کد خبر : 175565
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 - 18:15

از مارک بی‌کیفیتی تولیدات مشاغل خانگی جلوگیری کنیم

از مارک بی‌کیفیتی تولیدات مشاغل خانگی جلوگیری کنیم

ایسنا/اصفهان یک فعال حوزه مشاغل خانگی معتقد است که نباید اجازه داد که تولیدات بی کیفیت مشاغل خانگی وارد بازار شود و می توان با نظارت و آموزش از خوردن مارک بی کیفیتی بر این تولیدات جلوگیری کنیم. محبوبه پورقدیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در بخش مشاغل خانگی و در حوزه رودوزی

از مارک بی‌کیفیتی تولیدات مشاغل خانگی جلوگیری کنیم

ایسنا/اصفهان یک فعال حوزه مشاغل خانگی معتقد است که نباید اجازه داد که تولیدات بی کیفیت مشاغل خانگی وارد بازار شود و می توان با نظارت و آموزش از خوردن مارک بی کیفیتی بر این تولیدات جلوگیری کنیم.

محبوبه پورقدیری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در بخش مشاغل خانگی و در حوزه رودوزی های سنتی و نقده دوزی، فعالیت می کند، اظهار کرد: در قالب یک گروه ۵ تا ۷ نفره فعالیت می کنم، به نحوی که بعد از دریافت سفارشات، کار را تقسیم می کنیم.

وی به نقش موثر آموزش های جهاد دانشگاهی و برپایی وبینارها در حوزه مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد وضعیت فعالیت مشاغل خانگی در اصفهان نسبت به سایر استان ها بهتر باشد، اما باید با آموزش متقاضیان، فعالیت در حوزه مشاغل خانگی را کنترل کرد تا فعالان کار باکیفیت روانه بازار کنند.

این فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد که تولیدات بی کیفیت مشاغل خانگی وارد بازار شود، تصریح کرد: برخی استادکاران عنوان می کنند که تولیدات مشاغل خانگی بازار را به سمت محصولات بی کیفیت برده است، در حالیکه می توان با نظارت و آموزش از خوردن مارک بی کیفیتی بر مشاغل خانگی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه برای توسعه مشاغل خانگی در وهله نخست آموزش و بازاریابی و فروش بسیار حایز اهمیت است، گفت: یکی از مشکلات پشتیبان ها و متقاضیان مشاغل خانگی این است که با وجود تولید، بازار مناسبی برای فروش ندارند.

پورقدیری همچنین با بیان اینکه به تخصیص تسهیلات برای توسعه مشاغل خانگی اعتقادی ندارم، توضیح داد: اگر متقاضیان مشاغل خانگی به درستی از تسهیلات استفاده نکنند، آفت اعتبارات بیشتر است، البته تسهیلات باید زمانی که بازار فروش به طور کامل وجود دارد، تخصیص یابد و باید از پرداخت آن در ابتدای راه جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه برخی قوانین و مقررات در حوزه مشاغل خانگی به نوعی دست پاگیر است، گفت: برخی سختگیری ها در ارتباط با فضا و مکانی که محصولات مشاغل خانگی تولید می شود، شرایط کار را برای افراد سخت می کند، در حالیکه متقاضیان بعضا می توانند در فضایی ۵۰ متری و در کنار خانواده هایشان در این حیطه فعالیت کنند.

این فعال حوزه مشاغل خانگی همچنین افزود: در بحث کسب مجوز برای فعالیت مشاغل خانگی، اگر افراد در پروسه اداری قرار گیرند، شرایط برای فعالیت سخت می شود، از سوی دیگر در تخصیص تسهیلات به فعالان حوزه مشاغل خانگی شرایط دست و پاگیری وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی ظرفیت ها و فرصت های مشاغل خانگی در استان و حتی کشور پر شده است، گفت: در این شرایط باید به سمت تولیدات دیگر رفت و نباید به حوزه هایی که بازار آن اشباع شده، ورود کنیم.

البته به گفته پورقدیری، سرمایه گذاری در هنرها و صنایع رو به زوال فرصت خوبی برای توسعه مشاغل خانگی است و باید به طور همزمان بازاریابی و تبلیغات آن انجام شود.

وی با اعتقاد بر اینکه برخی تولیدات و رشته های مشاغل خانگی قابلیت فروش در حوزه ملی و بین المللی را دارند، گفت: این موضوع باید با بررسی درست مسئولان مشخص شود و  زمینه های صادراتی آن را فراهم کنیم.

این فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان ادامه داد: مواردی برای صادرات تولیدات مشاغل خانگی مطرح می شود، در حالیکه فعالان این حوزه به خصوص بانوان در مباحث تبادل ارزی با اطلاعات پایین، دچار مشکل می شوند، اما اگر جهاد دانشگاهی در تعامل با شرکت های صادراتی و بازرگانی معتبر این فضا را مهیا کند، می توان به صادرات در حوزه مشاغل خانگی امیدوار شویم.

پورقدیری با اشاره به اینکه در حال حاضر نقطه ضعف متقاضیان مشاغل خانگی، نبود آموزش و بی اطلاعی از قانون و مقررات است، تصریح کرد: طرح ملی مشاغل خانگی می تواند موجب جهت دهی فعالیت ها و تولیدات این طرح در استان اصفهان شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح