کد خبر : 146387
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 18:26

علت تاخیر ساخت سد بختیاری چیست؟

علت تاخیر ساخت سد بختیاری چیست؟

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، مهمترین علت تاخیر ساخت بلندترین سد بتنی دو قوسی جهان را، منابع مالی دانست و اعلام کرد: علی‌رغم این‌که تاکنون تدابیر متعددی برای ساخت این سد در نظر گرفته شده، اما پیشرفت فیزیکی این سد بسیار محدود بوده است. محمد حاج رسولی‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که

علت تاخیر ساخت سد بختیاری چیست؟

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، مهمترین علت تاخیر ساخت بلندترین سد بتنی دو قوسی جهان را، منابع مالی دانست و اعلام کرد: علی‌رغم این‌که تاکنون تدابیر متعددی برای ساخت این سد در نظر گرفته شده، اما پیشرفت فیزیکی این سد بسیار محدود بوده است.

محمد حاج رسولی‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که زمانی که ابعاد سد بختیاری در مرحله‌ی نهایی قرار گرفت، برآورد اولیه برای سرمایه‌گذاری این سد نیز در نظر گرفته شد، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۲، منبع مالی مورد نیاز این طرح ۲,۰۰۰ میلیارد تومان برآورد شد که با قیمت امروز حدود ۶۰۰۰ تا ۷,۰۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

وی با تاکید بر این مساله که کل بودجه عمرانی سال ۱۳۹۳ معادل ۲,۰۰۰ میلیارد تومان بود، ادامه داد: بی‌شک اجرایی کردن این طرح از طریق منابع عمومی دولت امکان‌پذیر نبود، به همین دلیل باید از طریق فاینانس این طرح را اجرایی می‌کردیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: مقدمات فاینانس و توافقات اولیه با فاینانسور چینی در همان زمان انجام شد که این امر نیز با موضوع تحریم‌ها و عدم پذیرش بانک‌های چینی مواجه شد.

حاج رسولی‌ها با بیان این‌که تاکنون تنها درصد محدودی از پروژه در حد زیرساخت‌ها اجرایی شده است، تصریح کرد: اکنون منتظریم تا منابع مالی طرح تأمین شود و پس از آن می‌توانیم اجرای این طرح را پیش ببریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیشرفت فیزیکی این طرح ۳۰ درصد بوده است، گفت: با توجه بر شرایطی که بر سد حاکم است، باید بگوییم که پیشرفت ساخت سد بسیار کمتر از این عدد بوده و تنها بخش‌های مقدماتی از جمله جاده، دسترسی و تأمین تجهیزات انجام شده است.

غلامرضا شریعتی – استاندار خوزستان – اخیراً با بیان این‌که عملیات ساخت سد بختیاری حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: اگر این سد تکمیل شود، می‌تواند سیلاب‌ها را کنترل و به استان خوزستان کمک کند.

سد بختیاری با ارتفاع ۳۲۵ متر و طول تاج ۵۰۹ متر که عنوان“بلندترین سد بتنی دوقوسی جهان” را به خود اختصاص داده، در ۸۰ کیلومتر جنوب شرقی خرم‎آباد و در ارتفاعات سر به فلک کشده زاگرس احداث خواهد شد و ساختگاه آن در مجاورت ایستگاه “تنگ پیچ” راه‎آهن سراسری قرار دارد که هشتمین ایستگاه حدفاصل مسیر دورود به اندیمشک است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

همه چیز درباره رپرتاژ

قیمت شیشه اتومبیل

سم سوسک کش قوی

تعمیرگاه نیسان مورانو

تور کربلا

دانلود آهنگ

تبلیغات در ایتا

عمیرگاه نیسان مورانو

واچ تایم یوتیوب

خرید گرافیت خشک

تقویت انتن موبایل

دانلود برنامه صندوق وام خانگی

تعمیر گیربکس لیفان

دمپر موتور مشعل

فتوسل مشعل

شیر فشار شکن

رله مشعل

شیر برقی گاز

واچ تایم یوتیوب

سلفون opp

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح