کد خبر : 74180
تاریخ انتشار : جمعه 14 آبان 1400 - 1:15

برخورد جدی با مدیرانی که کوتاهی می‌کنند/ تذکر استاندار به بانک‌ها

برخورد جدی با مدیرانی که کوتاهی می‌کنند/ تذکر استاندار به بانک‌ها

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مدیرانی که کوتاهی می‌کنند، به صورت جدی با آن‌ها برخورد می‌شود، گفت: ما همیشه شعار حمایت و مانع‌زدایی می‌دهیم اما متاسفانه کاری که در عمل در دستگاه‌ها صورت می‌گیرد، سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی است. محمدصادق معتمدیان امروز، پنجم تیر ماه، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که

برخورد جدی با مدیرانی که کوتاهی می‌کنند/ تذکر استاندار به بانک‌ها

ایسنا/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مدیرانی که کوتاهی می‌کنند، به صورت جدی با آن‌ها برخورد می‌شود، گفت: ما همیشه شعار حمایت و مانع‌زدایی می‌دهیم اما متاسفانه کاری که در عمل در دستگاه‌ها صورت می‌گیرد، سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی است.

محمدصادق معتمدیان امروز، پنجم تیر ماه، در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران کشوری و استانی در برگزاری انتخابات، اظهار کرد: ما توانستیم سه انتخابات را در شرایط بی‌سابقه کرونایی و با وجود شدیدترین فشارهای روانی دشمن با مشارکت پرشور مردم برگزار کنیم. میزان مشارکت مردم خراسان رضوی از میانگین کشوری بالاتر بود. در بین کلان‌شهرها بالاترین آمار مشارکت و همچنین کمترین اختلال در روند برگزاری انتخاب را این استان به نام خود ثبت کرد.

وی افزود: در راستای تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات، ۱۰۵۰ شعبه اخذ رای اضافه و در مجموع ۵۰۷۳ شعبه در سطح استان راه‌اندازی شد. در این انتخابات حدود ۱۰۵ هزار عامل اجرایی دسته‌بندی و مدیریت و به سطح استان از جمله مناطق صعب‌العبور روستایی اعزام شدند که این کارها با وجود محدودیت‌های کرونایی اقدامی بسیار سنگین به‌شمار می‌رفت. همه دستگاه‌ها و ارکان اجرایی و مدیریت استان در این راستا به ما کمک کردند.

استاندار خراسان رضوی وجود امنیت در روند انتخابات و اخذ رای را نتیجه تلاش‌های چندین ماهه دستگاه‌های مرتبط دانست و اظهار کرد: تا زمانی که ناامنی وجود نداشته باشد، مردم امنیت را احساس نمی‌کنند. در استانی که ۸۳۵ کیلومتر مرز دارد که تنها ۳۰۰ کیلومتر مرز آن با کشور افغانستان مشترک است و یکی از مهم‌ترین کانال‌های ناامنی در سطح منطقه و دنیا محسوب به‌شمار می‌آید، انتخابات بدون کوچک‌ترین ناامنی برگزار شد.

معتمدیان در ادامه با بیان اینکه در حوزه جذب اعتبارات سال ۹۹ واقعا جای گله‌مندی از مراجع بالاتر است چون هنوز اعتبارات سال ۹۹ را در ماه چهارم سال ۱۴۰۰ نتوانسته‌ایم جذب کنیم، گفت: موضوع دیگر ناکارآمدی مدیریتی است که ما قبلا هم در خصوص آن تذکر داده بودیم اما به دلیل اینکه ستاد ملی کرونا اجازه جابه‌جایی مدیران دستگاه‌های مدیریتی را نداد و پایان سال هم بود، این کار را انجام ندادیم اما دستگاه‌هایی که ناکارآمد هستند و مدیرانی که نتوانستند جذب اعتبار داشته باشند، حتما برای جابه‌جایی معرفی خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه در این روزهای پایانی دولت، تمام مدیران و دستگاه‌ها باید تلاش خود را برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به کار ببندند و هیچ پروژه جدیدی را اضافه نکنند، افزود: در حال حاضر حدود ۳۷۰۰ پروژه نیمه فعال و نیمه تمام در استان وجود دارد که بر اساس برآوردها برای اتمام آن به حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. این رقم معادل ۴۰ سال بودجه استان است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بنابراین خواسته ما این است که مدیران به دنبال پروژه‌های جدید نباشند. همچنین پروژه‌هایی در استان موجود است که بین ۱۵ تا ۲۰ درصد پیشرفت داشته و نیمه تمام باقی مانده است. باید توجه داشت سرمایه‌های ملی به این شکل به هدر می‌رود.

معتمدیان خطاب به رضا جمشیدی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی، گفت: درخواست ما از شما این است که برای مدیران جلسات توجیهی برگزار کنید. متاسفانه بسیاری از مدیران از ظرفیت‌های قانونی بودجه اطلاع ندارند. همه چیز پول نیست و بسیاری از ظرفیت‌ها در نحوه استفاده از قانون است.

وی افزود: مدیران باید در خصوص ردیف‌های اعتباری، پروژه‌ها و… از وزارتخانه‌ها مطالبه‌گری داشته باشند. متاسفانه در سیستم بودجه‌بندی کشور چه بخواهیم و چه نخواهیم چانه‌زنی وجود دارد. هر کسی که بیشتر پیگیری و مطالبه را داشته باشد، پول و امکانات بیشتری هم در اختیارش قرار خواهند داد. از سهم ۸۵ درصد وزارتخانه‌ها از بودجه کشور، مدیران باید کاملا آگاه باشند و مطالبه‌گری کنند.

معتمدیان با بیان اینکه کیفیت عملکرد مدیران در جذب اعتبارات ملی است، اظهار کرد: هنر مدیریت در این شرایط پر از محدودیت و مشکلات، خلق منابع است که یک بخش آن اعتبارات ملی و بخش دیگر آن استفاده از ظرفیت‌های قانونی مانند ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت است.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با تذکر به ابراهیم علوی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، گفت: ما با تخصیص حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به دو بخش راه‌ها و آب و فاضلاب استان موافقت کرده‌ایم. متاسفانه مدیریت در بخش آب و فاضلاب ضعیف است و تذکر جدی می‌دهیم که دوستان در حوزه آب ورود پیدا کنند. ما مجوز گرفتیم و پیگیری‌های متعدد از طریق ریاست جمهوری، معاون اول، سازمان بودجه و بانک‌ها انجام شده اما هیچ تحرکی در این زمینه از سمت شرکت آب و فاضلاب استان صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه در بخش راه‌ها در استان پیشرفت خوبی انجام گرفته است، اظهار کرد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل ماده ۵۶ که دو برابر کل اعتبارات استان است به صورت نقدینگی به پروژه‌های استان تزریق شده اما چرا در حق این پروژه‌ها ظلم می‌شود. این مبالغی که توزیع می‌شود، عمدتا از اسناد خزانه است که مبلغ بسیار کمی است. در این شرایطی که این حجم از مشکلات آب‌رسانی در روستاها و پروژه‌های فاضلاب وجود دارد، چرا باید به این شکل منفعلانه برای حل این مشکلات اقدام شود. اگر دوستان اراده انجام کار را ندارند و فرصت‌سوزی می‌کنند، ما خودمان وارد عمل می‌شویم. این آخرین اخطار من است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به شعار سال یعنی تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، اظهار کرد: ما همیشه شعار حمایت و مانع‌زدایی می‌دهیم اما متاسفانه کاری که در عمل در دستگاه‌ها صورت می‌گیرد، سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی است.

وی تصریح کرد: چرا باید در این استان ۹ بانک خصوصی قلدری کند، منابع مردم را جذب کند، در جاهای نامعلوم سرمایه‌گذاری کند و هیچکس هم پاسخگو نباشد؟ همه دستگاه‌های بازرسی، دادگستری و… باید ورود پیدا کنند. حداقل این است که به صورت عمومی به مردم اعلام شود که سپرده‌ها و منابع شما در فلان بانک‌ها، برای برج‌سازی و دلال‌بازی سرمایه‌گذاری می‌شود.

معتمدیان تاکید کرد: در سال حمایت از تولید همه بانک‌ها را در اجرای برنامه تنظیم شده، مکلف کرده‌ایم و با بانک‌هایی که همراهی نکنند، به صورت قانونی برخورد خواهیم کرد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

کادو شب یلدا

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح