کد خبر : 152029
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 - 21:53

توسعه مدارس استعدادهای درخشان در خوزستان

توسعه مدارس استعدادهای درخشان در خوزستان

ایسنا/خوزستان رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تا سال ۹۷، در استان خوزستان ۲۸ مدرسه استعدادهای درخشان وجود داشت اما با پیگیری‌های صورت گرفته این مدارس در دو سال گذشته افزایش یافته‌اند. جمال حیدری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ یک

توسعه مدارس استعدادهای درخشان در خوزستان

ایسنا/خوزستان رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: تا سال ۹۷، در استان خوزستان ۲۸ مدرسه استعدادهای درخشان وجود داشت اما با پیگیری‌های صورت گرفته این مدارس در دو سال گذشته افزایش یافته‌اند.

جمال حیدری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ یک آزمون سنجش ملی است که سیاستگذاری آن توسط سازمان ملی استعدادهای درخشان تدوین شده است. این آزمون برای دانش‌آموزان متقاضی ورودی پایه ششم به هفتم و پایه نهم به دهم به مدارس استعدادهای درخشان است.

وی با بیان اینکه آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان هر ساله برای دانش‌آموزان داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: شیوه‌نامه و دستورالعمل آزمون در حال تدوین است و تا نیمه دوم اسفند سال ۹۹ به استان‌ها ابلاغ خواهد شد. همچنین فرآیند ثبت‌نام در فروردین سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: با توجه به وضعیت کرونا به احتمال زیاد آزمون استعدادهای درخشان در بازه زمانی خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و چون آزمون ملی و هماهنگ است، با تایید ستاد ملی مدیریت کرونا برگزار خواهد شد.

حیدری ادامه داد: همه خانواده‌ها و متقاضیان شرکت در آزمون استعدادهای درخشان می‌توانند برای اطلاع بیشتر از این آزمون به سایت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مراجعه کنند.

وی در پایان گفت: تا سال ۹۷، در استان خوزستان ۲۸ مدرسه استعدادهای درخشان وجود داشت اما با پیگیری‌های صورت گرفته این مدارس در دو سال گذشته در ایذه، مسجدسلیمان و ماهشهر با اولویت دختران راه‌اندازی شدند. همچنین در سال ۹۹ یک مدرسه دخترانه استعدادهای درخشان در خرمشهر راه‌اندازی شد و برای سال آینده نیز تلاش خواهیم کرد که مدارس استعدادهای درخشان را برای پسران هم توسعه دهیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح