کد خبر : 160668
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 - 19:16

اپوزیسیون ونزوئلا: پلیس به صورت غیرقانونی یک قانونگذار سابق را بازداشت کرد

اپوزیسیون ونزوئلا: پلیس به صورت غیرقانونی یک قانونگذار سابق را بازداشت کرد

اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کرد، یکی از واحدهای نیروهای ویژه پلیس این کشور به صورت غیرقانونی یک قانونگذار سابق را که متحد رهبر اپوزیسیون است، بازداشت کرده است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، واحد نیروی ویژه پلیس ونزوئلا موسوم به FAES به صورت گسترده به نقض حقوق بشر متهم است و فعالان حقوق

اپوزیسیون ونزوئلا: پلیس به صورت غیرقانونی یک قانونگذار سابق را بازداشت کرد

اپوزیسیون ونزوئلا اعلام کرد، یکی از واحدهای نیروهای ویژه پلیس این کشور به صورت غیرقانونی یک قانونگذار سابق را که متحد رهبر اپوزیسیون است، بازداشت کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، واحد نیروی ویژه پلیس ونزوئلا موسوم به FAES به صورت گسترده به نقض حقوق بشر متهم است و فعالان حقوق بشری نیز از نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا خواسته‌اند تا آن را منحل کند.

خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در توئیتی نوشت:‌ “گیلبرتو سوخو”، قانونگذار سابق توسط واحد ویژه نیروی پلیس ونزوئلا ربوده شده؛ این واحد یک جوخه اعدام برای رژیم مادوروست که سازمان ملل نیز خواستار انحلال آن شده و رئیسش از سوی اتحادیه اروپا تحریم است.

وزارت اطلاع رسانی ونزوئلا تاکنون درباره این دستگیری اطلاع رسانی نکرده است. دولت مادورو نیز می‌گوید،‌ چهره‌های اپوزیسیون بارها و بارها در توطئه‌هایی برای براندازی دولتش دست داشته‌اند اما مقام‌ها شواهدی درباره چنین اتهاماتی ارائه نمی‌کنند.

سوخو در سال ۲۰۱۵ در حالی به عنوان قانونگذار فرعی انتخاب شد که همچنان به اتهام رهبری اعتراضات علیه مادورو در زندان بود. وی بعدا آزاد شد و به عنوان عضوی از کنگره تحت رهبری اپوزیسیون به کار مشغول شد.

مدت زمان فعالیت این کنگره رسما ژانویه منقضی شد اما اپوزیسیون انتخابات پارلمانی دسامبر گذشته میلادی را برای پارلمان جدید که در سال ۲۰۲۱ شروع به کار کرد، بایکوت کردند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح