کد خبر : 131839
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 - 1:12

انجام ۲۵۰۰ عملیات “آتشنشانی” در کرمانشاه/ روزانه ۶۰۰ تماس “مزاحم تلفنی” داریم!

انجام ۲۵۰۰ عملیات “آتشنشانی” در کرمانشاه/ روزانه ۶۰۰ تماس “مزاحم تلفنی” داریم!

ایسنا/کرمانشاه رییس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه از انجام ۲۵۷۷ عملیات توسط نیروهای آتشنشان کرمانشاه طی امسال خبر داد. آتشپاد غلامرضا رضایی در نشست خبری امروز (۲۳ اسفند) با اشاره به انجام ۲۵۷۷ عملیات طی این مدت افزود: از این تعداد ۱۶۴۵ علمیات مربوط به حوادث آتش سوزی و ۹۳۲ مورد آن مربوط به

انجام 2500 عملیات "آتشنشانی" در کرمانشاه/ روزانه 600 تماس "مزاحم تلفنی" داریم!

ایسنا/کرمانشاه رییس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه از انجام ۲۵۷۷ عملیات توسط نیروهای آتشنشان کرمانشاه طی امسال خبر داد.

آتشپاد غلامرضا رضایی در نشست خبری امروز (۲۳ اسفند) با اشاره به انجام ۲۵۷۷ عملیات طی این مدت افزود: از این تعداد ۱۶۴۵ علمیات مربوط به حوادث آتش سوزی و ۹۳۲ مورد آن مربوط به عملیات امداد و نجات بوده است.

وی اظهار کرد: از مجموع عملیات های صورت گرفته عمده ترین آن با ۳۱۷ مورد مربوط به حریق واحد مسکونی، ۹۷ مورد حریق واحد تجاری، ۱۷۱ مورد حریق وسایل نقلیه، ۲۸۶ مورد حوادث آسانسور، ۱۷ مورد ریزش آوار و ۱۶۰ مورد رفع آبگرفتگی بوده است.

رضایی با اعلام اینکه در مجموع عملیات های صورت گرفته ۴۵۸ نفر نجات یافته اند، گفت: در این عملیات‌ها متاسفانه ۴۶ نفر فوت کرده و ۳۰۷ نفر نیز مجروح شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این عملیات ها همچنین ۲۰ آتشنشان دچار مصدومیت شدند.

رییس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی کرمانشاه در ادامه یکی از معضلات آتشنشانی کرمانشاه را تماس های مزاحم تلفنی عنوان کرد وافزود: متاسفانه به طرز عجیبی تماس های مزاحم تلفنی بالاست و همین امر موجب اشغال تلفن ۱۲۵ آتشنشانی شده است.

وی افزود: روزانه بطور میانگین ۴۰۰ تا ۶۰۰ تماس مزاحم تلفنی داریم که موجب اشغال خطوط و گلایه شهروندان شده است.

این مسئول با اشاره به پیگیری و شکایت از برخی از این مزاحمان تلفنی گفت: مورد داشته ایم که فرد مزاحم روزانه تا ۶۰ بار با شماره تلفن ۱۲۵ آتشنشانی تماس داشته است.

رضایی معضل دیگر کار نیروهای آتشنشانی را ترافیک عنوان و تصریح کرد: متاسفانه کم عرض بودن خیابان ها و ترافیک، به خصوص در خیابان های مرکزی شهر موجب شده آتشنشانان با مشکلات بسیاری برای رسیدن به محل حادثه مواجه شوند.

وی افزود: علی رغم این شرایط میانگین زمان رسیدن نیروها سر صحنه حوادث بین پنج تا شش دقیقه است که کمتر از حد استاندارد می باشد.

رضایی در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۲ ایستگاه آتشنشانی در سطح شهر گفت: پیگیر راه اندازی ایستگاه سیزدهم در شهرک جهاد هستیم.

وی افزود: برنامه داریم سالانه بین یک تا دو ایستگاه در شهر کرمانشاه راه اندازی کنیم، چرا که با توجه به وسعت شهر به ایستگاه های بیشتری برای پوشش بهتر نیاز داریم.

رییس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی کرمانشاه در خصوص امکانات و تجهیزات مورد نیاز آتشنشانی کرمانشاه هم گفت: در سالهای اخیر خریدهای خوبی در بحث تجهیزات داشته ایم و همین مسئله موجب شده کمبود چندانی در این زمینه نداشته باشیم.

وی افزود: در حال حاضر تنها وسیله مورد نیاز، تامین نردبان ۶۸ متری است تا بتوانیم ساختمان های بلند شهر را هم پوشش دهیم.

رضایی گفت: نردبان فعلی ۳۲ متر است و با توجه به احداث برج ها و ساختمان های بلند حتما به یک نردبان ۶۸ متری نیاز داریم که رایزنی ها و مکاتبات در این زمینه انجام شده و امیدواریم سال آینده این نردبان به آتشنشانی کرمانشاه تحویل شود.

وی با اشاره به جذب بیش از ۲۰۰ نیروی جوان آتنشانی طی امسال گفت: در حال حاضر به لحاظ کمبود نیرو مشکلی نداشته و میانگین سنی آتشنشانان هم به حد خوبی رسیده است.

رییس سازمان آتشنشانی کرمانشاه در ادامه از آماده باش ۲۲۰ آتشنشان درچهارشنبه آخر سال خبر داد و افزود: با توجه به استفاده از مواد محترقه در این شب و افزایش احتمال حوادث آتش سوزی، تمام مرخصی آتشنشانان در این ایام لغو شده و تمام نیروها در شب چهارشنبه آخر سال در ایستگاه ها حضور دارند.

رضایی از والدین خواست تا در این شب بیش از هر زمان دیگر مراقبت فرزندان خود باشند و بدانند خطر در کمین همه است و هرگونه غفلت و بی توجهی در این زمینه می تواند آسیب جدی برای فرزندان آنها به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح