کد خبر : 53406
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 - 22:30

افرایش ۱۰ درصدی مصرف آب در اردبیل / کاهش آورد آب به یامچی تا ۴۵ درصد

افرایش ۱۰ درصدی مصرف آب در اردبیل / کاهش آورد آب به یامچی تا ۴۵ درصد

 مدیر سد یامچی اردبیل گفت: ۱۰ درصد مصرف آب در اردبیل و سرعین در سال جاری افزایش یافته است. حبیب‌زاده در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: ما شرایط متفاوتی را در سد یامچی شاهد هستیم به گونه‌ای که با کاهش بارندگی‌ها و بروز خشکسالی شرایط برای تأمین منابع آب سخت و بسیار پیچیده شده

افرایش 10 درصدی مصرف آب در اردبیل  / کاهش آورد آب به یامچی تا 45 درصد

 مدیر سد یامچی اردبیل گفت: ۱۰ درصد مصرف آب در اردبیل و سرعین در سال جاری افزایش یافته است.

حبیب‌زاده در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: ما شرایط متفاوتی را در سد یامچی شاهد هستیم به گونه‌ای که با کاهش بارندگی‌ها و بروز خشکسالی شرایط برای تأمین منابع آب سخت و بسیار پیچیده شده است.

وی تصریح کرد: در کنار کاهش ۴۵ درصدی آورد آب به سد یامچی در پنج ماهه امسال ما با افزایش مصرف آب به دلیل شرایط کرونایی و استفاده حداکثری شهروندان از منابع آب روبه‌رو هستیم که این خود بر دامنه مشکلات افزوده است.

مدیر سد یامچی اردبیل به کاهش ورودی آب و کسری مخزن را از دغدغه‌های جدی شرکت آب منطقه‌ای و همچنین آب و فاضلاب استان برشمرد و گفت:‌ ما در حال حاضر از صد درصد ظرفیت سد یامچی برای تأمین و پایداری آب شرب استفاده می‌کنیم اما روز به روز از حجم آب کاسته شده و شرایط در ماه‌های آینده در صورت تداوم خشکسالی و نبود بارندگی، بحرانی‌تر خواهد شد.

حبیب‌زاده افزود:‌ ضرورت دارد شهروندان در بحث مدیریت مصرف آب و توجه به مبانی صرفه‌جویی در آب شرب دقت لازم را داشته باشند تا در اواخر تابستان و فصل پاییز با مشکلی روبه‌رو نشویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به هیچ وجه امسال آبی از منابع سد یامچی برای کشاورزی تخصیص نیافت و همه منابع آب این سد به شرب اختصاص یافته که با توجه به کاهش بارندگی‌ها و آورد رودخانه‌های متصل شده به سد یامچی با کسری مخزن و منابع آب در این سد روبه‌رو هستیم و شهروندان سرعین، اردبیل و روستاهای همجوار باید در مصرف آب دقت لازم را داشته باشند.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح