کد خبر : 68783
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آبان 1400 - 21:44

برداشت ۳۵ هزار تن انگور یاقوتی در سیستان و بلوچستان

برداشت ۳۵ هزار تن انگور یاقوتی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال از سطح ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار از باغات باور استان ۳۵ هزار تن انگور یاقوتی برداشت و روانه بازار مصرف شده است. به گزارش ایسنا اردشیر شهرکی اظهار کرد: ۳۸۵۰ هکتار از باغ‌های این استان به کشت انگور اختصاص دارد که ۲۸۵۰

برداشت ۳۵ هزار تن انگور یاقوتی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال از سطح ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار از باغات باور استان ۳۵ هزار تن انگور یاقوتی برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش ایسنا اردشیر شهرکی اظهار کرد: ۳۸۵۰ هکتار از باغ‌های این استان به کشت انگور اختصاص دارد که ۲۸۵۰ هکتار آن بارور و بقیه غیربارور است.
وی با بیان اینکه برداشت انگور یاقوتی از اردیبهشت در سیستان و بلوچستان آغاز  می‌شود گفت: این نوع از انگور با شرایط سخت محیطی در استان سازگاری دارد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: ۹۰ درصد انگور تولیدی این استان از نوع یاقوتی و بقیه شامل انواع فخری، لعل، امیری، سنگک، غلامی، چشم گاوی، قندهاری و حاجی عباسی می باشد.
شهرکی افزود: انگور یاقوتی به دلیل زودرس بودن از بازار پسندی مناسبی برخوردار است و درآمد خوبی عاید کشاورزان این منطقه می‌شود.
وی تصریح کرد: بیشترین سطح زیر کشت انگور در منطقه سیستان شامل زهک، زابل، هیرمند، هامون و نیمروز و در شهرستان‌های خاش، زاهدان و میرجاوه است.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح