کد خبر : 167395
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 - 15:35

از هر ۱۰ آمریکایی ۴ نفر سیاست بایدن نسبت به چین را ضعیف می‌داند

از هر ۱۰ آمریکایی ۴ نفر سیاست بایدن نسبت به چین را ضعیف می‌داند

بر اساس یک نظرسنجی جدید بیزینس اینسایدر، از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر (۳۶ درصد) گفتند که سیاست جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در قبال چین “ضعیف” یا “بیش از حد ضعیف” است. به گزارش ایسنا، به نقل از بیزینس اینسایدر، در این نظرسنجی از پاسخگویان پرسیده شد شما چه احساسی نسبت به موضع دولت

از هر ۱۰ آمریکایی ۴ نفر سیاست بایدن نسبت به چین را ضعیف می‌داند

بر اساس یک نظرسنجی جدید بیزینس اینسایدر، از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر (۳۶ درصد) گفتند که سیاست جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در قبال چین “ضعیف” یا “بیش از حد ضعیف” است.

به گزارش ایسنا، به نقل از بیزینس اینسایدر، در این نظرسنجی از پاسخگویان پرسیده شد شما چه احساسی نسبت به موضع دولت بایدن در قبال چین دارید؟

یافته‌های این نظرسنجی در مورد احساس آمریکایی‌ها درباره سیاست بایدن در قبال چین به این صورت است: پنج درصد گفتند که “بیش از حد سختگیرانه است”، حدود ۹ درصد گفتند “سختگیرانه است”، حدود ۳۳ درصد گفتند “تقریبا درست است”، ۱۴ درصد گفتند “ضعیف است”، ۲۲ درصد گفتند “بیش از حد ضعیف است” و تقریبا ۱۷ درصد نیز گزینه “نمیدانم” را انتخاب کردند.

این نظرسنجی نابرابری چشمگیری را در چگونگی پاسخ پاسخگویان به این سوال بر اساس گرایش سیاسی ظاهری آنها نشان داد.

از میان پاسخگویانی که گفتند احتمالا در انتخابات مقدماتی یا انجمن‌های حزبی دموکرات رای میدهند، اکثریتی معادل ۵۵ درصد گفتند موضع بایدن درباره چین “نسبتا درست” است. کمی کمتر از ۱۵ درصد از این گروه گفتند سیاست بایدن در قبال چین “ضعیف” یا “بیش از حد ضعیف” است.

در مقام مقایسه از میان پاسخگویانی که گفتند احتمالا در انتخابات مقدماتی یا انجمنهای حزبی جمهوریخواه رای میدهند، حدود ۴۶ درصد سیاست بایدن در قبال چین را “بیش از حد ضعیف” دانستند.

جمهوریخواهان و کارشناسان راستگرا از زمان راه افتادن کمپین ریاست جمهوری بایدن، مکررا او را به آسان گیری بیش از حد در قبال چین متهم کرده‌اند.

با این حال سیاستهای این رئیس جمهور آمریکا در قبال پکن چندان به طور چشمگیری از سیاستهای دیده شده در دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق دور نشده‌اند. به عنوان مثال بایدن از دست تعرفه‌های دوره ترامپ علیه چین که محور یک جنگ تجاری مناقشه برانگیز قرار گرفتند خلاص نشده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح