کد خبر : 172109
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آذر 1400 - 17:19

تاکید بر اصالت محتوا در انتخاب آثار جشنواره «فیلم رشد»

تاکید بر اصالت محتوا در انتخاب آثار جشنواره «فیلم رشد»

معاون وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: اصالت محتوا در انتخاب آثار این جشنواره در اولویت قرار داشت. به گزارش ایسنا، حسن ملکی در آیین اختتامیه پنجاه و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، رقیب سایر جشنواره‌های کشور

تاکید بر اصالت محتوا در انتخاب آثار جشنواره «فیلم رشد»

معاون وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: اصالت محتوا در انتخاب آثار این جشنواره در اولویت قرار داشت.

به گزارش ایسنا، حسن ملکی در آیین اختتامیه پنجاه و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم رشد، رقیب سایر جشنواره‌های کشور نیست و این نکته بسیار مهمی به شمار می‌رود زیرا این جشنواره دارای تفاوتی ماهوی با سایر رویدادهاست.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: ما در این جشنواره، بر خلاف سایر رویدادهای همتراز، داوری فیلم‌ها را بر مبنای تأثیرات آموزشی و تربیتی آن دنبال می‌کنیم و این ویژگی بارز جشنواره و وجه تمایز آن با سایر جشنواره هاست.

ملکی گفت: بین هنر و علم، سه رابطه را، می‌توان منظور کرد. یکی از روابط این است که هنر راه خود را از علم و محتوا، جدا کند که حالت مطلوبی نیست زیرا اگر هنر از محتوا و علم جدا شود، هسته نخواهد داشت. بدیهی است که، چنانچه علم و محتوا نیز، از هنر فاصله بگیرد، پوسته نخواهد داشت بنابراین پوسته و هسته هر کدام جدا از یکدیگر معنا ندارند و حیات نتیجه امتزاج این دو است، لذا هنر و علم در یک ازدواج تربیتی، معنا دار هستند.

وی ادامه داد: در این جشنواره، اصالت را به محتوا می‌دهیم اما از هنر نیز به عنوان قالب و پوسته غافل نخواهیم بود، بر همین مبنا، فیلم‌هایی که انتخاب شده‌اند، به این معیارها توجه ویژه داشته‌اند. لذا هر فیلمی را که با اثر آموزشی و پرورشی، مطابقت دارد، تقدیر کرده، و به سازنده آن امتیاز می‌دهیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: در این مسیر، فیلم‌های خارجی نیز با این معیار، ملاک و با اقتضائات بین‌المللی بررسی شده‌اند زیرا این امر اصالت دادن به محتوای تربیت و آموزشی است.

ملکی بر لزوم توجه به تجربه جهانی تأکید کرد و گفت: تلاش ما این است که از طریق جشنواره بتوانیم، از تجربه‌های جهانی، استفاده کنیم. لذا در این مسیر، الگوها باید متعلق به خودمان باشد. در این راستا مدل‌ها باید جوشیده از دورن کشور ما، و فرهنگمان باشد اما بدیهی است که باید از تجربه‌های جهانی نیز استفاده کنیم. با این دیدگاه، یکی از اهداف ما استفاده از تجارب هنرمندان بین‌المللی است زیرا بی بهره ماندن از این تجارب یک خسران است.

وی تأکید کرد: از طریق جشنواره سعی می‌کنیم، زمینه‌ای را برای فیلمسازان داخلی، جوانان و کسانی که در عرصه آموزش و تربیت کار کرده‌اند، فراهم کنیم تا بتوانند به کار بپردازند و فضایی نیز، برای عرضه کار خود پیدا کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که از فرآورده‌های جشنواره‌های رشد، شامل فیلم، کتاب و عکس رشد، در مسیر و مدار تحول آموزش و پرورش، استفاده کنیم و از «کتاب محوری» به سمت «برنامه محوری» حرکت کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی بر لزوم تقدیر از شهدا تأکید کرد و گفت: یکی از افتخارات ما، در جشنواره حاضر، برقراری ارتباط بین جشنواره و شهید نوجوان، «علی لندی» است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح