کد خبر : 87259
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 - 1:16

افرادی که قبلا کرونا گرفته‌اند از نوع هندی مصون نیستند

افرادی که قبلا کرونا گرفته‌اند از نوع هندی مصون نیستند

ایسنا/خراسان جنوبی دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی با رد شایعه مطرح شده در خصوص اینکه افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده‌اند، به نوع هندی مبتلا نمی‌شوند، اظهار کرد: افرادی که قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند امکان ابتلای مجدد را دارند، اما علائم این ویروس در افراد خفیف‌تر خواهد

افرادی که قبلا کرونا گرفته‌اند از نوع هندی مصون نیستند

ایسنا/خراسان جنوبی دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی با رد شایعه مطرح شده در خصوص اینکه افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده‌اند، به نوع هندی مبتلا نمی‌شوند، اظهار کرد: افرادی که قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند امکان ابتلای مجدد را دارند، اما علائم این ویروس در افراد خفیف‌تر خواهد بود.

غلامرضا شریف زاده، امروز سه شنبه ۲۲ تیرماه به رسانه‌های گروهی گفت: اتاق اصناف ملی کشور در بحث محدودیت‌ها مبنای تصمیم گیری نیست و مصوبات ستاد ملی کرونا مدنظر و لازم الاجراست.

به گزارش ایسنا، وی افزود: فعالیت تالارها در شهرستان‌های با رنگ قرمز و نارنجی استان ممنوع است و ورود به بوستان‌های استان از ساعت ۱۸ ممنوع است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: بیشترین موارد مثبت کرونا در استان، از نوع کرونای هندی است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۱ تیرماه آمارها روند افزایشی شیوع کرونا در استان را نشان می دهند تصریح کرد: در این مدت تعداد مبتلایان از ۱۴۹ نفر به ۲۳۰ نفر رسیده و  با افزایش ۵۴ درصدی همراه بوده است.

شریف زاده ادامه داد: تعداد بستری‌ها نیز از ۵۰ نفر به ۹۳ نفر رسیده و  با افزایش ۸۱ درصدی مواجه بوده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی با بیان اینکه موارد مثبت شناسایی شده توسط تست‌های مولکولی از ۲۷ نفر به ۶۱ نفر، افزایش ۱۲۶ درصدی در این مدت را نشان می‌دهد تصریح کرد: موارد شناسایی شده در تست‌های سریع افزایش ۱۶۵ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه آمارها نشان دهنده شروع پیک پنجم کرونا در استان هستند، اظهار کرد: شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، قائن، طبس و سربیشه بیشترین موارد مثبت از این بیماری را به خود اختصاص داده اند.

شریف زاده با اشاره به اینکه آبریزش بینی، گلودرد و سرفه از علائم اصلی دلتای هندی است بیان کرد: این ویروس در مقایسه با نمونه‌های قبلی زودتر سبب بروز عوارض ریوی می‌شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح