کد خبر : 22898
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1400 - 16:25

برگزاری ۱۴۵ برنامه طی دهه وقف در استان مرکزی

برگزاری ۱۴۵ برنامه طی دهه وقف در استان مرکزی

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: به مناسبت دهه وقف در استان مرکزی برگزاری ۱۴۵ برنامه با عنوان های مختلف برنامه ریزی شده است. حجت الاسلام عبدالله واحدی روز دوشنبه ۱۲ مهر در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت دهه وقف اظهار کرد: در کشور بیش از ۸۰۰ نوع نیت وقف وجود دارد

برگزاری ۱۴۵ برنامه طی دهه وقف در استان مرکزی

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: به مناسبت دهه وقف در استان مرکزی برگزاری ۱۴۵ برنامه با عنوان های مختلف برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام عبدالله واحدی روز دوشنبه ۱۲ مهر در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت دهه وقف اظهار کرد: در کشور بیش از ۸۰۰ نوع نیت وقف وجود دارد که از مسائل مختلف موجود در جامعه از جمله جنبه های روانی، اجتماعی، مذهبی، درمانی و …  نشات گرفته است. وقف ناشی از حس نوع دوستی است که در انسان ها وجود دارد و بارزترین صدقات نیز وقف است که البته در سال های اخیر به دلایل مختلف آسیب دیده و نیاز است که با اقداماتی دید مردم نسبت به این مهم بهبود یابد و این سنت احیا شود.

وی با اشاره به روزشمار دهه وقف افزود: دوازدهم مهرماه نخستین روز دهه وقف در سال‌جاری به نام وقف، رسانه، تکریم واقفان خیراندیش،  سیزدهم مهرماه به نام وقف، ترویج فرهنگ قرآن، عترت و مهدویت، چهاردهم مهرماه به نام وقف خدمات فرهنگی و اجتماعی به جامعه و پانزدهم مهرماه آخرین روز ماه صفر و همزمان با شهادت امام رضا علیه السلام به نام وقف، بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ زیارت نام گذاری شده است‌.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: شانزدهم مهرماه به نام وقف، کاهش آسیب‌های اجتماعی، هفدهم مهرماه به نام وقف، توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی و هیجدهم مهرماه به نام وقف، توسعه آموزش و پژوهش و حمایت از نخبگان و موسسات دانش بنیان نام گذاری شده است.

واحدی تصریح کرد: نوزدهم مهرماه به نام وقف، سلامت و بهداشت جامعه، بیستم مهرماه به نام وقف، اشتغال و تولید و بیست و یکم مهرماه آخرین روز دهه وقف در سال‌جاری به نام وقف جمعی و توسعه مشارکت های اجتماعی نام گذاری شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۱۴۵ برنامه در سطح استان مرکزی در دهه وقف پیش بینی شده که برگزاری همایش یاوران وقف، راه اندازی ایستگاه های همه واقف باشیم(در هر شهرستان حداقل یک ایستگاه)، برگزاری مراسم روز ۲۸ صفر در ۳۱ بقاع متبرکه استان، مراسم روز شهادت امام رضا(ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان با اولویت شهدایی که وقف داشته اند، دیدار با مسئولین و نمایندگان استان، برپایی نمایشگاه دستاوردهای اوقاف، برپایی محافل انس با قران در بقاع متبرکه، حضور در نماز جمعه، برگزاری مسابقات فرهنگی و تکریم مدافعان سلامت از جمله برنامه های این دهه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی عیادت از بیماران، نشست با فعالان اقتصادی در حوزه های تولید و اشتغال و صادرات و واردات، دیدار با مجموعه های فعال در حوزه دانش بنیان، نشست با فعالان در حوزه های دانش بنیان در راستای حمایت از طرح های دانش بنیان و افتتاح و کلنگ زنی برخی پروژه ها را از دیگر برنامه ها در این مدت دانست.

واحدی بیان کرد: سال گذشته حدود ۳۰ میلیارد تومان وقف به منظور صدقه، کمک به فقرا، مستمندان و دانش آموزان و همچنین در  راستای حمایت از خانواده زندانیان از ۵۴ خانواده در قالب ۷۲ میلیون تومان حمایت صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ۵۹۲ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج به ۱۷ زوج پرداخت شده و  ۷۵ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات و کمک خیرین و کمک متولیان موقوفات به ارزش ۲۲ میلیارد تومان تهیه و توزیع شده است. بیش از ۷۱ هزار غذای گرم و ۵۶۶۹ سبد بهداشتی نیز در سطح استان تهیه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: کلنگ زنی مجموعه گلخانه ای کشت آناناس، آغاز پروژه ۸۱۰۰ واحدی مسکن، آغاز فاز دوم پروژه ۱۰۰ کیلوواتی انرژی خورشیدی  و مطالعه و امکان سنجی برخی طرح های دانش بنیان و ۶۳۰۰ متر توسعه و نوسازی بقاع متبرکه از جمله اقداماتی است که در سطح استان انجام شده است. منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح