کد خبر : 43166
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 - 20:18

آغاز فعالیت ۲۰۰۰ کانون یاریگران زندگی در مدارس مازندران

آغاز فعالیت ۲۰۰۰ کانون یاریگران زندگی در مدارس مازندران

 همزمان با هفته بهداشت روان با برگزاری مراسمی در دبیرستان کوثر اسلام آباد شهرستان میاندرود فعالیت ۲۰۰۰ کانون یاریگران زندگی در استان مازندران آغاز شد در این مراسم که به صورت مستقیم از شبکه شاد پخش می شد احمد مظفری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان طی سخنانی ضمن تشکر از اقدام آموزش

آغاز فعالیت ۲۰۰۰ کانون یاریگران زندگی در مدارس مازندران

 همزمان با هفته بهداشت روان با برگزاری مراسمی در دبیرستان کوثر اسلام آباد شهرستان میاندرود فعالیت ۲۰۰۰ کانون یاریگران زندگی در استان مازندران آغاز شد

در این مراسم که به صورت مستقیم از شبکه شاد پخش می شد احمد مظفری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان طی سخنانی ضمن تشکر از اقدام آموزش و پرورش استان برای برگزاری مراسم ویژه آغاز فعالیت کانونهای یاریگران زندگی در مدارس مازندران گفت : مواد مخدر تهدید کننده سلامت و امنیت روانی جامعه است.
احمد مظفری افزود :  افرادی که دچار اعتیاد می شوند به شدت توان جسمی و روحی شان را از دست می دهند و هر بار استفاده از مواد مخدر و روانگردانها به هزاران سلول مغزی آسیب وارد می کند، سلولهایی که تا آخر عمر جایگزین نمی شود و به سلامت روحی و روانی فرد کاملا آسیب وارد می کنند به همین دلیل بوده که  مواد مخدر تهدید کننده سلامت و امنیت روانی جامعه است.
وی با تاکید بر لزوم آموزشهای پیشگیرانه از سنین کودکی و مدارس، افزود: باید آموزش مهارتهای زندگی و خود مراقبتی را از دبستان آغاز کنیم و طرح یاریگران زندگی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و با همکاری آموزش و پرورش ، با هدف پیشگیری از آسیبهای اجتماعی حوزه اعتیاد اجرا و عملیاتی شده است
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه بیش از ۶۰ هزار نفر از افراد فعال استان درگیر اعتیاد و درمان آن هستند، تاکید کرد: باید مهارتهای خودمراقبتی را به فرزندان مان آموزش دهیم تا در برابر آسیبهای اجتماعی و روانی از جمله مضرات و خطرات مواد مخدر و اعتیاد مصون شوند.
وی بیان کرد: اگر اولیای دانش‌آموزان با دانش اعتیاد آشنا شده و اطلاعاتشان در این حوزه افزایش پیدا کند، قطعا واکنش درست و اساسی تری را در مواجهه با این معضل اجتماعی نشان خواهند داد.

مظفری آموزش و پرورش را کانون اصلی مبارزه و مقابله با مواد مخدر دانست و گفت: با عنایت به اینکه پیشگیری مهم تر از درمان است امروز برای مقابله با آسیب ها و تهدید عظیم اعتیاد باید از آموزش و پرورش و مدارس شروع کنیم و در سه حوزه مهم دانش آموزان ، معلمان و مربیان و مشاوران و خانواده فعالیتهای آموزشی و مشاوره ای را توسعه دهیم و فرهنگ پیشگیری را در جامعه ارتقاء داده و افراد را در مقابل بلای خانمان سوز اعتیاد واکسینه کنیم و ما معتقدیم مدارس کانون اصلی ترویج فرهنگ پیشگیری مدارس هستند و مدرسه پاک زمینه ساز جامعه پاک و عاری از اعتیاد است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: یقین داریم که برای فرهنگ سازی و نهادینه کردن امور اجتماعی و فرهنگی باید ابتدا از آموزش و پرورش شروع کنیم و خوشبختانه آموزش و پرورش مازندران همواره در بحث پیشگیری از اعتیاد، پیشگام و پیشرو بوده و در سال گذشته نیز در سطح استان در این زمینه رتبه برتر را کسب کرده است.

*فعالیت ۲۰۰۰ کانون یاریگران زندگی را فرصتی ارزشمند برای ارتقاء سلامت روحی و روانی دانش آموزان

در این مراسم همچنین  سعدی پور مدیر کل آموزش و پرورش استان طی سخنانی آغاز فعالیت ۲۰۰۰ کانون یاریگران زندگی را فرصتی ارزشمند برای ارتقاء سلامت روحی و روانی دانش آموزان و پیشگیری از اسیب های اجتماعی خواند و تاکید کرد : سلامت و بهداشت روح و روان یک هنر و دانش است.
دکتر سعدی پور ضمن تبریک به دلاورمردان مازندرانی تیم ملی کشتی که با موفقیت خود و نشاندن بذر شادی در دل جامعه در واقع به سلامت و نشاط روانی جامعه کمک کردند، بحث سلامت و بهداشت روان را بسیار حائز اهمیت قلمداد کرد.
وی افزود: داشتن آرامش و سلامت روانی به ویژه در بین کارکنان آموزش و پرورش و دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت است چراکه قشر عظیمی از جامعه را تشکیل می دهند و به صورت مستقیم و غیر مستقیم با قشر عظیمی از جامعه در ارتباطند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از تربیت ۱۱۴ مدرس میانی به عنوان مشاوران آموزش خانواده در بحث ارتقای بهداشت روانی اولیا و دانش‌آموزان استان خبر داده و تصریح کرد: در تحقق یکی از شعارهای اصلی پروژه مهر ۱۴۰۰ استان ، این اقدام را انجام دادیم تا بتوانیم از آسیبهای وارده در ایام شیوع کرونا به کمک آموزشهای مجازی تا حدودی بکاهیم و به سلامت روحی و بهداشت روانی دانش‌آموزان و اولیای آنها کمک کنیم.
وی بهداشت روانی و سلامت روحی را یک هنر و دانش برشمرده و گفت: این هنر، محیط را برای حل مشکلات، ایجاد ثبات و آرامش در جامعه به ویژه در زیست بوم جدید آماده می کند.
سعدی پور  با اشاره به بازگشایی حضوری تمامی مدارس در نیمه دوم آبان ماه و فعالیت کانون یاریگران زندگی در ۲۰۰۰ مدرسه استان اظهار کرد: امیدواریم تا دوباره صدای خنده های فرزندانمان را در کلاسهای درس و حیاط مدرسه بشنویم و شور و نشاط که منبع ایجاد آرامش و سلامت روانی در جامعه است را دوباره در مدارسمان مشاهده کنیم.
وی بالا رفتن قدرت تصمیم گیری، تعقل، خرد، اندیشه ورزی، دوست داشتن دیگران و همسالان و … را از تبعات آرامش روانی و بهداشت روحی دانست و خاطرنشان کرد: رسالت آموزش و پرورش گذار از حافظه محوری به سمت مهارت محوری و خلاقیت محوری است.
این مسئول ادامه داد: از همین رو باید مهارتهای زندگی را به دانش‌آموزان آموزش دهیم. از جمله مهارت نه گفتن، که یک مهارت مهم برای پیشگیری از دام اعتیاد است.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران یاریگران زندگی را یک طرح مهارت محور برشمرد و یادآور شد: در سال جدید تحصیلی ۲۰۰۰ مدرسه در استان به عنوان مدارس هدف در طرح یاریگران زندگی انتخاب شدند که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است.
قابل ذکر است آئین رونمایی از پوستر آغاز فعالیت کانون یاریگران زندگی در ۲۰۰۰ مدرسه استان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در دبیرستان دخترانه کوثر میاندورود با حضور دکتر سعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش مازندران، منفردی فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر میاندرود ،مظفری دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر مازندران ، شعبانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان و جمعی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد و تعدادی از دانش آموزان به ارائه مقالات خود در زمینه ضرورت مقابله با آسیب های اجتماعی و اعتیاد و ارتقای بهداشت روان پرداختند و در پایان نیز از تعدادی افراد فعال درامر اجرای طرح یاریگران زندگی با اهدالوح تقدیر و تندیس تجلیل شد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح