کد خبر : 101576
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آبان 1400 - 19:32

آغاز فاز سوم واکسیناسیون بیش از ۲۰۰ هزار دام سبک و سنگین علیه تب برفکی در ماکو

آغاز فاز سوم واکسیناسیون بیش از ۲۰۰ هزار دام سبک و سنگین علیه تب برفکی در ماکو

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس شبکه دامپزشکی ماکو گفت: ۴۰ کیلوگرم گوشت منجمد تاریخ مصرف گذشته در ماکو گشف و معدوم شد. فاطمه آیرم در گفت و گو با ایسنا، از ضبط و معدوم سازی ۴۰ کیلو گرم گوشت  منجمد تاریخ مصرف گذشته در بازرسی های امروز خبرداد و اظهار کرد: شهروندان در خرید گوشت و انواع فراورده

آغاز فاز سوم واکسیناسیون بیش از ۲۰۰ هزار دام سبک و سنگین علیه تب برفکی در ماکو

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس شبکه دامپزشکی ماکو گفت: ۴۰ کیلوگرم گوشت منجمد تاریخ مصرف گذشته در ماکو گشف و معدوم شد.

فاطمه آیرم در گفت و گو با ایسنا، از ضبط و معدوم سازی ۴۰ کیلو گرم گوشت  منجمد تاریخ مصرف گذشته در بازرسی های امروز خبرداد و اظهار کرد: شهروندان در خرید گوشت و انواع فراورده های خام دامی به تاریخ انقضا درج شده در روی بسته بندی و یا مهر روی گوشت استحصالی از کشتارگاه دامی که در مراکز به فروش میرسد، توجه کنند.

وی از تشدید بازرسی بهداشتی واحدهای عرضه فراورده های خام دامی در شهرستان ماکو به جهت کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا ویروس خبر داد و خطاب به مردم ادامه گفت: استفاده از دستکش و ماسک و لباسکار مناسب برای متصدیان واحدهای عرضه ضروری است و شهروندان در صورت مشاهده متصدیان متخلف موارد را به شبکه دامپزشکی گزارش کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی ماکو همچنین از آغاز فاز سوم واکسیناسیون تب برفکی در ماکو خبر داد و گفت: در این مرحله تعداد ۲۳۰ هزار راس گوسفند و بز و ۱۵ هزار راس گاو و گوساله به صورت همزمان تا ۳۰ فروردین در تمام روستاهای تابعه شهرستان ماکو واکسینه خواهند شد.

وی افزود: بیماری تب برفکی یکی از مسری‌ترین بیماری‌های ویروسی است که موجب بیمار شدن حیوانات زوج سم از جمله گاو، گوسفند و بز می شود وباعث کاهش شدید تولید و تلفات در گوساله‌ها، بره‌ها و بزغاله‌ها می شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح