کد خبر : 169593
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آذر 1400 - 17:11

ثبت ملی مراسم آئینی «مرکب گردانی» روستای کمجان نطنز

ثبت ملی مراسم آئینی «مرکب گردانی» روستای کمجان نطنز

ایسنا/اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی نطنز از ثبت آئین مرکب گردانی روز عاشورای روستای کمجان نطنز در فهرست میراث ملی خبر داد. حسین یزدانمهر در گفت و گو با ایسنا با اعلام این خبر، اظهار کرد: آئین مرکب گردانی روز عاشورای روستای کمجان نطنز با قدمتی ۲۰۰ ساله، در فهرست میراث ملی به ثبت رسید. وی

ثبت ملی مراسم آئینی «مرکب گردانی» روستای کمجان نطنز

ایسنا/اصفهان رئیس اداره میراث فرهنگی نطنز از ثبت آئین مرکب گردانی روز عاشورای روستای کمجان نطنز در فهرست میراث ملی خبر داد.

حسین یزدانمهر در گفت و گو با ایسنا با اعلام این خبر، اظهار کرد: آئین مرکب گردانی روز عاشورای روستای کمجان نطنز با قدمتی ۲۰۰ ساله، در فهرست میراث ملی به ثبت رسید.

وی افزود: این مراسم هر ساله روز عاشورا، پس از طلوع آفتاب و با گردهمایی برگزار کنندگان در منزل یکی از اهالی روستا با خواندن مرثیه و عزاداری بر سید و سالار شهیدان، امام‌حسین(ع) آغاز می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی نطنز گفت: ثبت این آئین در فهرست آثار ملی و ناملموس کشور باعث معرفی هرچه بهتر سنت های دیرینه می شود.

وی تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز برای مستندنگاری و ثبت مراسم‌های ناملموس از دوستداران میراث فرهنگی درخواست می کند تا این اداره را در شناسایی و مستندنگاری آیین‌های کهن مغفول مانده یاری کنند.

یزدانمهر خاطرنشان کرد: شهرستان نطنز بعد از شهرهای اصفهان و کاشان جایگاه سوم را در تعداد آثار ثبت شده دارد و در حوزه میراث طبیعی نیز جایگاه نخست در استان را از آن خود کرده است.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح