کد خبر : 178810
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دی 1400 - 15:16

تشکیل زنجیره انسانی در پیشگیری از بیماری کرونا

تشکیل زنجیره انسانی در پیشگیری از بیماری کرونا

ایسنا/اردبیل داوطلبان جمعیت هلال احمر در شهرستان پارس آباد در یک حرکت نمادین با تشکیل زنجیره انسانی توجه هموطنان را به ضرورت قطع زنجیره بیماری کرونا فرا خواندند. فرماندار شهرستان پارس آباد روز سه شنبه ۲۸ بهمن با اشاره به خطرناک شدن ویروس جهش یافته کرونا در روزهای اخیر اظهار کرد: امیدواریم با مراقبت شهروندان وارد

ایسنا/اردبیل داوطلبان جمعیت هلال احمر در شهرستان پارس آباد در یک حرکت نمادین با تشکیل زنجیره انسانی توجه هموطنان را به ضرورت قطع زنجیره بیماری کرونا فرا خواندند.

فرماندار شهرستان پارس آباد روز سه شنبه ۲۸ بهمن با اشاره به خطرناک شدن ویروس جهش یافته کرونا در روزهای اخیر اظهار کرد: امیدواریم با مراقبت شهروندان وارد پیک چهارم کرونا نشویم چرا که اگر این اتفاق بیفتد، بخش عظیمی از دغدغه ها و نگرانی ها در مورد سلامت مردم فزونی خواهد گرفت.

امامی تصریح کرد: باید آگاه سازی و هشدارها در سطح مراقبت و کنترل بیماری ارتقا یابد تا همه متوجه خطرات ویروس جهش یافته کرونا شوند و بی احتیاطی را در سرلوحه کارها قرار ندهند.

وی به مساعد شدن شرایط جوی و حضور مردم در اجتماع اشاره کرد و گفت: این شرایط وضعیت شهرستان را که به تازگی به رنگ زرد درآمده، خطرناک تر خواهد کرد که امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان مرزی از سوی مردم کنترل بیماری با دقت و جدیت دنبال شود.

فرماندار شهرستان پارس آباد رعایت فاصله گذاری اجتماعی، دوری از تجمعات و رعایت موارد بهداشتی و عمومی را متذکر شد و افزود: اهالی بازار در این ایام و در آستانه عید باید مراعات کنند و خریدارانی که ماسک و موارد بهداشتی را رعایت نکنند از حضور در مغازه منع کرده و به نوعی هر واحد صنفی را به مرکز بهداشت و سلامت تبدیل کنند.

امامی خاطر نشان کرد: امروز نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر با این حرکت نمادین و تشکیل زنجیره انسانی بار دیگر خطر شیوع دوباره بیماری کرونا را به همه ما یادآور شدند که اگر مراعات نکنیم، همچون سال گذشته در اسفند و فروردین با دغدغه و مشکلات جدی روبه رو خواهیم بود.

اما با شناسایی تعدادی از افراد مبتلا به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در سطح کشور، دغدغه ها و نگرانی ها در استان اردبیل بیش از گذشته نمود پیدا کرده به طوریکه معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی نیز در این زمینه هشدار داد تا اقشار مختلف مردم مراقبت بیشتری را انجام دهند.

رضایی بنا اضافه کرد: ویروس جهش یافته کرونا کودک، جوان و بزرگسال نمی شناسد بلکه همه افراد به ویژه در گروه سنی نوجوان و جوان در معرض خطر قرار گرفتند و باید در ماه اسفند بیشترین توجه به موارد بهداشتی، دوری از تجمعات و زدن ماسک مورد توجه و دقت قرار گیرد.

وی بیان کرد: در روزهای اخیر افزایش قابل ملاحظه ای را در بیماران بستری ناشی از شیوع مجدد کرونا شاهد هستیم به طوریکه تعداد بستری ها با ۳۱ بیمار جدید به بیش از ۱۶۷ نفر رسیده است.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به چرخش این ویروس در سطح جامعه اشاره کرد و ادامه داد: پرسه کرونا در خریدهای شب عید دغدغه ها و نگرانی ها را دو چندان کرده و بهتر است عموم همشهریان مراقبت های لازم و جدی را انجام دهند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح