کد خبر : 75178
تاریخ انتشار : جمعه 14 آبان 1400 - 23:51

تکمیل زنجیره تولید نساجی در زنجان

تکمیل زنجیره تولید نساجی در زنجان

ایسنا/زنجان معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: علاوه‌بر نساجی، زنجیره تولید فولاد نیز در زنجان تکمیل است. علی کلانتری ظهر امروز (۸ تیر ماه)، در نشست خبری به مناسب روز ملی صنعت و معدن در رابطه با مجوزهایی که توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر می‌شود، اظهار کرد: جواز تاسیس،

تکمیل زنجیره تولید نساجی در زنجان

ایسنا/زنجان معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: علاوه‌بر نساجی، زنجیره تولید فولاد نیز در زنجان تکمیل است.

علی کلانتری ظهر امروز (۸ تیر ماه)، در نشست خبری به مناسب روز ملی صنعت و معدن در رابطه با مجوزهایی که توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر می‌شود، اظهار کرد: جواز تاسیس، یکی از مجوزهایی است که توسط این سازمان صادر می‌شود. جواز تاسیس صنایع، مجوزی است که افراد اعم از حقیقی یا حقوقی برای انجام یک فعالیت تولیدی یا اقتصادی اخذ می‌کنند.

وی در رابطه با پروانه بهره‌برداری نیز افزود: پروانه بهره‌برداری مجوز و سندی است که به همه واحدهای صنعتی که اقدام به نصب ماشین‌آلات خط تولید، تامین نیروی انسانی مورد نیاز و همچنین تولید آزمایشی می‌کند، اعم از اینکه واحدهای صنعتی نامبرده دارای اعلامیه تاسیس یا جواز تاسیس باشد یا نباشد، اختصاص می‌یابد.

این مسئول در رابطه با عملکرد سال گذشته معاونت امور صنایع، ادامه داد: سال گذشته ۱۵۴ پروانه بهره‌برداری با ۵۰۳۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۳۲۳۲ نفر اشتغال صادر شده، همچنین سال گذشته ۱۴۹۹ فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۳۲ هزار و ۱۷ میلیارد تومان و اشتغال ۵۲ هزار و ۲۶۲ نفر اشتغال صار شده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، از افزایش صدور مجوز پروانه بهره‌برداری در استان نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش صدور مجوز پروانه بهره‌برداری در استان به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های بزرگ صنعتی سال‌های گذشته است و این در حالی است که میزان سرمایه‌گذاری استان قبل سال ۹۸، کمتر از  ۱۰۰۰ میلیارد تومان بود که حال این میزان ۵ برابر شده است.

کلانتری یادآور شد: برق و الکترونیک، نساجی، صنایع معدنی (شمش روی و فولاد) و شوینده‌ها، مزیت‌های استان در بخش صنعت هستند و استان زنجان رتبه خوبی را این بخش‌ها دارد. در بخش صنایع معدنی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن برداشت مواد معدنی داریم که برای مثال ظرفیت فرآوری سنگ آهن در استان ۲ میلیون تن در استان است.

وی در رابطه با صنعت نساجی استان، عنوان کرد: صنعت نساجی از تولید نخ، پارچه و پارچه آماده دوخت به ظرفیت ۳۰ هزار تن در استان داریم و زمینه‌ سرمایه‌گذاری در این حوزه با وجود واردات بالای محصولات نساجی به کشور، وجود دارد. در حال حاضر در استان ۸۰ واحد نساجی داریم که بیش از ۵۰۰۰ نفر اشتغال مستقیم را ایجاد کرده است.

این مسئول در رابطه با راه‌اندازی پتروشیمی زنجان، خاطرنشان کرد: اگر همه چیز روی روال باشد و درست جلو برود، تکمیل و راه‌اندازی شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان (پتروشیمی سابق) سه سال زمان می‌برد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح