کد خبر : 113578
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آذر 1400 - 21:15

امید به توسعه کشور مشروط به مردمی کردن «مطالعه»

امید به توسعه کشور مشروط به مردمی کردن «مطالعه»

ایسنا/یزد عضو شورای فرهنگ عمومی ابرکوه گفت: اگر به امید توسعه کشور و به دنبال تقویت فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی هستیم، باید مطالعه و کتابخوانی را مردمی کنیم. «سید حسام هدایتی» در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی ابرکوه در رابطه با گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی زیربنای توسعه هر

 امید به توسعه کشور مشروط به مردمی کردن «مطالعه»

ایسنا/یزد عضو شورای فرهنگ عمومی ابرکوه گفت: اگر به امید توسعه کشور و به دنبال تقویت فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی هستیم، باید مطالعه و کتابخوانی را مردمی کنیم.

«سید حسام هدایتی» در جمع اعضای شورای فرهنگ عمومی ابرکوه در رابطه با گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، اظهار کرد: یکی از عوامل اصلی زیربنای توسعه هر کشور بحث کتاب و کتابخوانی است. کتاب باعث توسعه فردی و نیروی انسانی می شود که زیربنای توسعه جامعه است.

وی با بیان اینکه اگر به امید توسعه کشور هستیم همه راه ها به کتاب و مطالعه ختم می شود، عنوان کرد: مطالعه یک امر اکتسابی و یک عادت است که باید جزئی از فرهنگ عمومی جامعه شود. لذا باید مطالعه را مردمی کرد و این را در جامعه القا کنیم که مطالعه مختص یک قشر و یا افراد خاص نیست و برای عموم مردم جامعه ضروری است.

هدایتی با ابراز تأسف برای پایین بودن سرانه مطالعه کشور، تصریح کرد: اگر بتوانیم مطالعه را توسعه دهیم قطعاً فرهنگ را تقویت و هویت ایرانی و اسلامی را حفظ کرده و گسترش می دهیم. اگر بخواهیم مردم مهاجرت نکنند و دل به آب و خاک ایران و دین اسلام ببندند، باید مطالعه را در ابعاد مذهبی و علمی توسعه دهیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با تأکید بر اینکه مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی نیازمند قدرت عظیم فرهنگی است، گفت: یکی از راهکارهای افزایش فرهنگ کتابخوانی، قرار دادن کتاب های کم حجم در دسترس عموم مردم در ادارات، ارگان ها، مراکز خرید، اماکن عمومی و … است.

این فعال فرهنگی ادامه داد: تشکیل گروه ها و انجمن های کتابخوانی در کانون های مساجد، پایگاه های بسیج، مدارس و … دیگر راهکار ترویج کتابخوانی است. راه اندازی کتابخانه های خانوادگی و امانت دادن کتاب به یکدیگر درمیان فامیل نیز، ابتکاری است که می تواند نتایج مثبتی داشته باشد.

هدایتی یکی از مهمترین اقدام متولیان فرهنگی و حوزه کتابخوانی برای ترویج این فرهنگ را به روز رسانی کتابخانه ها عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه در شهر ابرکوه یک فروشگاه کتاب در خور شأن این شهر فرهنگی وجود ندارد، برگزاری نمایشگاه ها و به روز رسانی کتب، در کتابخانه ها بسیار ضروری است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح