کد خبر : 159285
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 - 16:18

بازداشت یک عضو حزب حاکم و ۵ نفر دیگر در ماجرای حمله به قلیچداراوغلو

بازداشت یک عضو حزب حاکم و ۵ نفر دیگر در ماجرای حمله به قلیچداراوغلو

قلیچداراوغلو پلیس ترکیه شش نفر از جمله یک عضو حزب حاکم را بعد از حمله به رهبر اپوزیسیون ترکیه و موج گسترده انتقادات بازداشت کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمال قلیچداراوغلو، ۷۰ ساله، رهبر حزب مردم جمهوری خواه روز یکشنبه به هنگام شرکت در مراسم تدفین یک سرباز کشته شده توسط

بازداشت یک عضو حزب حاکم و ۵ نفر دیگر در ماجرای حمله به قلیچداراوغلو
قلیچداراوغلو

پلیس ترکیه شش نفر از جمله یک عضو حزب حاکم را بعد از حمله به رهبر اپوزیسیون ترکیه و موج گسترده انتقادات بازداشت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمال قلیچداراوغلو، ۷۰ ساله، رهبر حزب مردم جمهوری خواه روز یکشنبه به هنگام شرکت در مراسم تدفین یک سرباز کشته شده توسط شبه نظامیان کرد در جنوب شرقی این کشور توسط برخی افراد مورد حمله گرفت. این حمله چند روز پس از این انجام گرفت که حزب مردم جمهوری خواه در انتخابات محلی ۳۱ ماه مارس در آنکارا و استانبول توانست حزب رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را شکست دهد.

تصاویر حمله به قلیچداراوغلو به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و بسیاری از کاربران به این مسئله واکنش نشان دادند. در این حمله قیلچداراوغلو چندان آسیب ندید.

مسؤولان حزب مردم جمهوری خواه اعلام کردند که این اقدام به دلیل اظهارات تحریک آمیز حزب عدالت و توسعه انجام گرفته و خواستار بازداشت عاملان این حمله شدند. آنها از وزیر کشور نیز خواستند که به خاطر این حمله استعفا بدهد.

جانان کافتانجی‌اوغلو، رئیس بخش استانبول حزب مردم جمهوری خواه در میان هواداران این حزب در این شهر گفت: این حمله اتفاقی نبود بلکه این حمله از قبل برنامه ریزی شده بود.

هواداران حزب مردم جمهوری‌خواه در این گردهمایی بنرهای در دست داشتند با این مضمون که “آیا شما از موفقیت حزب مردم جمهوری خواه ترسیده‌اید؟”

همواره اردوغان در کمپینهای انتخاباتی، قلیچداراوغلو و دیگر اعضای این حزب را به حمایت از پ‌ک‌ک متهم می‌کند.

در این میان اردوغان در پیامی در تویئتر با اشاره به این حادثه گفت: این مسئله باید مورد تحقیقات قرار گیرد ما با هر گونه خشونت و ترور مخالف هستیم و هرگز اجازه نخواهیم داد که کسی به صلح در ترکیه آسیب برساند.

از سوی دیگر برخی مقامات اعلام کردند که هشت نفر بازداشت شده و سپس سه نفر آزاد شدند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح