کد خبر : 160694
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 - 19:20

امکان مکانیابی تماس گیرندگان با اورژانس در دو استان/ فراهم شدن زیرساخت ها در ٢٧ دانشگاه

امکان مکانیابی تماس گیرندگان با اورژانس در دو استان/ فراهم شدن زیرساخت ها در ٢٧ دانشگاه

موضوع امکان مکانیابی تماس‌گیرندگان با اورژانس در سال ۹۸ به جد پیگیری شد پس از آنکه فیلمی از تماس کودکی با اورژانس برای نجات جان مادرش و تلاشش برای راهنمایی ماموران برای رسیدن هر چه زودتر به خانه‌شان، در فضای مجازی منتشر شد؛ به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور از سال گذشته امکان موقعیت یابی

امکان مکانیابی تماس گیرندگان با اورژانس در دو استان/ فراهم شدن زیرساخت ها در ٢٧ دانشگاه

موضوع امکان مکانیابی تماس‌گیرندگان با اورژانس در سال ۹۸ به جد پیگیری شد پس از آنکه فیلمی از تماس کودکی با اورژانس برای نجات جان مادرش و تلاشش برای راهنمایی ماموران برای رسیدن هر چه زودتر به خانه‌شان، در فضای مجازی منتشر شد؛ به گفته سخنگوی سازمان اورژانس کشور از سال گذشته امکان موقعیت یابی تماس گیرندگان در دو استان تهران و خراسان رضوی به صورت پایلوت اجرا شد و زیرساخت های آن در سطح کشور در ۲۷ دانشگاه فراهم شده است.

مجتبی خالدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: یکی از آرزو های سازمان اورژانس کشور این است که زمان تماس مددجو تا اعزام آمبولانس کاهش پیدا کند به همین خاطر تمام تلاش خود را به کار گرفتیم به عنوان سعی می کنیم مثال سوالات کلیدی تری را از مصدومان بپرسیم تا نوع ناوگانی را که نیاز است اعزام کنیم، تشخیص دهیم.

وی ادامه داد: اما همواره یکی از مشکلاتی که وجود داشت دادن آدرس دقیق توسط مددجو بود و همیشه این یکی از معضلات سازمان اورژانس کشور بود. خوشبختانه از سال گذشته توانستیم امکان موقعیت یابی تماس گیرندگان را داشته باشیم و در دو استان تهران و خراسان رضوی به صورت پایلوت اجرا شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: امیدواریم که هر چه سریع تر بتوانیم این طرح را در تمام شهرها و جاده‌های کشور ایجاد کنیم؛ البته تاکنون ۲۷ دانشگاه در سطح کشور زیرساخت های لازم را به همین منظور ایجاد کردند اما منتظر هستیم که قسمت پایلوت طرح ها انجام شود.

خالدی تاکید کرد: تا به اینجا بررسی ها نشان داده که زمان مکالمه بین اپراتور ۱۱۵ با مددجو بسیار کاهش پیدا کرده است. این طرح بسیار کمک کننده بوده است به خصوص در جاده‌ها باعث شده تا اعزام آمبولانس از پایگاه نزدیک تر فراهم شود.

وی ادامه داد: مکانیابی تماس‌گیرندگان با اورژانس چند نکته مثبت داشته که یکی از آن‌ها کاهش زمان مکالمه کارشناسان ۱۱۵ با مددجو است، یک نکته دیگر این است که می توانیم پایگاه نزدیک تر را شناسایی کنیم. همچنین گاهی یک آمبولانس اورژانس در مسیر برگشت از ماموریت است که با توجه به این مسیر می توانیم ماموریت جدیدی را به تکنسین ها اعلام کنیم.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: هنگامی که  لوکیشنی مددجو در دسترس باشد ، می توان با استفاده از مسیریاب‌ها بهترین مسیر را شناسایی کرد و در اختیار پرسنل ۱۱۵ قرار داد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح