کد خبر : 100493
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آبان 1400 - 1:14

تاکنون بیش از ۲۰ درصد همدانی ها خانه به خانه غربالگری شده اند

تاکنون بیش از ۲۰ درصد همدانی ها خانه به خانه غربالگری شده اند

ایسنا/همدان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از غربالگری خانه به خانه کروناویروس به صورت تلفنی در استان همدان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۲۰ درصد جمعیت استان غربالگری شده اند. دکتر منوچهر کرمی در گفت وگو با ایسنا، با تأکید بر لزوم ثبت اطلاعات همه افراد در سامانه سلامت وزارت بهداشت افزود:

تاکنون بیش از ۲۰ درصد همدانی ها خانه به خانه غربالگری شده اند

ایسنا/همدان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از غربالگری خانه به خانه کروناویروس به صورت تلفنی در استان همدان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۲۰ درصد جمعیت استان غربالگری شده اند.

دکتر منوچهر کرمی در گفت وگو با ایسنا، با تأکید بر لزوم ثبت اطلاعات همه افراد در سامانه سلامت وزارت بهداشت افزود: برای سهولت در این روند که به غربالگری افراد مبتلا یا در معرض ابتلا به کروناویروس کمک خواهد کرد، ثبت اطلاعات سلامت خانوار توسط مراقبان سلامت از طریق تماس با منزل شهروندان نیز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: این اقدام طی چند روز گذشته در همدان آغاز شده و اثرات مطلوبی داشته است که شهروندان نیز می‌توانند در صورت لزوم به سامانه سلامت مراجعه کرده و اطلاعات اولیه را بر اساس تغییر در حالات سلامتی خود تغییر دهند تا غربالگری و شناسایی افراد در معرض ابتلا یا مبتلا سریع‌تر انجام شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در پاسخ به سوال تأثیر ورود مسافران بر روند شیوع کروناویروس در همدان اظهارکرد: البته همانطور که بارها و بارها گفته شده مسافرت‌ها در شیوع بیماری اثرگذار است اما نمی‌توان گفت لزوما همه افرادی که با پلاک غیرهمدانی وارد همدان شده‌اند مسافرانی بوده‌اند که در این شهر مستقر شده‌اند.

وی تصریح کرد: از آنجایی که همدان کریدور غرب کشور محسوب می‌شود، بسیاری از مسافران از این شهر برای عبور و رسیدن به مقصد نهایی بهره‌مند می‌شوند و در خود شهر همدان استقرار و اسکان پیدا نمی‌کنند علاوه بر اینکه تعداد زیادی از مردم همدان برای شغل و تحصیل در تهران ساکن هستند و با پلاک و حتی شماره تلفن تهران زندگی می‌کنند و این تعطیلات هم در منزل خود در همدان ساکن هستند و نمی‌توان به آنها عنوان مسافر اطلاق کرد.

کرمی با بیان اینکه اگر همه با هم به رعایت اصول بهداشتی اقدام کنیم دچار مشکل نخواهیم شد، تشریح کرد: هرگونه تردد غیر ضرورو در داخل شهر یا ورود مسافران از خارج از شهر و عمم رعایت نکات بهداشتی به فاصله یک هفته تا ۱۰ روز اثرات خود را در روند شیوع نشان می‌دهد، با این وصف نمی‌توان در روز سوم سال نو عنوان کرد ترددهای افراد طی سه روز منجر به افزایش قابل توجه در آمار مبتلایان به کرونا شده است.

وی همچنین ضمن تأکید بر اینکه در همدان رصد آزمایشگاهی در طیف وسیع و با دقت بالا انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: شاید یکی از دلایل زیر ذره بین قرار گرفتن این آمار همین رصد دقیق باشد چراکه در برخی از استان‌ها آزمایش‌ها صرفا از افراد بستری در آی‌سی‌یو و یا موارد مرگ مشکوک صورت می‌گیرد در حالیکه همدان آزمایش‌ها را در گستره وسیع و نه فقط موارد حاد و منجر به مرگ انجام می‌دهد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح