کد خبر : 172591
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آذر 1400 - 16:43

اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در کاشان

اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در کاشان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: در پنجمین سال اجرای طرح یک ساعت با محیط‌بان، یک هزار و ۷۰۰ نفر از دانش آموزان حاشیه منطقه حفاظت شده قمصر و برزک، آموزش‌های زیست‌محیطی را فرا می‌گیرند. کاهش منابع آب شیرین، افزایش فرسایش زمین و آلودگی هوای پاک، هشدارهایی است که می‌گوید انسان برای ادامه حیات باید

اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در کاشان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: در پنجمین سال اجرای طرح یک ساعت با محیط‌بان، یک هزار و ۷۰۰ نفر از دانش آموزان حاشیه منطقه حفاظت شده قمصر و برزک، آموزش‌های زیست‌محیطی را فرا می‌گیرند.

کاهش منابع آب شیرین، افزایش فرسایش زمین و آلودگی هوای پاک، هشدارهایی است که می‌گوید انسان برای ادامه حیات باید مسیر تعامل مناسب با طبیعت و محیط‌زیست را انتخاب کند و رسیدن به این هدف، یک وظیفه همگانی است تا ضمن پیشرفت‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و… در جامعه، اخلاق زیست محیطی نیز نهادینه شود.

آگاهی و ظرفیت دانش آموزان برای انتقال پیام‌های زیست محیطی به درون خانه و خانواده، فرصتی است که اداره حفاظت محیط زیست کاشان از آن استفاده کرده است.

الهیار دولتخواه در این باره، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پنجمین سال اجرای طرح یک ساعت با محیط‌بان که از نیمه دوم مهرماه آغاز شده، یک هزار و ۷۰۰ نفر از دانش آموزان حاشیه منطقه حفاظت شده قمصر و برزک، آموزش‌های زیست محیطی را فرا می‌گیرند.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح افزایش سطح آگاهی، ترویج فرهنگ زیست محیطی دانش آموزان و جلب مشارکت مسئولانه آن‌ها برای حفظ محیط زیست است.

دولتخواه افزود: با توجه به شرایط کرونا، آموزش‌های امسال به صورت مجازی اجرا می‌شود تا دانش آموزان ضمن شناخت وظایف محیط‌بانان و مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، نقش‌آفرینی آگاهانه در حفظ محیط‌زیست داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست کاشان، تصریح کرد: پس از آموزش مربیان پرورشی مدارس، محیط بانان نیز به صورت مجازی در کلاس‌های آموزشی حضور پیدا کرده و دانش آموزان را با  وظایف و نقش خود در طبیعت و سختی و مشکلات شغل محیط‌بانی و نیز مسائل محیط زیستی متناسب با اقلیم منطقه آشنا می‌کنند.

دولتخواه گفت: در بخش تکمیلی طرح، پس از اجرای کارگاه‌های مجازی آموزش محیط‌بانی، دانش آموزان مدارس اطراف منطقه حفاظت شده قمصر- برزک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منطقه حضور پیدا کرده و از نزدیک با گونه‌های گیاهی و جانوری منطقه آشنا می‌شوند.

وی تأکید کرد: آموزش و پرورش، مهمترین نهاد فرهنگ‌ساز کشور است، زیرا با گستردگی و ظرفیت فراگیران و نیز وجود نیروهای توانمند علمی می‌تواند به عنوان یک بازوی توانمند جهت ارتقای دانش محیط زیستی دانش آموزان و تسری آن به خانواده‌ها عمل کند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کاشان، گفت: کشورهای توسعه‌یافته، آموزش‌های محیط زیستی و اندیشه‌های حفاظت از محیط‌زیست را از مدرسه آغاز می‌کنند، زیرا اگر اخلاق محیط زیستی در ذهن و اعتقاد کودکان نهادینه شود بسیاری از مسائل و معضلات حوزه محیط زیست نه تنها حل می شود، بلکه ایجاد نخواهد شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح