کد خبر : 209191
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 - 10:53

مزایای استفاده از تایمر آبیاری

مزایای استفاده از تایمر آبیاری

تایمر آبیاری قطره‌ای، نوعی روش آبیاری کردن است که روی برخی از شیرهای آب نصب می‌کنند تا علاوه بر آبیاری بهتر، در مصرف آب و نیروی کار صرفه‌جویی شود؛ چراکه این وسیله یکی از پرکاربردترین لوازم برای آبیاری است و تأثیر مهمی در کاهش مصرف آب دارد. به بیان ساده‌تر، تایمر آبیاری وسیله‌ای است که به

تایمر آبیاری قطره‌ای، نوعی روش آبیاری کردن است که روی برخی از شیرهای آب نصب می‌کنند تا علاوه بر آبیاری بهتر، در مصرف آب و نیروی کار صرفه‌جویی شود؛ چراکه این وسیله یکی از پرکاربردترین لوازم برای آبیاری است و تأثیر مهمی در کاهش مصرف آب دارد. به بیان ساده‌تر، تایمر آبیاری وسیله‌ای است که به شیر آب متصل شده و به کمک آن می‌توان برنامه آبیاری دلخواه را روی شیر آب تنظیم کرد.

با استفاده از این روش، به‌صورت اتوماتیک و مقرون‌به‌صرفه فضاهای سبز آبیاری می‌شوند. اندازه این دستگاه کوچک است و با سایزی به‌اندازه کف دست، کل انرژی خود را از دو عدد باتری قلمی یا یک باتری کتابی به‌دست می‌آورد. نصب این دستگاه بسیار ساده و راحت است؛ به‌طوری‌که هرکسی می‌تواند آن را به شیر آب حیاط یا باغ خود وصل و از آن استفاده کند. در ادامه به بررسی مزایای استفاده از تایمرهای آبیاری خواهیم پرداخت.

چرا باید از تایمر آبیاری استفاده کنیم؟

گیاهان نیز همانند سایر موجودات زنده به آب نیاز دارند؛ به‌طوری‌که اگر میزان آب موردنیاز آن‌ها از حد مشخصی کمتر یا بیشتر شود، قطعاً به آن‌ها آسیب وارد می‌شود. چنانچه می‌خواهید درختانی با طراوت و گیاهانی سرحال داشته باشید، آبیاری اصولی و منظم را از یاد نبرید. البته این روش آبیاری با تایمر آبیاری باید با دقت زیاد همراه باشد. با توجه به تغییر سبک زندگی و افزایش مشغله، اجرای این روند به‌طور روزانه توسط افراد، کاری سخت و طاقت‌فرسا است؛ لذا بهترین حالت برای یک آبیاری باکیفیت، استفاده از یک تایمر آبیاری است. در این حالت ضمن مدیریت مصرف آب، گیاهان بانظم خاصی آب موردنیاز خود را دریافت می‌کنند.

انواع تایمر آبیاری

تایمرهای آبیاری که با عملکرد و ساختار حرفه‌ای خود، فرایند آبیاری را آسان می‌کند، در انواع و مدل‌های مختلف، تولید و روانه بازار شده‌اند که بسته به کاربرد آن و نیاز کاربر، می‌توان هر کدام از آن‌ها را انتخاب و خریداری کرد. تایمر خانگی باتری خور و تایمر آبیاری دیجیتال و تایمر آبیاری بدون نیاز به برق، از انواع تایمرهای آبیاری قطره‌ای هستند که در ادامه به معرفی هریک خواهیم پرداخت.

تایمر آبیاری خانگی باتری خور

تایمر آبیاری خانگی از کنترلر و شیر برقی تشکیل‌شده که خود به دو نوع تایمر مکانیکی و دیجیتالی تقسیم‌بندی می‌شوند. این نوع تایمر که نوعی تایمر آبیاری بدون نیاز به برق است، با باتری عمل می‌کند که طول عمر باتری در تایمرهای اورجینال معمولاً یک سال کامل است و پس‌ازاین تایم، باید باتری‌ها تعویض شوند.

تایمر آبیاری دیجیتال

در تایمر آبیاری دیجیتال، معمولاً یک صفحه دیجیتالی بزرگ و کاربردی وجود دارد که کاربر می‌تواند مطابق با نیاز خود این صفحه را قفل یا به سیستم خاموشی خودکار بعد از ۳۰ ثانیه تبدیل کند. همچنین در تایمرهای دیجیتالی، افراد می‌توانند میزان باتری باقی‌مانده را در بالای صفحه دیجیتال مشاهده کنند. نمایش شیر آب نیز در بالای صفحه، شروع آبیاری را به شما نشان می‌دهد. در این نوع تایمر نیز می‌توانید با توجه به بازه‌ای که در نظر دارید، ساعات و دوره‌های آبیاری را تنظیم کنید.

نکات مهم جهت خرید، نصب و نگهداری تایمر آبیاری

درصورتی‌که قصد خرید تایمر آبیاری قطره‌ای را دارید، می‌توانید از طریق فروشگاه اینترنتی معتبر، بهترین و باکیفیت‌ترین تایمر را در انواع مختلف مشاهده و پس از بررسی، سپس با خیال راحت اقدام به خریداری کنید:

  • سفت شدن بیش‌ازحد این وسیله امکان شکستن آن را در بر دارد. برای جلوگیری از این کار بهتر است تایمر به‌صورت قائم نصب شود.
  • برای جلوگیری از فرسودگی این وسیله به دلیل قرارگیری در معرض نور آفتاب و شرایط جوی مختلف، بهتر است از سایبان استفاده شود. همچنین انداختن یک حوله یا پارچه ضخیم در افزایش عمر مفید تایمر آبیاری، نقش بسزایی دارد.
  • یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده از تایمر آبیاری، برای زمانی است که در منزل نیستید که فرایند آبیاری به‌صورت خودکار در نبود شما انجام شود.
  • بهتر است برای عملکرد مناسب، فیلتر تایمر را هرچند وقت یک‌بار تمیز کنید. درصورتی‌که کیفیت آب در منطقه شما با افت روبه‌رو شد، قبل از بستن شیر فیلتر را تعویض کنید تا گیاهان نیز با آب بی‌کیفیت روبه‌رو نشوند.

مزایای استفاده از تایمر اتوماتیک آبیاری

  • جلوگیری از هدررفت زمان
  • جلوگیری از هدررفت آب
  • جلوگیری از ایجاد تنش آبی

کیفیت در کنار سرعت با تایمرهای آبیاری

پیشرفت علم و تکنولوژی سبب ایجاد تحول و اختراعات جدید در زمینه‌های مختلف شده است. تایمر هوشمند آبیاری و به‌طورکلی تکنولوژی آبیاری هوشمند یکی از ابزارهایی است که یکی از نیازهای زندگی بشر امروز را برآورده ساخته است و آب‌رسانی را در زمان دقیق و برنامه‌ریزی‌شده، انجام می‌دهد.در بازرگانی آب نیرو برنامه هایی موجود می باشد که با استفاده از این روش، آبیاری به‌اندازه و متناسب با نوع گیاه و خاک صورت می‌گیرد و همچنین قطع جریان آب، در زمان دقیق صورت می‌گیرد تا فرایند آبیاری با نهایت دقت و کیفیت انجام شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پریفرم

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

قیمت شیشه اتومبیل

سم سوسک کش قوی

تعمیرگاه نیسان مورانو

تور کربلا

دانلود آهنگ

تبلیغات در ایتا

عمیرگاه نیسان مورانو

واچ تایم یوتیوب

خرید گرافیت خشک

تقویت انتن موبایل

دانلود برنامه صندوق وام خانگی

تعمیر گیربکس لیفان

واچ تایم یوتیوب

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح