کد خبر : 166649
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 - 10:16

تفسیر “کوثر” با حضور مرجع تقلید شیعیان رونمایی شد

تفسیر “کوثر” با حضور مرجع تقلید شیعیان رونمایی شد

تفسیر «کوثر» با حضور آیت الله العظمی سبحانی در قم رونمایی شد. به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، شامگاه پنج شنبه مراسم رونمایی از کتاب تفسیر «کوثر» اثر آبت الله یعقوب جعفری با حضور آیت الله العظمی سبحانی در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد. آیت الله یعقوب جعفری در این مراسم گفت: در خصوص این

تفسیر «کوثر» با حضور آیت الله العظمی سبحانی در قم رونمایی شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، شامگاه پنج شنبه مراسم رونمایی از کتاب تفسیر «کوثر» اثر آبت الله یعقوب جعفری با حضور آیت الله العظمی سبحانی در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد.
آیت الله یعقوب جعفری در این مراسم گفت: در خصوص این تفسیر باید گفت که بنده خواستم که یک تفسیر به فهرست کتب تفسیری شیعه بیافزایم زیرا خداوند ما را به تدبر در آیات خود دعوت کرده است؛ هر کسی به اندازه گنجایش خود می تواند از قرآن کریم استفاده کند؛ از نظر روایات و خود قرآن راه برای تدبر قرآن باز است.
این مفسر قرآن با ذکر این مطلب که ائمه ما در خصوص تفسیر به رای تاکیدات جدی داشته اند، یادآورشد: این اثر، تفسیر اجتهادی و جامع است ؛در این تفسیر از تفیسر قرآن به قرآن، اقوال مفسران و روایات استفاده شده است؛ روایات تفیسری که ۲۰ سال با آنها زندگی کرده ام. حداقل یک چهارم قرآن در روایات ما وارد نشده است.
جعفری اظهارکرد: در قسمتی که روایاتی در دست داریم، بیش از نیمی از آنها روایات فضایل است که آن نیز دارای بحث مفصل است؛ از آن گذشته نیز برخی از این روایات از رواتی نقل شده است که مشکل دارند و روایات ضعیفی است؛ مثلا بیشتر روایات فضایل از احمد ابن محمد سیاری نقل شده است که علمای رجال ما او را کذاب می دانند.
وی گفت: روایات تفسیری ما تنقیه نشده، در حالی که روایات فقهی تنقیه شده است و وقتی که امروزه به یک کتاب فقهی استدلالی می رسیم می توانیم به روایاتی استدلال کنیم ولی در روایات تفسیری این چنین نبوده است.
گفتنی است در این مراسم آیت الله العظمی سبحانی و حجج اسلام والمسلمین بنیادی و میرکتولی به سخنرانی پرداختند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح