کد خبر : 18771
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 - 22:09

با تشکیل سازمان طب سنتی، انحصارگرایی در طب رایج شکسته می‌شود

با تشکیل سازمان طب سنتی، انحصارگرایی در طب رایج شکسته می‌شود

 یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: باید سازمانی تشکیل شود تا نگرش‌های موازی و متمایزی که در علم پزشکی وجود دارد و ملت‌های مختلف از آنها استفاده می‌کنند، در ایران نیز مورد استفاده قرار گیرد تا انحصارگرایی در طب غربی و رایج شکسته شود. حجت‌الاسلام حسین میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره طرح جمعی

با تشکیل سازمان طب سنتی، انحصارگرایی در طب رایج شکسته می‌شود

 یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: باید سازمانی تشکیل شود تا نگرش‌های موازی و متمایزی که در علم پزشکی وجود دارد و ملت‌های مختلف از آنها استفاده می‌کنند، در ایران نیز مورد استفاده قرار گیرد تا انحصارگرایی در طب غربی و رایج شکسته شود.

حجت‌الاسلام حسین میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره طرح جمعی از نمایندگان مجلس مبنی بر تشکیل سازمان طب سنتی، اظهار کرد: طب رایج در دنیا طبی است که اصطلاحاً طب غربی نام‌گذاری می‌شود که مبتنی بر فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و طب جدید است. در عین حال در کشورهای مختلفی از دنیا مانند انگلستان، چین، هند و آمریکا به جز شیوه رایج طب، شیوه‌های دیگری هم از طب و علم پزشکی وجود دارد که در کنار شیوه رایج طب از آن استفاده می‌کنند و به نوعی مکمل طب رایج است و در ایران هم به آن طب مکمل می‌گویند.

وی افزود: منتها در وزارت بهداشت مقاومت پنهانی در برابر دیگر شیوه‌های رایج طب در دنیا وجود دارد. برای اینکه مردم بتوانند از تمام مزیت‌های طبی در دنیا استفاده کنند و خودشان انتخاب کنند که چه شیوه طبی را می‌خواهند در مجلس طرحی را امضا کرده‌ایم که یک سازمان طب مکمل یا سنتی که مستقل و مرتبط با وزارت بهداشت و درمان باشد، تشکیل شود تا مردم هم بتوانند از پیشرفت‌های طب روز استفاده کنند و هم از پیشرفت‌ها و دانش طب‌های موازی طب رایج بهره ببرند که البته تا تصویب این طرح راه زیادی داریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: یکی دیگر از اهداف تشکیل چنین سازمانی این است که از انحصار طلبی در علم پزشکی جلوگیری شود. برای مثال اگر بخواهیم طب سوزنی و یا طب ایرانی را در کشور استفاده کنیم، چه گزینه‌هایی پیش رو داریم و به چه سازمانی باید مراجعه کنیم؟ بنابراین باید یک مرجع صلاحیت‌دار در این حوزه وجود داشته باشد و بهترین راه این است که در وزارت بهداشت چنین سازمانی ایجاد شود.

میرزایی ادامه داد: نگاه اطبای سنتی به انسان و طبیعیات نگاهی متمایز از نگاه طب جدید است. برای مثال اگر به مقاله‌ای از جالینوس که بیش از ۲ هزار سال پیش نوشته شده است، دقت کنیم متوجه می‌شویم که سه مشرب طبی را مطرح کرده و در واقع جالینوس طب قیاسی را مطرح می‌کند که این نگاه بیشتر در طب سنتی ایرانی وجود دارد، در حالی که در طب جدید چنین نگرشی وجود ندارد.

وی افزود: بنابراین باید سازمانی تشکیل شود که نگرش‌های موازی و متمایزی که در علم پزشکی وجود دارد و ملت‌های مختلف از این نگرش های متمایز استفاده می‌کنند، مورد استفاده مردم ایران هم قرار گیرد و انحصارگرایی در طب غربی و رایج شکسته شود.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح