کد خبر : 168713
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آذر 1400 - 11:40

تعیین تکلیف نیروهای قراردادی پرستاری در اردبیل

تعیین تکلیف نیروهای قراردادی پرستاری در اردبیل

ایسنا/اردبیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ما در حال حاضر کمبود پرستار نداریم بلکه با کمبود استخدام و جذب نیروی پرستاری در مراکز بیمارستانی روبه‌رو هستیم. شهرام حبیب‌زاده ۲۳ آذر در مراسم گرامیداشت هفته پرستار و تجلیل از پرستاران برگزیده کشوری و استانی در سالن اجتماعات بیمارستان امام خمینی اردبیل اظهار کرد: ما به اندازه

تعیین تکلیف نیروهای قراردادی پرستاری در اردبیل

ایسنا/اردبیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ما در حال حاضر کمبود پرستار نداریم بلکه با کمبود استخدام و جذب نیروی پرستاری در مراکز بیمارستانی روبه‌رو هستیم.

شهرام حبیب‌زاده ۲۳ آذر در مراسم گرامیداشت هفته پرستار و تجلیل از پرستاران برگزیده کشوری و استانی در سالن اجتماعات بیمارستان امام خمینی اردبیل اظهار کرد: ما به اندازه کافی از طریق دانشکده پرستاری تربیت و آموزش نیروی پرستاری را شاهد هستیم اما به دلیل مشکلات جذب نیرو و استخدام ما در مراکز بیمارستانی و درمانی با نواقصاتی در این حوزه روبه‌رو هستیم.

وی تصریح کرد: در سخت‌ترین شرایط کرونایی ما از نیروهای پرستاری که طرح خود را سپری می‌کردند، استفاده کردیم و حتی به صورت ۸۹ روزه و یا طرح موقت جذب نیرو سعی کردیم تا کاستی‌ها را در این حوزه رفع کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تغییر وضعیت نیروهای پرستاری از اولویت‌های اصلی است به گونه‌ای که با تلاش و پیگیری دولت و وزارت بهداشت از طریق صدور مجوز سعی بر این است تا تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و کار معین به نیروهای پیمانی به انجام برسد.

حبیب‌زاده افزود: برای سال آینده هدف‌گذاری مشخص در این زمینه انجام شده تا در کنار رفع کمبود جذب نیروی پرستاری به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، بتوانیم شرایط مساعدی را فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: اخیرا ۶۲۰ پرستار در آزمون استخدامی شرکت کردند که ۲۰۰ نفر از آنها پذیرفته شدند که با جذب این نیروها امیدواریم خلأ به وجود آمده در این حوزه برطرف شود.

حبیب‌زاده سرانه پرستار را به ازای هر تخت بیمارستانی در سطح کشور ۱.۸ دهم و در استان ۹۹ صدم اعلام کرد و ادامه داد: برای رفع مشکلات و نارسایی‌های جذب نیروی پرستاری تلاش بر این است تا مجوز جدید استخدامی را بگیریم و مشکلات و کاستی‌ها را با راهکاری مناسب برطرف کنیم.

وی به بهبود شرایط کرونایی در استان اشاره کرد و گفت:‌ در حال حاضر یک میلیون و ۶۹۳ هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق شده و روند کاهشی را در ابتلا به کرونا شاهد هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه کرد: همچنان انتظار می‌رود همه مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا در چرخه خطرناک این بیماری دوباره قرار نگرفته و شرایط مطلوبی را در سلامت مردم تجربه کنیم.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از پرستاران نمونه و برگزیده استان تجلیل شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح