کد خبر : 205579
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 آذر 1401 - 16:37

تلاش برای رفع چهره محرومیت از محلات منطقه ۹ / تکلیف کمربندی شیراز طی یک ماه آینده مشخص می شود

تلاش برای رفع چهره محرومیت از محلات منطقه ۹ / تکلیف کمربندی شیراز طی یک ماه آینده مشخص می شود

به گزارش ایلنا، محمد جواد افضلی در نشست خبری  با اشاره به اینکه منطقه ۹ یک منطقه در حال توسعه است، بیان کرد: تلاش می شود که با اجرای پروژه و طرح های عمرانی محرومیت را از چهره منطقه بزداییم. وی با اشاره به اجرای عملیات عمرانی جهت رفع محرومیت زدایی در سه شهرک این منطقه 

تلاش برای رفع چهره محرومیت از محلات منطقه 9 / تکلیف کمربندی شیراز طی یک ماه آینده مشخص می شود

به گزارش ایلنا، محمد جواد افضلی در نشست خبری  با اشاره به اینکه منطقه ۹ یک منطقه در حال توسعه است، بیان کرد: تلاش می شود که با اجرای پروژه و طرح های عمرانی محرومیت را از چهره منطقه بزداییم.

وی با اشاره به اجرای عملیات عمرانی جهت رفع محرومیت زدایی در سه شهرک این منطقه  گفت: در راستای رفع محرومیت زدایی در این منطقه مقرر شد تا در سه شهرک مهدی آباد ، سامان و رضوان اجرای عملیات عمرانی لوله گذاری جهت دفع آبهای سطحی، آسفالت معابر و کوچه ها و بهسازی و کانیو گذاری معابر با اعتبار بیش از ۳۳ میلیارد تومان انجام شود تا ضعف و محرومیت در این مناطق کم برخوردار کاهش یابد.

افضلی ادامه داد: منطقه ۹ بیش از سه هزار هکتار محدوده دارد که علاوه بر این محدوده ۱۰ هزار هکتار حریم دارد و بودجه مصوبی که از سوی شورای شهر برای این منطقه اختصاص یافته است بیش از۲۱۳ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر تعداد ۹۸ پروژه عمرانی در این منطقه در دست اجرا است، ابراز کرد: از این تعداد ۳۵ پروژه فعال است که با بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال به اتمام می رسد. افضلی افزود: همچنین ۱۱ پروژه دیگر در این منطقه در حال کلنگ زنی است.

شهردار منطقه ۹ با بیان اینکه یکی از چالش های منطقه مربوط به محور کمربندی است، تصریح کرد: باتوجه به اینکه موضوع تردد ایمن شهروندان در این محور بسیار حائز اهمیت بود لذا اجرای فاز اول کانالیزه کردن ورودی و خروجی شهرک ها در دستور کار قرار گرفت.

افضلی ادامه داد: یکی از سؤالات مورد طرح شهروندان این منطقه در خصوص سرمایه گذاری در پروژه رودخانه چنار راهدار است که با اقدامات انجام شده در این پروژه،  اجرای عملیات تکمیلی و افتتاح فاز اول آن در دهه فجر انجام خواهد شد.

فضای سبز شهرداری منطقه ۹ از دیگر موضوعاتی بود که شهردار این منطقه به آن اشاره کرد و افزود: سرانه فضای سبز منطقه نه بالغ بر ۱۰ متر مربع برای هر نفر است و این در حالی است که سالانه مبلغ ۱۳ میلیارد تومان برای نگهداری فضای سبز این منطقه هزینه می شود.

افضلی همچنین در خصوص مراکز جمع آوری بازیافت این منطقه گفت: باتوجه به اینکه مراکز جمع آوری ضایعات یکی از معضلات این منطقه می باشد تعداد ۶۵ مرکز جمع آوری ضایعات در این منطقه وجود دارد که تاکنون ۳۵ مرکز ضایعات براساس بند بیست قانون ۵۵ شهرداری ها پلمب شده است اما متأسفانه به دلیل آماده نبودن سایت ۲۸ هکتاری مرکز جمع آوری بازیافت تعدادی از این مراکز نسبت به شکستن پلمب این مراکز اقدام کرده اند که برخورد قانونی با آنها صورت گرفته است.

photo_۲۰۲۲-۱۱-۲۹_۱۹-۱۱-۱۰

تعیین تکلیف کمربندی شیراز طی یک ماه آینده

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل و ناظر شورای شهر شیراز در منطقه ۹ شهرداری شیراز نیز در این نشست خبری با اشاره به تعیین تکلیف کمربندی شیراز تا یک ماه آینده  گفت:یکی از مهمترین پروژه هاطرح بهینه سازی و ایمنی دسترسی کمربندی به شهرکهای اطراف ا و  ایجاد دسترسی از کمربندی به سمت حرم مطهر است که آغاز شده است.

علی اکبر سلطانی با بیان اینکه مردم این منطقه لایق ارایه بهترین امکانات هستند اما توزیع ناعادلانه در منطقه از گذشته باعث شده تا این منطقه امروز با عقب افتادگی های همراه باشد؛ خاطرنشان کرد: در این دوره  از شورا نگاه ویژه ای به منطقه ۹ داشتیم و توانستیم بودجه منطقه را به رتبه دوم در بین مناطق برسانیم .

سلطانی با اشاره به ظرفیت‌های این منطقه در زمینه ایجاد پروژه های رفاهی و تفریحی و اجرا چندین پروژه در این حوزه تصریح کرد:با توجه به این موضوع اجرا چنین پروژه هایی در دستور کار  قرار گرفته که در این راستا ساخت ۷پارک محله ای در دستور کار است.

وی افزود: همچنین ۷پارک‌ برای سال آینده در دستور کار سال آینده قرار گرفته و تا سال دیگر در تمامی ۱۶محله منطقه حداقل یک پارک ایجاد می شود.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه رویکرد ما در منطقه حل مسأله است نه کار نمایشی، ابراز کرد:  کار جهادی شبانه روزی است وحل مسئله به گونه اس است که مردم منطقه آن را درک کنند .

سلطانی با اشاره به ضعف مبلمان شهری و خاکی بودن برخی معابر و پیاده رو ها گفت: به همین دلیل اجرای روکش آسفالت تنها در صورتی امکان پذیر است که دیگر کوچه خاکی در منطقه باقی نمانده باشد‌.

وی افزود:امروز وقتی وارد برخی از بخش‌های مانند یک روستا  است.

به گفته سلطانی به منظور خدمات رسانی به مردم  ایجاد تفرجگاه و‌ ورزشگاه در منطقه در دستور کار است و اولین آکادمی چند گانه ورزشی به زودی در این منطقه اجرا می‌شود.

ناظر منطقه ۹شهرداری شیراز در خصوص تملک‌ چند پلاک مسیر بلوار طلاییه نیز گفت :امروز اولویت ما در بحث تملک در منطقه. دو مورد است، یکی تملک پلاکهای مورد مسیر برای تکمیل لوپهای تقاطع یغمور برای دسترسی به کمربندی و دیگری تملک پلاکهای مسیر پروژه نواب صفوی است .

 

منبع:ایلنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح