کد خبر : 82498
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آبان 1400 - 1:44

رونمایی از سامانه آموزش مجازی زبان فارسی «چارچوب»

رونمایی از سامانه آموزش مجازی زبان فارسی «چارچوب»

رئیس بنیاد سعدی در مراسم رونمایی از سامانه آموزش مجازی زبان فارسی «چارچوب» راه‌اندازی این سامانه را تحول بزرگی در آموزش فارسی در جهان دانست. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، در این مراسم که با حضور مدیران شرکت «رایا کتاب» و معاونان، مدیران و کارشناسان بنیاد سعدی و همچنین حضور مجازی

رونمایی از سامانه آموزش مجازی زبان فارسی «چارچوب»

رئیس بنیاد سعدی در مراسم رونمایی از سامانه آموزش مجازی زبان فارسی «چارچوب» راه‌اندازی این سامانه را تحول بزرگی در آموزش فارسی در جهان دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد سعدی، در این مراسم که با حضور مدیران شرکت «رایا کتاب» و معاونان، مدیران و کارشناسان بنیاد سعدی و همچنین حضور مجازی بیش از ۲۰۰ نفر از مدرسان و مخاطبان از سراسر جهان به صورت همزمان در فضای مجازی اسکای روم، آپارات و اینستاگرام بنیاد سعدی برگزار شد، غلامعلی حدادعادل، رئیس بنیاد سعدی اظهار کرد: امروز که برای آموزش زبان فارسی نرم‌افزار آموزشی جدیدی افتتاح کردیم، این مجموعه نرم‌افزارها ما را سریع‌تر به اهداف‌مان در آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان می‌رساند.

او با اشاره به تجربیاتش در زمان تصدی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش به عنوان مسئول برنامه‌ریزی و تألیف کتاب برای دانش‌آموزان، گفت: در آن سال‌ها مشکل ما این بود که هنگام تغییر یک کتاب، باید به حداقل ۱۰۰ هزار معلم در سطح کشور آموزش می‌دادیم و چنین کاری صدها برابر تألیف کتاب هزینه و زحمت داشت و به سختی اجرایی می‌شد؛ بنابراین همیشه آرزو داشتم آموزش ضمن خدمت پابه‌پای تغییرات کتاب درسی به ما کمک کند. حالا با پیشرفت فناوری‌های آموزشی و الکترونیکی می‌بینم یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای ما در دسترس است و با استفاده از فناوری‌های آموزشی جدید، دسترسی همه به امکانات آموزشی تقریباً یکسان می‌شود.

حداد عادل با بیان این‌که اتفاق دیگر این است که در کشور متخصصان حوزه مجازی به طور کمی و کیفی زیاد شده‌اند، افزود: ما از برکت یک بخش خصوصی کارآمد و قابل اعتماد برخورداریم و شرکت‌هایی قابل اعتماد مثل «رایا کتاب» که ما می‌توانیم با آن‌ها کار کنیم زیاد شده‌اند و من از آن‌ها تشکر می‌کنم.

کار علمی در فضای مجازی

در ادامه، رضامراد صحرایی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی نیز با بیان این‌که راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی زبان فارسی «چارچوب» حاصل تلاش دوجانبه بخش خصوصی و دولتی است، اظهار کرد: شرکت «رایا کتاب» با علاقه‌مندی فوق‌العاده‌ای وارد این موضوع شد و نشان دادند برای آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان اولویت اول درآمد نیست، بلکه عشق به زبان فارسی و ایران است.  امروز شما شاهد کار میان‌رشته‌ای و جمعی میان تخصص‌های مختلف هستید که جای تحسین دارد و این سامانه خدمتی از سوی بنیاد سعدی در مرحله اول به مدرسان زبان فارسی است که علاقه‌مند به خدمت هستند.

صحرایی خاطرنشان کرد: این سامانه همچنین در مرحله دوم در دسترس زبان‌آموزانی قرار می‌گیرد که به هر دلیلی به امکانات آموزشی دسترسی ندارند، چون رایزنی‌های فرهنگی به عنوان نمایندگان بنیاد سعدی، معمولاً در پایتخت کشورها حضور دارد و در باقی شهرها دفتر و رایزنی نیست.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی در ادامه بیان کرد: این نخستین کار علمی در فضای مجازی مبتنی بر رویکرد دستور آموزشی است و آزمون این سامانه، هم دانش و هم کنش زبان فارسی را می‌سنجد که مشابه آن را در سامانه دیگری ندیده‌ام. ویژگی دیگر این سامانه آن است که آزمون آن در نهایت منجر به دریافت یک مدرک بین‌المللی می‌شود.

«چارچوب» آخرین سامانه در زمینه آموزش مجازی زبان فارسی است

احسان طوفانی نژاد، مدیر آموزش مجازی و تولید محتوای الکترونیکی بنیاد سعدی نیز در این مراسم با بیان این‌که از محتوای استاندارد مجموعه کتاب «چارچوب» در این سامانه استفاده کردیم، گفت: روش کار و فعالیت سامانه آموزش مجازی زبان فارسی «چارچوب» شامل چند فعالیت اصلی است؛ مرحله اول مربوط به ۱۰۳ ویدئو آموزشی شرکت «رایا کتاب»، تمرین‌های مروری هر درس و آزمون پایان دوره است.

او افزود: این ویدئوها تعاملی و به صورت پرسش و پاسخ است که کاربر باید به سؤالات جواب بدهد و علاوه بر این‌که مدرس تدریس انجام می‌دهد، در کنار آن محتوای آموزشی دارد که موجب غنای یادگیری می‌شود.

مدیر آموزش مجازی بنیاد سعدی یادآوری کرد: یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها و اثرگذاری‌ها در یادگیری بازخوردهای تأییدی، ترغیبی و اصلاحی است. همه این بازخوردها شامل دو نوع است؛ سیستمی که سامانه به طور هوشمند تصحیح می‌کند و جواب می‌دهد و یکی دیگر بازخورد با عامل انسانی برای افزایش احساس حضور است؛ یعنی مدرس به عنوان پشتیبان علمی پاسخ‌ها را گوش می‌دهد و جواب آن را برای کاربر می‌فرستد.

او در مورد نوع نظارت بر سامانه آموزش مجازی زبان فارسی «چارچوب» گفت: از چهار گروه مؤلفان، متخصصان آزفا، مدرسان و کاربران درخواست کردیم نظارت بر سامانه محتوایی و تخصصی تمام موارد آموزشی در «چارچوب» را داشته باشند تا با کمترین مشکل روبه‌رو باشیم. برای راه‌اندازی سامانه زمانی را برای بهره‌برداری آزمایشی با کمک مدرسان زبان فارسی از کشورهای مختلف صرف کردیم و بازخوردها دریافت شد و از کمک آن‌ها تشکر می‌کنیم. امروز نیز از اولین مرحله سامانه آموزش مجازی زبان فارسی «چارچوب» رونمایی می‌شود.

برنامه‌نویسی سه‌هزارساعته برای راه‌اندازی «چارچوب»

در ادامه، علی پرهام‌نیا، مدیر شرکت «رایا کتاب» در این مراسم گفت: در دهه ۸۰ میلادی آموزش و یادگیری الکترونیکی به وجود آمد و الان کرونا ضرورت آموزش از راه دور را فراگیر و عمومی کرده است. در دسترس بودن و اثربخشی از جمله مزایای استفاده از چنین تکنولوژی‌هایی است.

او با اشاره به فعالیت‌های شرکت متبوعش در حوزه آموزش مجازی گفت: در راه اندازی سامانه چارچوب با همکاری بنیاد سعدی، امروز باور داریم سال‌های آینده آموزش زبان فارسی یکی از افتخارات دیگر شرکت ماست و افتخار می‌کنیم که در این حوزه بسترهای آموزش الکترونیکی را توسعه می‌دهیم.

پرهام‌نیا درباره چگونگی راه‌اندازی سامانه مجازی «چارچوب» گفت: حدود سه هزار ساعت کار برنامه‌نویسی برای تولید اولیه این سامانه انجام شد و این سامانه یک وب اپلیکیشن است و نیاز به نرم‌افزاری غیر از مرورگر ندارد و قابل استفاده در تمام دستگاه‌های الکترونیکی است. در این سامانه کارپوشه‌ای برای کاربران نگه‌داری می‌شود و امکان برنامه‌ریزی متنوعی را در اختیار مدرس می‌گذارد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پریفرم

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

قیمت شیشه اتومبیل

سم سوسک کش قوی

تعمیرگاه نیسان مورانو

تور کربلا

دانلود آهنگ

تبلیغات در ایتا

عمیرگاه نیسان مورانو

واچ تایم یوتیوب

خرید گرافیت خشک

تقویت انتن موبایل

دانلود برنامه صندوق وام خانگی

تعمیر گیربکس لیفان

واچ تایم یوتیوب

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح