کد خبر : 209043
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1402 - 11:49

تست روانشناسی قبل از عمل بینی

تست روانشناسی قبل از عمل بینی

برای ایجاد هر تغییری که در چهره نیاز است باید پیش از هر چیز به درک و پذیرش تغییرات برسید. جراحی زیبایی بینی نیز از جمله عمل های زیبایی است که موجب ایجاد تغییرات بسیاری در چهره می شود ؛ از این رو لازم است افراد توانایی پذیرش این تغییرات را داشته باشند. علاوه بر

برای ایجاد هر تغییری که در چهره نیاز است باید پیش از هر چیز به درک و پذیرش تغییرات برسید. جراحی زیبایی بینی نیز از جمله عمل های زیبایی است که موجب ایجاد تغییرات بسیاری در چهره می شود ؛ از این رو لازم است افراد توانایی پذیرش این تغییرات را داشته باشند. علاوه بر این موضوع برخی از متقاضیان و داوطلبین جراحی بینی نگرانی و ترس های عجیبی از انجام این فرآیند زیبایی دارند و مدام سوال می کنند ممکن بعد از عمل دیگر بهوش نیایند ؟ یا وسواس و انتظارات عجیبی از نتیجه جراحی خود دارند ؛ به همین علت یکی از تست ها بسیار مهم که پیش از انجام عمل بینی ، معاینه روانی مراجعه کنندگان است. از این رو بهترین جراح رینوپلاستی تهران ، قبل از عمل با مطرح کردن پرسش هایی سلامت روان بیماران را می سنجد. همچنین در شبکه های اجتماعی و وبسایت ها ، تست های روانشناسی وجود دارد که تعیین می کند شما کاندید مناسبی برای عمل زیبایی بینی هستید یا خیر!

چرا باید قبل از عمل زیبایی بینی تست روانشناسی انجام دهیم ؟

اگر از یک فرد که داوطلب جراحی زیبایی بینی است سوال شود که چرا می خواهد بینی خود را عمل کند ؟ به احتمال زیاد با این پاسخ رو برو می شوید که می خواهم بینی زیبا و چهره جذاب تری داشته باشم. البته در این میان داوطلبینی هستند که هدف اصلی خود را از انجام این فرآیند برطرف کردن مشکلات تنفسی که به دلیل شکستگی ، انحراف ، پولیپ بینی و غیره ایجاد شده است ، عنوان می کنند. اما اگر پرسش خود را به این شکل مطرح نمایید که چرا می خواهید یک بینی زیبا داشته باشید ؟ با پاسخ های بسیار متفاوتی رو به رو خواهید شد که انگیزه اصلی افراد را از انجام این فرآیند زیبایی و درمانی مشخص می کند. در حالت کلی هر فردی هدف و انگیزه متفاوتی برای بهبود شرایط زندگی ، کار و مسائل شخصیتی خود دارد. همچنین برخی از بیماران ممکن است تنها به دلیل تشویق دوستان و آشنایان یا حتی به دلیل فشارهای اجتماعی و در مواردی صرفا برای جلب توجه ، تصمیم به انجام این جراحی بگیرند. همچنین برخی از متقاضیان این پروسه به مشکل خود زشت پنداری دچار هستند و مدام تلاش می کنند برای زیباتر شدن چهره ، تغییراتی در صورت و بدن خود ایجاد نمایند ؛ در حالی که با انجام هر تغییر و جراحی افسرده و ناراحت تر از قبل می شوند.

برخی از این افراد ممکن است چندین بار بینی خود را جراحی کنند تا به فرم ایده آل و دلخواه خود برسند. دقت داشته باشید که تمامی این موارد دلایل منطقی و درستی برای انجام جراحی بینی نیستند و این احتمال وجود دارد که افراد بعد از انجام عمل زیبایی نیز ، رضایت کافی را نداشته باشند. از این رو جهت بررسی این موضوع جراح بینی حتما پیش از انجام عمل با مطرح کردن سوال هایی تلاش می کند تا از انگیزه و اهداف واقعی داوطلبین ، برای انجام جراحی زیبایی بینی اطلاع پیدا کند.

تست روانشناسی قبل از عمل بینی چگونه انجام می شود ؟

ممکن است شما هم در وبسایت ها یا شبکه های اجتماعی با انواع تست های شخصیتی یا روانشناسی رو به رو شده باشید و بر اساس کنجکاوی حداقل یکی دو مورد از این تست ها را انجام داده باشید. اما چند درصد از این تست ها می تواند واقعی باشد و شخصیت اصلی شما را نشان دهد ؟ آیا به نتیجه این تست ها می توان اعتماد کرد ؟ در پاسخ به این پرسش باید بدانید که درصد کمی از این تست ها صحیح و اصولی هستند و جواب درستی را به شما نشان می دهند ؛ زیرا با پاسخ دادن به ۱۰ الی ۱۵ سوال نمی توان شخصیت واقعی یک فرد را متوجه شد ؛ مگر اینکه سوالات در رابطه با زمینه مشخصی مطرح شوند و تلاش داشته باشد به یک نتیجه منطقی در همان موضوع برسند که انجام تست روانشناسی قبل از عمل بینی نیز به همین شکل است. برای مثال جراح بینی قبل از انجام جراحی سوالاتی در رابطه با فرم بینی دلخواه ، هدف از انجام عمل زیبایی ، تمایل به تغییرات مورد نظر و غیره مطرح می کند. همچنین به دقت به درخواست ها و صحبت های بیمار گوش می دهد و دغدغه و نگرانی های او را در نظر می گیرد. سپس با بررسی تمامی جوانب لازم مشخص می نماید که بیمار می تواند کاندید مناسبی برای این عمل باشد یا خیر ! در صورتی دکتر عمل بینی مشکلاتی از قبیل افسردگی ، زشت خود پنداری ، وسواس های فکری ، اختلالات شخصیتی ، پرخاشگری را در داوطلب تشخیص دهد ، او را متقاعد می نماید که بعد از درمان و برطرف کردن مشکلات موجود اقدام به انجام عمل بینی نماید و یا بیمار را برای همیشه از انجام این فرایند زیبایی منصرف می کند. در غیر اینصورت در رابطه با اقدامات قبل از جراحی با زیباجو صحبت می شود و دستورالعمل های پزشکی لازم به او داده خواهد شد تا خود را برای جراحی آماده نماید.

نتیجه گیری

با توجه به مطالبی که بیان شد متوجه خواهیم شد که شناخت اهداف و انگیزه افراد برای انجام جراحی بینی یا حتی عمل بینی ترمیمی بسیار مهم است و با انجام راهکارهایی مثل تست شخصیت شناسی و یا روانشناسی قبل از جراحی می توان به راحتی به این شناخت رسید. هرچند که ممکن است نتیجه این تست ها همیشه دقیق نباشد ؛ با این حال تا حد زیادی به پزشک و شما در شناخت اهدافتان کمک می نماید ؛ بنابراین لازم است در پاسخگویی به این پرسش ها کاملا صادق باشید و به پرسش هایی که جراح در رابطه با افکار ، استرس ، مشکلات ، اهداف و دغدغه های شما از این جراحی می پرسد ، در نهایت صداقت به درستی پاسخ دهید ؛ زیرا عمل زیبایی بینی با نتیجه دائمی همراه است و در شرایطی که بعد از این جراحی توانایی پذیرش این تغییرات را نداشته باشید و تنها به دلیل تشویق دوستان یا تقلید از دیگران بینی خود را عمل کنید ، در آینده به مشکلات بسیاری دچار خواهید شد. هرچند که درصد بسیار زیادی از افرادی که عمل بینی انجام می دهند رضایت کاملی از نتیجه جراحی خود دارند ، اما با این حال افرادی وجود دارند که به دلیل مشکلات روانشناختی بعد از عمل به افسردگی و مشکلات بسیاری دچار می شوند ؛ به همین دلیل لازم است قبل از هر چیز به شناخت دقیقی از خودتان برسید و هرگز به دلیل تشویق آشنایان یا فشار جامعه به سراغ جراحی های زیبایی نروید.

منبع : دکتر علیرضا محبی 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح