کد خبر : 65584
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 مهر 1400 - 16:03

مذاکرات محرمانه تل‌آویو و واشنگتن برای حل بحران افتتاح کنسولگری آمریکا در قدس

مذاکرات محرمانه تل‌آویو و واشنگتن برای حل بحران افتتاح کنسولگری آمریکا در قدس

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که دو طرف اسرائیلی و آمریکایی در حال انجام مذاکراتی محرمانه برای حل بحران افتتاح کنسولگری آمریکا در شهر قدس اشغالی هستند.   سایت عبری زبان واللا به نقل از برخی مقامات برجسته اسرائیلی اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود دولت آمریکا و دولت اسرائیل تیمی را برای مذاکراتی محرمانه با هدف

مذاکرات محرمانه تل‌آویو و واشنگتن برای حل بحران افتتاح کنسولگری آمریکا در قدس

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که دو طرف اسرائیلی و آمریکایی در حال انجام مذاکراتی محرمانه برای حل بحران افتتاح کنسولگری آمریکا در شهر قدس اشغالی هستند.

  سایت عبری زبان واللا به نقل از برخی مقامات برجسته اسرائیلی اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود دولت آمریکا و دولت اسرائیل تیمی را برای مذاکراتی محرمانه با هدف رسیدن به راه‌حل‌هایی نهایی برای بحران بازگشایی کنسولگری آمریکا برای فلسطینی‌ها در شرق قدس ایجاد کنند.

این گزارش توضیح می‌دهد، وزیر خارجه آمریکا پیشنهاد تیمی کوچک شامل خودش و لاپید و معاونانشان و نیز دو تن از طرفین را داده تا این مساله با رعایت نهایت احتیاط بررسی شود.

روزنامه عبری زبان یسرائیل هیوم نیز روز یکشنبه نوشت، اختلاف‌نظرهایی میان نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یائیر لاپید، وزیر خارجه این رژیم درباره گفت‌وگویی که لاپید با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود درباره بازگشایی کنسولگری آمریکا در شهر قدس داشته، وجود دارند.

طبق گزارش منتشر شده، لاپید بار دیگر موضع آمریکا در این باره را رد و تاکید کرد، از نحوه حفظ ائتلاف کنونی اسرائیل در صورتیکه اسرائیل در ازسرگیری فعالیت کنسولگری‌اش که در خصوص رسیدگی به وضعیت فلسطینان است، قدم بردارد، بی‌اطلاع است.

بلینکن نیز اذعان کرد: وضعیت سیاسی اسرائیل حساس است و ما تمایل داریم از طریق مذاکره به راه حلی دست یابیم.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا کنسولگری این کشور در شهر قدس را که به فلسطینی‌ها خدمات می‌داد و حلقه ارتباطی میان دو طرف فلسطینی و آمریکایی محسوب می‌شد، تعطیل کرد.

این روزنامه عبری زبان به نقل از یک منبع سیاسی اسرائیلی نوشت، لاپید به بلینکن تعهد داد اجازه دهد این کنسولگری به محض تشکیل کابینه بازگشایی شود، در واقع او از بلینکن خواست این کار به بعد از تصویب بودجه اسرائیل در کنست طی ماه آتی موکول شود تا ثبات کابینه اسرائیل تضمین شود و بلینکن در آن مقطع با این موضوع موافقت کرد.

همچنین یسرائیل هیوم نوشت: در ادامه مشخص شد که بنت با این اقدام آمریکا مخالف است، او در دیداری که ماه گذشته میلادی در کاخ سفید با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا داشت، تاکید کرد که حتی پس از تصویب بودجه اسرائیل با هر تصمیمی که دولت آمریکا را غافلگیر کند برای تسریع در بازگشایی کنسولگری این کشور در قدس اشغالی مخالف است.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

قیمت شیشه اتومبیل

سم سوسک کش قوی

تعمیرگاه نیسان مورانو

تور کربلا

دانلود آهنگ

تبلیغات در ایتا

عمیرگاه نیسان مورانو

واچ تایم یوتیوب

خرید گرافیت خشک

تقویت انتن موبایل

دانلود برنامه صندوق وام خانگی

تعمیر گیربکس لیفان

دمپر موتور مشعل

فتوسل مشعل

شیر فشار شکن

رله مشعل

شیر برقی گاز

واچ تایم یوتیوب

سلفون opp

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح