کد خبر : 184610
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 17:52

از پارک قایق‌ها در کوچه و خیابان دیّر تا مرگ جوان افغان بر اثر صاعقه در جم

از پارک قایق‌ها در کوچه و خیابان دیّر تا مرگ جوان افغان بر اثر صاعقه در جم

ایسنا/بوشهر سامانه بارشی از اواخر روز شنبه ابتدا در مناطق مرکزی و سپس جنوب استان بوشهر را تحت تاثیر قرار داد، در کنار برکات نزول رحمت الهی این سامانه بارشی خسارت‌هایی را نیز به‌دنبال داشت که مهمترین آن مرگ جوان افغان بر اثر صاعقه در جم بود. مسئول اورژانس ۱۱۵ و فوریت های پزشکی جم اعلام کرد

از پارک قایق‌ها در کوچه و خیابان دیّر تا مرگ جوان افغان بر اثر صاعقه در جم

ایسنا/بوشهر سامانه بارشی از اواخر روز شنبه ابتدا در مناطق مرکزی و سپس جنوب استان بوشهر را تحت تاثیر قرار داد، در کنار برکات نزول رحمت الهی این سامانه بارشی خسارت‌هایی را نیز به‌دنبال داشت که مهمترین آن مرگ جوان افغان بر اثر صاعقه در جم بود.

مسئول اورژانس ۱۱۵ و فوریت های پزشکی جم اعلام کرد که عصر دیروز(یکشنبه ۱۲ دی) یک آقای ۱۹ ساله از اتباع افغان از ساکنین در روستای صعب العبور سرچشمه شهرستان جم بر اثر اصابت صاعقه جانش را از دست داد.

در این حادثه اورژانس جاده ای گندمزار بلافاصله به محل اعزام می‌شود ولی به دلیل ریزش کوه و مسدود بودن مسیر دسترسی، امکان حضور پرسنل اورژانس بر بالین فرد حادثه دیده نبوده است.

همچنین به دلیل قطع شدن برق و خطوط تلفن روستا ارتباط با بهورز و شورا روستا امکان پذیر نبوده است، پس از برقراری مجدد خطوط تلفن، بهورز خانه بهداشت این روستا به محل حادثه اعزام می‌شود اما متاسفانه این تبعه افغان بدون علائم حیاتی  بوده و جان خود را از دست می‌دهد.

با توجه به تاریکی هوا و شرایط نامساعد جوی امکان اعزام بالگرد نیز به منطقه وجود نداشته است.

به گزارش ایسنا، مسدود شدن راه‌ها و محورهای از دیگر اتفاقاتی است که به‌طور معمول پس از بارندگی‌ها رخ می‌دهد. این اتفاق در زیرگذر مسیر دوراهک – ریز، محور شنبه به روستاهای درویشی، باغان و کردلان در شهرستان دشتی، مسیر دیر- کنگان و … رخ داد که خوشبختانه امروز رئیس پلیس راه استان بوشهر با اشاره به پایان بارندگی، از باز بودن همه محورها و روان بودن ترافیک در این استان خبر داد.

همچنین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر اعلام کرد که ۱۰ نقطه از راه‌های این استان که بر اثر ریزش کوه یا گل و لای ناشی از بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته مسدود شده بودند، پاکسازی و بازگشایی شدند.

اما در کنار این موارد، نمایان شدن یک ضعف در بزرگ‌ترین بندر صیادی کشور بود؛ صیادان بندر دیّر به دلیل نداشتن اسکله تخصصی برای استقرار قایق های صیادی و تفریحی مجبور شده‌ بودند قایق‌ها را برای در امان ماندن از گزند باران به کوچه و خیابان‌ها بیاورند!

صیادان بندر دیّر خواهان ۱۰۰ متر موج‌شکن در ضلع شرقی اسکله شهرداری این بندر هستند تا در مواقع این‌چنینی به مشکل برنخورند.

از پارک قایق‌ها در کوچه و خیابان دیّر تا مرگ جوان افغان بر اثر صاعقه در جم

به گزارش ایسنا، اکنون هم بنا به اعلام هواشناسی شهرستان‌های جنوبی بیشترین میزان بارش را داشته‌اند، به طوری که تا بامداد امروز عسلویه با ۱۲۷.۹، دیر با ۱۰۰ و جم با ۸۷.۹ میلیمتر بیشترین بارندگی را ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح