کد خبر : 140223
تاریخ انتشار : جمعه 12 آذر 1400 - 18:05

امسال بیش از ۱۳ هزار نفر به تعداد زنجانی‌ها اضافه شد

امسال بیش از ۱۳ هزار نفر به تعداد زنجانی‌ها اضافه شد

ایسنا/زنجان مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفـت: طی ۱۱ ماهه امسال ۱۳ هزار و ۹۱۱ مورد واقعه ولادت در این استان به وقوع پیوسته است. سید علی شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی ۱۱ ماهه امسال ۱۳ هزار و ۹۱۱ مورد واقعه ولادت در این استان به  وقوع پیوسته است که نگاه سیاست‌های جمعیتی می‌تواند

امسال بیش از ۱۳ هزار نفر به تعداد زنجانی‌ها اضافه شد

ایسنا/زنجان مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفـت: طی ۱۱ ماهه امسال ۱۳ هزار و ۹۱۱ مورد واقعه ولادت در این استان به وقوع پیوسته است.

سید علی شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی ۱۱ ماهه امسال ۱۳ هزار و ۹۱۱ مورد واقعه ولادت در این استان به  وقوع پیوسته است که نگاه سیاست‌های جمعیتی می‌تواند در این حوزه بسیار اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه مطابق نتایج سرشماری، نرخ رشد جمعیت ایران از ۱.۲۹ درصد در سال ۹۰ به ۱.۲۴ درصد در سال ۹۵ رسیده است، افزود: برآوردها نشان می‌دهد که نرخ رشد جمعیت سالمندان اکنون به ۳.۶۲ درصد رسیده است، ضمن آن که پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده با کاهش بیشتر نرخ رشد جمعیت مواجه شویم.

این مسئول ادامه داد: مهم‌ترین چالش فرهنگی و اجتماعی ناشی از کاهش ناگهانی رشد جمعیت، بحران ساختاری خانواده، شکاف‌های نسلی بر اثر به هم خوردن توازن جمعیتی نسل‌ها، جمع شدن چترهای حمایتی خانواده از سالمندان و کاهش تدریجی سرمایه انسانی را در بر می‌گیرد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان تصریح کرد: تا پیش از سال ۷۵، عمده جمعیت یعنی بیش از ۴۰ درصد زیر ۱۵ سال بودند، از سال ۷۵ تا ۹۰ در فاز جوانی جمعیت قرار داشتیم و از سال ۹۰ به بعد وارد فاز میان‌سالی شده‌ایم. در زمان حاضر، کشور در شرایط پنجره جمعیتی «جمعیت جوان» قرار دارد و به عنوان فرصت طلایی باید از آن استفاده کرد اما از هم‌اکنون باید به فکر پیری و ورود به میان‌سالی جمعیت بود و سیاست‌های جمعیتی را بیش از گذشته جدی گرفت.

شفیعی خاطرنشان کرد: بر این مبنا، ضمن استفاده از جمعیت جوان کشور به عنوان یک فرصت، باید برای زمان میان‌سالی جمعیت هم برنامه‌ریزی مناسب انجام شود؛ چراکه طی ۳۰ سال آینده جمعیت ایران به پیری می‌رسد، بنابراین امروز باید برای افزایش نرخ باروری ایرانیان برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح