کد خبر : 178519
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دی 1400 - 11:31

به بهانه کرونا در مصرف ویتامین‌ها زیاده روی نکنید

به بهانه کرونا در مصرف ویتامین‌ها زیاده روی نکنید

ایسنا/خراسان جنوبی رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به نکات تغذیه سالم در بزرگسالان مبتلا به کرونا، گفت: نباید به بهانه کرونا حتی در مصرف ویتامین‌ها زیاده روی کرد. سیده سمیه اصغری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اولین نکته‌ای که مبتلایان به کرونا باید توجه کنند این است که هر

به بهانه کرونا در مصرف ویتامین‌ها زیاده روی نکنید

ایسنا/خراسان جنوبی رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به نکات تغذیه سالم در بزرگسالان مبتلا به کرونا، گفت: نباید به بهانه کرونا حتی در مصرف ویتامین‌ها زیاده روی کرد.

سیده سمیه اصغری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اولین نکته‌ای که مبتلایان به کرونا باید توجه کنند این است که هر ماده غذایی که باعث شود تنفس آنها سخت شود باید محدود شود و باید عضلات تنفسی خود را سالم و قوی نگه داریم پس روزانه حداقل از دو واحد پروتئین‌ها در برنامه غذایی استفاده کنید.

این کارشناس تغذیه بیان کرد: این پروتئین‌ها می‌تواند حیوانی و گیاهی در کنار یکدیگر و پروتئین‌های گیاهی بصورت مخلوط و حبوبات و غلات است تا کیفیت آن پروتئین افزایش یابد.

اصغری ادامه داد: با توجه به اینکه می‌خواهیم تنفس فرد راحت شود وعده‌های غذایی را مکرر و کوچک انتخاب کنید چراکه وعده‌های غذایی وقتی بزرگ باشد باعث می‌شود به دیافراگم فشار آید و تنفس شما مشکل شود پس وعده‌های غذایی را کم حجم انتخاب کنید تا انبساط و انقباض دیافراگم راحت‌تر انجام شود و از غذاهایی که نفاخ هستند کمتر استفاده کنید چراکه می‌تواند بر تنفس تاثیر بگذارد.

وی تصریح کرد: غذاهای چرب و شور می‌تواند باعث التهاب ارگان‌های مختلف بدن باشد که گاها این التهاب می‌تواند در مجاری تنفس اتفاق بیافتد که بازهم عوارض تنفسی بیماری را می‌تواند تشدید کند.

این کارشناس تغذیه بیان کرد: مصرف نمک و روغن‌ها را به حداقل برسانید و از روغن‌های گیاهی استفاده کنید تا مقدار مورد نیاز چربی را برای بدن فراهم کنید.

اصغری ادامه داد: در دورانی که درمان کرونا اتفاق می‌افتد از مایعات گرم یا ولرم چه بصورت آب و یا انواع دمنوش‌ها یا بصورت غذا مثل سوپ و آش که بتواند مایعات مورد نیاز را تامین کند استفاده کنید؛ این تامین مقدار کافی مایعات در رقیق شدن ترشحات مسیرهای هوایی و جابه جایی و تخلیه سریع می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی تصریح کرد: از منابعی که مقدار کافی ویتامین‌های A و C و E  دارند در برنامه غذایی استفاده کنید و در استفاده از هیچ ماده غذایی بخصوص برای تامین ویتامین E اگر از مغزها و آجیل استفاده می‌کنید زیاده روی نکنید چراکه این منابع غذایی می‌تواند انرژی زیادی را فراهم کند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

دانلود برنامه صندوق وام خانگی

تعمیر گیربکس لیفان

دمپر موتور مشعل

فتوسل مشعل

شیر فشار شکن

رله مشعل

شیر برقی گاز

امداد خودرو

قالیشویی شرق تهران

ساخت غرفه ارزان در نمایشگاه بین المللی

قهوه سوپریم دکتر بیز

قرص لاغری بلک اسلیم

قطعات کامپیوتر و سرور

واچ تایم یوتیوب

سلفون opp

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح