کد خبر : 171623
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 - 10:30

اهمیت بهداشت محیط دوچندان شده است

اهمیت بهداشت محیط دوچندان شده است

ایسنا/اصفهان معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اهمیت بهداشت محیط در ایران با افزایش جمعیت سالمندی و بیماری‌های غیرواگیر دوچندان شده است و باید با دقت و حساسیت ویژه‌ای به آن توجه شود. کمال حیدری، امروز (سه‌شنبه، ۲۳ آذرماه) در آیین گشایش پنجمین همایش بین‌المللی و بیست چهارمین همایش ملی بهداشت محیط در

اهمیت بهداشت محیط دوچندان شده است

ایسنا/اصفهان معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اهمیت بهداشت محیط در ایران با افزایش جمعیت سالمندی و بیماری‌های غیرواگیر دوچندان شده است و باید با دقت و حساسیت ویژه‌ای به آن توجه شود.

کمال حیدری، امروز (سه‌شنبه، ۲۳ آذرماه) در آیین گشایش پنجمین همایش بین‌المللی و بیست چهارمین همایش ملی بهداشت محیط در کاشان، اظهار کرد: بسیاری از عوامل محیطی و آلودگی هوا می‌تواند بر بیماری‌های قلبی و عروقی، تنفسی و ریوی تأثیرگذار شده و حتی موجب مرگ و میر شود.

وی افزود: کنترل همه‌گیری کرونا حاصل تلاش و زحمت‌های کادر بهداشت محیط بوده‌ که طی دو سال اخیر به‌ نحو احسن انجام شده است و یکی از انتظارهای کادر بهداشت محیط، ایجاد محیط سالم به عنوان رکن اصلی برای رسیدن به وضعیت مطلوب، سلامتی شهروندان و فعالیت‌های اجتماعی برای مردم است.

به گزارش ایسنا، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تصریح کرد: آثار محیط سالم در جامعه به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بر سلامت عمومی جامعه تأثیرگذار است و امروز بیماری‌های غیرواگیر، بیشترین عامل مرگ‌ومیر در سراسر جهان است و افزایش قربانیان آن، هزینه‌های فراوانی را بر فرد و جامعه تحمیل می‌کند.

وی تأکید کرد: مأموریت اصلی وزارت بهداشت، نظارت و پایش است که باید اقدام‌هایی از جمله دسترسی به آب آشامیدنی سالم، ایمنی مواد غذایی، بهداشت هوا، کنترل و کاهش دخانیات، تغییر اقلیم، بهداشت پرتوها و نظارت بر مدیریت پسماندها و پیوست سلامت مورد توجه قرار گیرد و این طرح‌های بزرگی است که در پیوست طرح‌های میانی و کوچک‌ مورد غفلت واقع شده‌ است.

حیدری گفت: تشکیل کمیته کشوری بهداشت محیط در ستاد ملی مدیریت کرونا، هماهنگی برای بهسازی محیط روستایی و شهری و بسیج نیروهای داوطلب در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با مشارکت مردم به‌ بهترین شکل مدیریت شد.

وی افزود: طرح سامانه نام‌نویسی اصناف و صنایع برای خوداظهاری و دریافت الکترونیکی شیوه‌نامه‌های اختصاصی و تعهد و نظرسنجی برای اجراکنندگان یکی دیگر از اقدام‌های حوزه بهداشت محیط بود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تصریح کرد: برنامه مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، از روز گذشته توسط وزارت کشور به‌عنوان سامانه امید اعلام شد که در این سامانه، شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌صورت هوشمندانه در پنج گروه از مشاغل برنامه‌ریزی‌شده اشت.

حیدری تصریح کرد: برای مقابله با کرونا باید حرکتی جدید در راستای ارتقای افکار عمومی و سواد سلامت بهداشت جامعه صورت گیرد و بهداشت عمومی و فردی نیز در راستای مقابله با کرونا در مدارس و مراکز آموزش عالی به بهترین نحو اجرا شود.

پنجمین همایش بین‌المللی و بیست و چهارمین همایش ملی بهداشت محیط امروز سه‌شنبه به‌صورت حضوری و وبینار در کاشان آغاز شد که به مدت سه روز ادامه دارد. در این همایش هشت استاد برجسته‌ از کشورهایی سپانیا، سوییس، آلمان، آمریکا، فرانسه و پرتغال سخنرانی می‌کنند.

تبادل‌نظر درباره آخرین یافته‌های علمی مربوط به بررسی چالش‌های زیست محیطی و بهداشت محیطی موجود، تغییرات آب و هوایی، بحران آب، تصفیه فاضلاب، پسماندها و چالش‌های آلودگی هوا و ریزگردها، بررسی نقش بهداشت محیط در کنترل بیماری کووید ۱۹، کاربرد روش‌های نوین کنترل مسایل زیست محیطی، نوآوری و خلق ثروت در حیطه بهداشت محیط، سیاست‌گذاری و شاخص‌های بهداشت محیط در کشور را از جمله هدف‌های این همایش است.

تاکنون ۲۳ همایش ملی و چهار همایش بین‌المللی بهداشت محیط در کشور برگزار شده که نخستین آن سال ۱۳۷۴ در تهران و آخرین آن سال گذشته در یزد بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح