کد خبر : 209367
تاریخ انتشار : جمعه 18 خرداد 1403 - 1:32

ادمین اینستاگرام وارد می شود!

ادمین اینستاگرام وارد می شود!

این مکالمات برای ۱۰ سال قبل است. در جمع دوستان خود نشسته اید و در حالِ رویاپردازی و تصور آینده شغلی خود هستید. حالا یک نفر در میان جمع بلند شده و می گوید: ((دلم می خواهد بدونِ بیرون رفتن از خانه آنقدر پول در بیاورم که هیچکس فکرش را هم نکند. من از کارمند

این مکالمات برای ۱۰ سال قبل است. در جمع دوستان خود نشسته اید و در حالِ رویاپردازی و تصور آینده شغلی خود هستید.
حالا یک نفر در میان جمع بلند شده و می گوید: ((دلم می خواهد بدونِ بیرون رفتن از خانه آنقدر پول در بیاورم که هیچکس فکرش را هم نکند. من از کارمند بودن متنفرم، از ۷ صبح بیدار شدن عاجزم، از لباس فرم پوشیدن و خیلی از روتین های کارمندی دیگر خوشم نمی آید. دوست دارم در خلوتم و بدونِ عوض کردنِ پیراهن راحتم با کت و شلوار، هر ماه حقوق خوبی بگیرم و خیالم راحت باشد)).
تنها چیزی که بعد از گفتن این ایده آل شغلی شنیده می شود این است: ((چقدر خوش خیالی پسر! مگه می شه با این شرایطی که گفتی پول درآورد؛ اگه می خوای پول دربیاری یا باید بابای پولدار داشته باشی، یا از صبح تا شب بیرون خونه مشغول باشی!)).
آن زمان کمتر کسی فکر می کرد که ادمین اینستاگرام، یکی از همان مشاغلِ ایده آلِ آینده است.

چرا همه دوست دارند ادمین اینستاگرام شوند؟

ادمین در زبان انگلیسی به معنای مدیر است، اما خب نه آن فرمی از مدیریت که در تصور قالبِ ماست. حالا با گذرِ ایام و ورود به عصرِ انفجار اطلاعات، خیلی از تعاریف مرسوم از مشغلِ قدیمی تغییر کرده اند.
همان طور که امروزه یک فروشگاه لباس می تواند کاملا مجازی باشد و هیچ اثر فیزیکی از آن وجود نداشته باشد، همان اندازه هم یک مدیر لازم نیست هر روز کیف سامسونت به دست بگیرد، کراوات بزند و کت و شلوار بپوشد و راهیِ شرکتش شود.

  • اینستاگرام و سایرِ پلتفرم های پیام رسانی، تبدیل به کمپانی های واقعیت افزوده ای شدند که در پشتشان میلیون ها کاربر بدونِ نشان دادنِ چهره یا حضورِ فیزیکی در محلِ کار، به کسب آمد مشغول هستند.
    می گویند قدیم ها همه چیزش بهتر بود، اما باید اعتراف کرد که روش های کسب درآمد نسبت به گذشته، ۱۸۰ درجه آسان تر شده است. یکی از همین مشاغل، مدیریت پیج اینستاگرام است؛ شغلی که فقط به کمکِ یک موبایل و یک خط تلفن، جریانِ درآمدی قابل اتکایی را خلق می کند. حالا منصفانه بگوئید؛ نباید عاشق این شغل شد؟

مدیریت پیج اینستاگرام دقیقا چیست؟

تعریف کردن بعضی چیز ها آنقدر بدیهی است که آدم خنده اش می گیرد، خصوصا وقتی نامِ واضحی داشته باشند. ادمین اینستا کسی است که می تواند یک پیجِ به گِل نشسته و نابود شده را، به یک آبادیِ سرسبز تبدیل کند.
کمی جلو تر به تفکیک مسئولیت های ادمین ها اشاره می کنیم ولی باید بدانید که به صورت کلی شخصی که مدیریت پیج اینستاگرام را انجام می دهد، یک شغلِ چند وجهی دارد:

  • ادمین ها نماینده شخصیت و شهرتِ برند شما هستند. این که چه میزان در تولید محتوا خلاقیت داشته باشند، چقدر پایبند به وجدان کاری و آن تایم بودن باشند، ویژگی هایی است که در تایپِ خلقیِ هر فرد مدعیِ ادمینی نیست.
    شرکت های معتبری که خودشان به ادمین ها آموزش می دهند و آن ها را بر اساس استعداد و علاقه شان به برند های مختلف معرفی می کنند، مطمئن ترین راه برای استخدام ادمین توسط کارفرما هستند.
    ایران مایند یکی از همان مجموعه های با تجربه و پیشتاز در زمینه دیجیتال مارکتینگ است که می تواند از یک فردِ مبتدی، یک ادمین پیج اینستاگرام حرفه ای، خلاق و آماده به کار بسازد.
  • یک ادمین اینستاگرام، باید توانایی بردنِ پیج شما از وضعیتِ فعلی به وضعیت مطلوب را داشته باشد.
    جذبِ فالوور ارگانیک و واقعی، تعاملِ دوستانه با پیج های رقیب، هشتگذاری تخصصی و مرتبط، ساخت و انتشارِ پست و استوری در زمان درست، محتوای جذاب، کپشن میخکوب کننده و کامنت بگیر، پاسخ به کامنت ها و خلاصه هر کاری که پیج را از این رو به آن رو می کند، همگی بر عهده فردی است که مدیریت اینستاگرام بلد است.

با انواع ادمین اینستاگرام بیشتر آشنا شوید

جایگاه شغلی ادمین پیج اینستاگرام بر اساس تعدادِ مسئولیت هایشان تقسیم بندی می شود:

  • ادمین پیج اینستاگرام تمام وقت: این فرد می تواند یا خودش به صورتِ انفرادی تمامِ مسئولیت های مدیریت پیج اینستاگرام را بر عهده بگیرد، یا به کمکِ یک تیم وظایف را عملی کند. در واقع هر فعالیتی که قبلا بر عهده صاحب پیج بود، از به بعد بر عهده ادمین اینستا از نوعِ تمام وقت است؛ یعنی از جذب فالوور واقعی گرفته، تا طراحی و انتشارِ پست و استوری ها و غیره و ذالک.
  • ادمین برنامه ریزی: این که با توجه به موضوع پیج و وضعیتش در الگوریتم اینستاگرام، در چه ساعاتی از روز، چه تعداد محتوا منتشر شود بر عهده این نوع از ادمین اینستاگرام است. در واقع هر برنامه ای که نیاز به فیکس کردن و تحلیل دارد باید با نظر او جلو برود.
  • ادمین اینستاگرام فروش: او یک تبلیغاتچیِ خبره است و زبانِ مارکتینگ را خوب می داند. می تواند در کنارش وظیفه رسیدگی به دایرکت ها، دریافت و ثبت سفارشات را هم بر عهده بگیرد.
    انضباط و پاسخگوییِ بی معطلی، صبر و حوصله، توان برقراری ارتباط با مشتری و حفظِ آدابِ گفت و گو، از ویژگی های شخصیتی این نوع از ادمین است.
    البته گاهی آنقدر مسئولیت فروش سنگین می شود که یک ادمین صرفا در حوزه تبلیغات مشغول می شود و وظیفه پاسخگویی به دایرکت و کامنت ها، به فرد دیگری از گروه سپرده می شود.
  • ادمین تولید محتوا: فردی که توانایی کار با برنامه های ادیت فیلم و عکس را بلد است، گرافیست قابلی است، مهارت های تدوین و ویرایش فیلم دارد و یک سناریو نویسِ خداداد محسوب می شود.
    در واقع تمامِ محتوایی که باعثِ جذبِ مخاطب می شود و از ثانیه اول او را میخکوب می کند، به دستِ ادمین پیج تولید محتوا خلق می شود.

این موارد از مشهور ترین انواعِ ادمین حرفه ای اینستاگرام محسوب می شود. ادمینی پوزیشن های شغلی دیگری هم دارد. مثلا فردی که مقابل دوربین قرار می گیرد و شروع به آنباکس و معرفی محصول می کند.
این نوع از ادمین اینستا باید شناخت و اشراف کامل بر روی محصولات و خدماتی که معرفیشان می کنند داشته باشد. در غیر این صورت نتیجه شبیه به یک نقش بازی کردنِ کلیشه ای و فیلمی به کارگردانی ایرج ملکی می شود که نه مخاطب باور می کند و نه کالایی به فروش می رسد.
دیدید دنیای یک ادمین اینستاگرام چقدر می تواند گسترده و متنوع باشد؟ حالا دیگر ادمین را کسی که صرفا وظیفه پست گذاشتن دارد تصور نمی کنید؛ او می تواند همزمان ده ها مسئولیت دیگر داشته باشد. البته به همان اندازه که وظایفش متنوع می شود، درآمدش هم بالا تر می رود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح