختری

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان از طبخ و توزیع روزانه دو هزار غذای گرم بین سیل‌زدگان پلدختری با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد و هیئت‌های ورزشی خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی‌یاور عزیزپور در جشن گلریزان که به‌مناسبت روز جوان و حضور دبیران و سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان و با هدف کمک به سیل‌زدگان پلدختر و معمولان برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه ورزش و جوانان لرستان از اولین دستگاه‌های وزارت ورزش و جوانان بود که جشن گلریزان را برای کمک و احسان به آسیب‌دیدگان سیل لرستان برگزار کرد.

وی با ذکر این مطلب که در جریان سیل خسارت‌های فراوانی به مردم به ویژه دو شهر پلدختر و معمولان وارد شد، افزود: آورده اقتصادی این جشن گلریزان در جهت کمک به سیل‌زدگان صرف می‌شود.

عزیزپور با ذکر این مطلب که دستگاه ورزش و جوانان با وجود آسیب‌های فراوانی که در جریان سیل پلدختر دیده اما منشأ برنامه‌های فرهنگی در این شهر شده است، اضافه کرد: سازمان‌های مردم نهاد و هیئت‌های ورزشی روزانه دو هزار غذای گرم در طبخ و به‌صورت هدفمند توزیع می‌کنند و این برنامه کماکان برنامه دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با تأکید بر این‌که روزانه ۴۰ تا ۶۰ نفر از سازمان‌های مردم‌نهاد ورزش و جوانان و هیئت‌های ورزشی برای کمک به سیل‌زدگان پلدختر و معمولان اعزام شدند، تصریح کرد: از سراسر کشور امدادهای مردمی به سیل‌زدگان ارسال شد.

وی به توزیع کمک‌هایی که از سوی مدیران کل ادارات ورزش و جوانان کشور، سازمان‌های مردم نهاد و هیئت‌های ورزشی کشور به لرستان ارسال شد اشاره کرد و افزود: جامعه ورزشی استان بدون کوچک‌ترین چشم‌داشتی در خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان سنگ تمام گذاشت.

ارائه خدمات مشاوره‌ای پلیس در مناطق سیل‌زده لرستان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی لرستان از ارائه خدمات مشاوره‌ای پلیس در مناطق سیل‌زده لرستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ رضا شیراوژن به انجام فعالیت‌های فرهنگی و مشاوره‌ای فرماندهی انتظامی در شهرهای سیل‌زده پلدختر و معمولان اشاره و اظهار کرد: با توجه به وضعیت روحی نامناسب خانواده‌های سیل‌زده، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان لرستان اقدام به انجام فعالیت‌های مشاوره‌ای جهت تسکین آلام سیل‌زدگان کرده است.

وی به استقرار اکیب‌های کارشناسان مشاوره و مددکاری فرماندهی انتظامی لرستان در مناطق سیل‌زده پلدختر و معمولان اشاره کرد و افزود: این اکیپ‌ها خدمات مشاوره‌ای رایگان به مردم مناطق سیل‌زده ارائه می‌دهند.

شیراوژن در خصوص نحوه و مکان ارائه خدمات مشاوره‌ای فرماندهی انتظامی لرستان در مناطق سیل‌زده استان لرستان، گفت: این خدمات در کمپ‌های اسکان سیل‌زدگان و با هدف تسکین آلام روحی مردم انجام می‌شود.

استاندار همدان خبر داد:
بازسازی واحدهای مسکونی دورود و ازنا توسط این استان

استاندار همدان از بازسازی جاده نورآباد به نهاوند خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید سعید شاهرخی در نشست با استاندار اظهار کرد: علی‌رغم اینکه بارش‌های سنگین و آبگرفتگی معابر و جاده در شهرستان‌های استان همدان نیز وجود داشت، نیروهای امدادی و هلال احمر به لرستان اعزام شدند.

وی افزود: تیمی متشکل از دستگاه‌های اجرایی ستاد بحران همدان به لرستان اعزام شدند تا به صلاح‌دید دکتر خادمی این استان در مناطق سیل‌زده فعالیت کنند.

شاهرخی بیان کرد: در شهرستان‌های دورود و ازنا بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی به استان همدان واگذار شده است.

استاندار همدان اضافه کرد: هم‌اکنون نیروهای خدمات شهری در شهرستان چگنی مستقر شدند و کار پاک‌سازی تا فردا پنجشنبه به اتمام می‌رسد.

وی ادامه داد: کمک‌های استان همدان توسط تیم‌های مردمی در مناطق سیل‌زده لرستان درحال توزیع بوده و هم اکنون نیز مقدار زیادی از آنها در انبارهای لرستان ذخیره شده است.

استاندار همدان ادامه داد: قطعه‌ای از مسیر ویسیان به پلدختر نیز توسط دستگاه‌های اجرایی استان همدان بازسازی می‌شود.

وی گفت: نیروهای خدمات شهرداری ما و دستگاه‌های امدادی در شهرستان پلدختر برای پاکسازی معابر مستقر می‌شوند.

شاهرخی افزود: جاده نورآباد به نهاوند در مسیر گامسیاب دچار رانش شدید شده که هم اکنون عملیات بازسازی آن در حال انجام است و تا عصر امروز بازگشایی می‌شود.

رژه امدادرسانی ارتش در لرستان برگزار می‏‌شود

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۸۴ پیاده لرستان گفت: امسال رژه ارتش رژه امدادرسانی است به‌طوری که یک‌صد دستگاه خودرو با تمام اقلام زیستی در خرم‌آباد رژه خواهند رفت.

مراد خوش‌کنار در گفت‌وگو با ایسنا، رژه ۲۹ فروردین‌ماه امسال در لرستان را متمایز از سال‌های گذشته دانست و افزود: امسال رژه ارتش رژه امدادرسانی است به‌طوری که یک‌صد دستگاه خودرو با تمام اقلام زیستی در خرم‌آباد رژه خواهند رفت.

وی ادامه داد: دو هزار بسته غذایی یک‌ماهه آماده شده و روز ۲۹ فروردین که به نام روز ارتش نام‌گذاری شده است، در سطح شهر با خودروهای ارتش جابه‌جا خواهد شد.

خوش ‎ کنار با تأکید بر این‌که در موج اول بارندگی در لرستان از سوم فروردین تمامی امکانات امدادرسانی در همان ساعت اولیه ارسال شد، ادامه داد: در موج دوم بارندگی‌ها بنا به درخواست فرماندار نورآباد نفربرهای ارتش به این شهرستان اعزام شد کمااینکه در درود و بروجرد هم پادگان مهندسی ۴۱۱ با تمام امکانات در کنار مردم بودند و در ایجاد سیل‌بند تعداد زیادی از روستاها را از غرق شدن نجات دادند.

وی با ذکر این مطلب که در ۱۳ فروردین‌ماه ستاد بحران ارتش در پلدختر تشکیل شد، اضافه کرد: ۷ هزار نیروی ارتش در سیل اخیر حضور داشتند به‌طوری که امکانات ۴۰۰ دستگاه خودروی ارتش در اختیار مردم قرار گرفت.

خوش‌کنار انجام ۴۲۰ ساعت با ۷۵۰ سورتی پرواز توسط هوانیروز ارتش را از دیگر فعالیت‌های ارتش به سیل‌زدگان پلدختر و معمولان برشمرد و با ذکر این مطلب که دو بیمارستان صحرایی در پلدختر و معمولان توسط ارتش ایجاد شد، ادامه داد: در این بیمارستان‌ها ۲۱ هزار نفر طبابت شده و ۶۰۰ میلیون دارو توزیع شد.

وی با ذکر این مطلب که توسط گروه مهندسی ۴۱۱ پل اصلی پلدختر مرمت شد و قایق‌های موتوری به روستای چم‌مهر و کونانی اعزام شدند، تصریح کرد: تعداد ۴ کمپ در روستای چم مهر ایجاد و راه‌های دسترسی ایجاد شد این در حالی‌است که ۴۰۰ خانوار سیل‌زده در مساجد و حسینیه منازل سازمانی لشگر ۸۴ اسکان داده شد.

سیل رودخانه کشکان مربوط به دوره بازگشت هزار ساله بود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: جهت حفاظت از جان و مال مردم و کاهش خسارات سیل، حریم رودخانه‌ها باید رعایت شود.

به گزارش ایسنا، رضا میرزایی اظهار کرد: سیل ۱۲ فروردین ماه رودخانه کشکان بی‌سابقه و مربوط به دوره بازگشت حدود هزار ساله بود.

وی بیان کرد: کلیه سازه‌ها و زیرساخت‌هایی که برای سیل‌های با دوره بازگشت ۲۵ و حتی ۱۰۰ ساله طراحی و ساخته شده بود و در مسیر طغیان کشکان قرار داشتند تخریب شد.

این مسئول با بیان اینکه تعیین پهنه سیل و حریم رودخانه‌ها یکی از روش‌های غیر سازه‌ای در کاهش خسارات سیل است، گفت: مطالعات تعیین حد بستر و حریم رودخانه کشکان که در سال ۱۳۹۵ توسط مهندسین مشاور انجام شده بود با توجه به سیلاب اخیر و شرایط جدید و تغییراتی که در هندسه رودخانه در نقاط مختلف جمعیتی در شهرهای معمولان و پل‌دختر و روستاهای تابعه ایجاد شده بود به‌روزرسانی شد.

میرزایی گفت: نقشه‌های جدید تعیین حد بستر و حریم در ۲۷ فروردین ماه ۹۸ به معاونت عمرانی استانداری لرستان، بنیاد مسکن، اداره کل مسکن و شهرسازی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط جهت شروع عملیات اجرایی و بازسازی نقاط سیل‌زده ابلاغ شد.

وی افزود: تاکنون حتی یک مورد مجوز جهت ساخت‌وساز در بستر و یا حریم رودخانه‌ها توسط شرکت آب منطقه‌ای لرستان صادر نشده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان تصریح کرد: جهت حفاظت از جان و مال مردم و کاهش خسارات، حریم قانونی رودخانه‌ها باید رعایت شود و به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که در بستر و حریم رودخانه‌ها ساخت‌وساز جدیدی صورت گیرد.

۳ هزار طلبه به مناطق سیل‌زده لرستان اعزام می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان اظهارکرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود سه هزار طلبه دیگر در قالب ۳۲۰ گروه جهادی تا پایان شهریورماه سال‌جاری به مناطق سیل‌زده لرستان اعزام شوند.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین در جلسه شورای اداری کارکنان این اداره‌کل، گفت: جا دارد در ابتدا از زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی تمامی همکاران در اداره‌کل و ادارات شهرستان‌های تابعه به‌ویژه کارکنان اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پلدختر که امسال با توجه به هم‌زمانی مراسم اعتکاف با تعطیلات نوروز و در پی آن وقوع سیل در نقاط مختلف استان حضور پیدا کرده و به امدادرسانی به هم استانی‌های آسیب دیده و مسافرین نوروزی در راه مانده پرداختند تقدیر و تشکر کنم.

وی افزود: با توجه به حضور بنده و جمعی از کارکنان اداره‌کل در همان ساعات اولیه وقوع سیل به مناطق سیل‌زده، با نگرانی و سردرگمی شدید مردم آسیب‌دیده از عمق و میزان خسارات وارده مواجه شدیم که به حمدلله در روزهای بعد حضور نیروهای جهادی و خصوصاً طلاب در مناطق آسیب‌دیده برای امدادرسانی، آبی بر آتش بود و باعث شد نگرانی و سردرگمی مردم این مناطق کاهش پیدا کند.

حجت‌الاسلام مهدوی در ادامه ضمن تقدیر از حضور به‌موقع رئیس، معاونین و جمعی از مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی در مناطق سیل‌زده استان، بیان کرد: اداره‌کل تبلیغات اسلامی به گفته مردم و جمعی از مسئولان از جمله امام جمعه شهرستان پلدختر و فرماندار شهرستان دلفان از اولین اداراتی بود که برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان وارد عمل شد، که با حضور و حمایت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر همکاران در مناطق آسیب دیده استان امدادرسانی به مردم آسیب دیده نظم و شکل بهتری به خود گرفت و در این راستا بیش از ۱۰۰۰ مبلغ در قالب ۸۰ گروه جهادی در کنار مردم در حال امدادرسانی به شهرهای آسیب دیده هستند.

وی در پایان ضمن تقدیر از همه کسانی که به هر شکل ممکن به یاری مردم آسیب‌دیده لرستان شتافته‌اند، اظهارکرد: با توجه به میزان خسارات وارد شده امدادرسانی به مناطق آسیب‌دیده همچنان ادامه دارد که با توجه به هماهنگی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود سه هزار طلبه دیگر در قالب ۳۲۰ گروه جهادی تا پایان شهریورماه سال‌جاری جهت امدادرسانی به مردم آسیب دیده به مناطق مختلف سیل‌زده استان اعزام شوند.

استاندار لرستان:

جاده قدیم خرم‌آباد_ پلدختر هرگز حذف نمی‌شود

استاندار لرستان از برقراری سه محور دسترسی به پلدختر خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید موسی خادمی در مراسم بازگشایی آخرین قطعه مسیر موقت خرم‌آباد- پلدختر که توسط نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفت، با تشکر از این نهاد که در تمامی جوانب پاکسازی شهری و روستایی و ارتباطات جاده‌ای با تمام قوا حضور داشتند، اظهار کرد: یکی از محورهای اصلی که در سیل اخیر خسارت جدی به آن وارد شد جاده خرم‌آباد_ پل‌دختر بود که در بعضی از نقاط به‌طوری دچار مشکل شده بود که مجبور به واریانت و ایجاد تونل و تغییر مسیر هستیم.

وی در ادامه افزود: اکنون در حال مذاکره با نیروهای سپاه و قرارگاه خاتم هستیم و امیدواریم همانطور که در بازگشایی اولیه، امداد و پاکسازی حضور داشتند در فاز دائمی نیز مشارکت کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه بازگشایی این مسیر ابتدا در دستور کار قرار گرفته بود، گفت: در صدها نقطه این مسیر دچار مشکل شده بود و اکیپ‌های مختلف در جاهای مختلف شروع به کار کردند.

وی ادامه داد: قسمت سخت و مشکل‌دار این جاده یعنی روستای چم حیدر باقی مانده بود که توسط سپاه و قرارگاه خاتم امروز بازگشایی شد و عملاً دسترسی به پلدختر را از خرم‌آباد به‌طور مستقیم برقرار کرد.

خادمی گفت: در حال حاضر سه محور دسترسی یعنی آزادراه خرم‌زال، جاده دهلیج و جاده قدیم خرم‌آباد_ پلدختر برقرار است اما متناسب با استاندارد نیستند و این بازگشایی بیشتر برای خدمات رسانی است.

استاندار با بیان اینکه موضوع ساخت این جاده به روش استاندارد با ایجاد تغییرات لازم حتماً در دستور کار است، ادامه داد: مردم و روستاییان حاشیه جاده بدانند که این مسیر هرگز حذف نخواهد شد چراکه یک راه تاریخی و گردشگری است و با استانداردسازی و عبور از مسیرهای مطمئن حفظ خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح