کد خبر : 150541
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 - 11:23

بیماران سرطانی در سایه سرد بی توجهی

بیماران سرطانی در سایه سرد بی توجهی

ایسنا/همدان معاون مؤسسه بنیاد بیماران خاص استان همدان از تحت پوشش قراردادن ۷ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج خبر داد. مجید زرین فر در گفت و گو با ایسنا، در تشریح فعالیت این بنیاد، بیان کرد: در گذشته بنیاد حمایت از بیماران خاص، تمامی بیماری‌ها را تحت پوشش و حمایت خود قرار می‌داد اما امروزه به

بیماران سرطانی در سایه سرد بی توجهی

ایسنا/همدان معاون مؤسسه بنیاد بیماران خاص استان همدان از تحت پوشش قراردادن ۷ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و صعب‌العلاج خبر داد.

مجید زرین فر در گفت و گو با ایسنا، در تشریح فعالیت این بنیاد، بیان کرد: در گذشته بنیاد حمایت از بیماران خاص، تمامی بیماری‌ها را تحت پوشش و حمایت خود قرار می‌داد اما امروزه به دلیل تعدد در بیماری‌ها و ایجاد انجمن‌های جداگانه برای حمایت از بیماران مربوطه، این بنیاد تنها بیماری‌های صعب‌العلاجی مانند سرطان، دیابت، هپاتیت و صرع را تحت حمایت و رسیدگی خود قرار داده است.

وی از وجود ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار سرطانی در استان همدان خبر داد و گفت: بیماران سرطانی بیشترین اعضای تحت حمایت این بنیاد را شامل می‌شوند؛ شیوع انواع سرطان در استان‌ها، متفاوت است از این رو سرطان سینه، خون و روده به ترتیب از شایع‌ترین نوع این بیماری در بین هم استانی‌ها است.

زرین فر با بیان اینکه هزینه تنها یک دوره درمانی بیماران عضو این بنیاد ۵ تا ۵۰ میلیون تومان بسته به تعداد جلسات درمان متغیر است، مطرح کرد: متأسفانه بیمه‌ها حمایت مناسبی را از این بیماران نمی‌کنند؛ این به شکلی است که در بیشتر مراکز درمانی از پذیرش دفترچه بیمه آنها امتناع کرده و هزینه‌های سنگینی بر بیماران وارد می‌شوند؛ این درحالی است که ۶۰ درصد بیماران عضو این بنیاد، روستاییانی هستند که توان مالی ضعیفی را دارند.

وی با بیان این‌که بیمه سلامت هیچ کمکی به هزینه درمان بیماران این بنیاد نمی‌کند، عنوان کرد: بیمارانی که دفترچه بیمه تأمین اجتماعی و یا نیروهای مسلح را دارند به نسبت از شرایط درمانی بهتری برخورد دار هستند.

معاون مؤسسه بنیاد بیماران خاص استان همدان با اشاره به وجود مراکز درمانی رایگان برای بیماران عضو این بنیاد، افزود: هزینه درمان بیماران خاص در برخی از استان‌ها همانند زنجان رایگان است؛ این در حالی است که در استان همدان تنها یک مرکز درمانی (درمانگاه مهدیه) درصدی از هزینه رادیوتراپی و پرتودرمانی را به بیماران عضو این بنیاد تخفیف می‌دهد.

زرین فر در رابطه با تأمین داروهای مورد نیاز بیماران خاص و صعب العلاج نیز، اظهار کرد: درحال حاضر تأمین و کمک به خرید داروهای موردنیاز بیماران توسط سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد؛ بیماران می‌توانند با مراجعه به داروخانه بهزیستی استان همدان و یا ۱۳ آبان تهران پس از خرید داروی مورد نیاز و دریافت رسید، آن‌را به منظور بازپس گیری درصدی از پول پرداخت شده به سازمان غذا و دارو تحویل دهند.

زرین فر با بیان اینکه انجام تمامی آزمایش‌های بیماران این بنیاد به صورت رایگان صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: به زودی در طی قراردادی انجام سونوگرافی برای این دسته از بیماران نیز به صورت رایگان امکان پذیر می‌شود.

وی حمایت دولت از بنیاد بیماران خاص را بسته به شرایط اقتصادی، مقطعی دانست و گفت: دو سال گذشته با بودجه ارائه شده و حمایت مناسب از سوی دولت، خرید تمامی داروهای مورد نیاز بیماران در استان به صورت رایگان انجام می‌شد؛ اما در حال حاضر با توجه به تحریم‌های موجود و شرایط اقتصادی، داروی مورد نیاز بیماران این بنیاد یا موجود نیست و یا بیماران باید به ناچار از بازار سیاه آن‌ها را خریداری کنند.

زرین فر با اشاره به نقش بسیار مثبت خیرین در رفع مشکلات درمانی بیماران این بنیاد، تصریح کرد: ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه بیماران به صورت نقدی توسط خیرین تأمین می‌شود؛ برخی از خیرین نیز با کمک‌های غیرنقدی مانند ویزیت رایگان و یا تخفیف دهی برخی از امکانات درمانی باعث تسهیل درمان این دسته از هم استانی‌های خود می‌شوند.

معاون مؤسسه بنیاد بیماران خاص استان همدان هزینه درمان کودکان سرطانی را در سراسر ایران رایگان خواند و اظهار کرد: کودکان سرطانی ایران همواره زیر نظر مؤسسه محک به درمان خود مشغول هستند؛ این مؤسسه در سطح جهانی نیز شناخته شده و از سراسر دنیا کمک‌های نقدی قابل توجهی به حساب این مؤسسه واریز می‌شود از این رو تمامی هزینه‌های درمانی کودکان بیمار رایگان است.

زرین فر با بیان اینکه بیماری پرهزینه سرطان هنوز از سوی دولت جز بیماری‌های خاص قرار نگرفته است، مطرح کرد: متأسفانه سرطان به عنوان یک بیماری صعب‌العلاج شناخته می‌شود؛ این درحالی است که بیماری‌های خاص از حمایت مالی و درمانی بیشتری برخوردار هستند؛ بیماران خاص می‌توانند داروهای مورد نیاز خود را رایگان تهیه کنند اما بیماران سرطانی با وجود هزینه‌های سنگین تهیه دارو و مراکز درمانی همچنان جز این دسته از بیماری‌ها قرار نگرفته اند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح