کد خبر : 209289
تاریخ انتشار : شنبه 18 فروردین 1403 - 12:15

راهنمای سفر به شهر خواف و جاذبه های دیدنی آن

راهنمای سفر به شهر خواف و جاذبه های دیدنی آن

شهرستان خواف، شهری تاریخی و زیبا در شمال شرق ایران و استان خراسان رضوی است. قدمت تاریخی و فرهنگ این شهرستان موجب شده است که همه‌ساله افراد زیادی از سرتاسر ایران خواف را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند. به‌علاوه، این شهر که در زمینه موسیقی محلی هم سابقه‌ای طولانی دارد، در میان اهالی موسیقی

شهرستان خواف، شهری تاریخی و زیبا در شمال شرق ایران و استان خراسان رضوی است. قدمت تاریخی و فرهنگ این شهرستان موجب شده است که همه‌ساله افراد زیادی از سرتاسر ایران خواف را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند. به‌علاوه، این شهر که در زمینه موسیقی محلی هم سابقه‌ای طولانی دارد، در میان اهالی موسیقی و علاقه‌مندان به این هنر هم جایگاهی ویژه دارد. برای سفر به این شهر گزینه‌های زیادی پیش روی شماست که یکی از آن‌ها خرید بلیط قطار خواف و سفر با این وسیله است تا در طول مسیر بتوانید از زیبایی‌های اطراف هم لذت ببرید. در این مطلب در مورد چگونگی سفر به این شهر با قطار و معرفی چند مورد از جاذبه‌های مهم آن می‌پردازیم.

تاریخچه شهرستان خواف

خواف یکی از شهرستان‌های مرزی ایران واقع در استان خراسان رضوی است. این شهر از شمال با شهرستان‌های رشتخوار و تربت ‌حیدریه، از جنوب با قائنات، از غرب با گناباد و از شرق با کشور افغانستان همسایه است. این شهرستان هم از نظر قدمت تاریخی و فرهنگ و هم به‌دلیل وجود معادن سنگ آهن، یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های ایران محسوب می‌شود.

خواف در لغت به معنای بانگ و فریاد است و دلایل زیادی برای انتخاب این نام وجود دارد. برخی بر این باورند که موقعیت این شهر در گذشته به‌گونه‌ای بود که در مسیر راهزنان قرار می‌گرفت و آب‌وهوای گرم آن سبب شده بود که رفت‌وآمد به آن در قدیم برای مسافران دشوار و همراه با خوف و هراس باشد. عده‌ای دیگر معتقدند عبور جاده ابریشم از این منطقه و بانگ و هیاهوی کاروان‌ها را دلیل نام‌گذاری این شهرستان به خواف می‌دانند.

جاذبه‌های دیدنی شهرستان تاریخی خواف

اگر به‌دنبال بلیط قطار خواف و پیش فروش بلیط قطار این شهرستان هستید تا سفری به‌یادماندنی به این منطقه را تجربه کنید، ابتدا باید یک برنامه‌ریزی کامل برای سفر به این شهرستان داشته باشید و پیش‌از هر چیز باید با جاذبه‌های دیدنی خواف آشنا باشید. این شهرستان هم مانند دیگر نقاط کویری ایران از زیبایی‌های طبیعی فراوانی برخوردار است و علاوه‌بر طبیعت تماشایی، جاذبه‌های دیدنی فراوانی هم دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزار خواجه یار

یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری این شهر مزار خواجه یار است. خواجه یار یکی از نزدیکان امام حسن (ع) بوده که در این منطقه زندگی می‌کرده و بعد از وفات در همین شهر دفن شده است. به‌غیر از ارزش مذهبی و مقدس بودن این مقبره برای مردم محلی و گردشگران، مزار خواجه یار از آن جهت که در منطقه‌ای ییلاقی و خوش آب‌وهوا قرار دارد هم حائز اهمیت است. از طرفی، در نزدیکی این جاذبه دو آب انبار قدیمی وجود دارد که تماشای آن‌ها از نزدیک خالی از لطف نیست.

آبشار کفتر دره سده

در نزدیکی شهرستان خواف و در روستایی به نام شهرک، آبشاری خروشان وجود دارد که اگر به جاذبه‌های طبیعی علاقه داشته باشید، بازدید از آن برای شما جذاب خواهد بود. اطراف این آبشار می‌توانید پوشش گیاهی خاص منطقه را تماشا کنید و آبگیرها و حیوانات مخصوص این منطقه مانند سهره، کبوترهای وحشی، توکا و… را از نزدیک مشاهده کنید. اگر خوش‌شانس باشید، در نزدیکی آبشار حرکت قوچ‌های وحشی را نیز مشاهده خواهید کرد که خاطره آن تا ابد در ذهن شما خواهد ماند.

مدرسه غیاثیه خرگرد

با خرید بلیط قطار خواف از طریق پیش فروش قطار و سفر به این شهرستان زیبا می‌توانید از مدرسه غیاثیه خرگرد هم دیدن کنید. این جاذبه‌ تاریخی ایران مربوط به دوران تیموری است و در ۵ کیلومتری خواف، در روستای خرگرد قرار دارد. این مدرسه در دوران حاکمیت شاهرخ‌ میرزا ساخته شده است و معماری جذاب چهار ایوانی و تزئینات آجری آن دوران را می‌توانید در آن مشاهده کنید.

آرامگاه حافظ آبرو

از دیگر جاذبه‌های گردشگری شهر خواف می‌توان به آرامگاه حافظ آبرو اشاره کرد. این آرامگاه متعلق به شهاب‌الدین عبدالله، ملقب به حافظ آبرو، یکی از مهم‌ترین تاریخ‌نگاران دوره تیموری است. این آرامگاه که در کنار آن مسجدی تاریخی به سبک قاجار هم ساخته شده، هم از جهت تاریخی و هم از جهت معماری اهمیت دارد.

کوشک سلامه

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری خواف و بنایی فراموش شده در این شهرستان، کوشک سلامه است. این بنا در سال ۱۳۲۶ و در پی خاک‌برداری منطقه کشف شد و تحت‌ مرمت و بازسازی قرار گرفت. طبق بررسی‌ها این بنا متعلق به دوره سلجوقی است و معماری دوره سلجوقی و صفوی در آن قابل مشاهده است.

راه‌های دسترسی به خواف

راه‌های مختلفی برای سفر به خواف وجود دارد و با انواع وسایل نقلیه می‌توانید به این شهرستان سفر کنید. اگر به‌دنبال سفری ارزان‌قیمت هستید، پیشنهاد ما استفاده از پیش فروش بلیط قطار خواف و سفر با قطار است تا ضمن لذت بردن از طبیعت و مسیر، سفری راحت و ارزان قیمت را نیز تجربه کنید. برای سفر به خواف می‌توانید از مبدا شهرهایی مانند تهران اقدام کنید؛ همچنین از شهرهایی مانند تربت‌ حیدریه، دامغان، سمنان، شاهرود، جاجرم، سبزوار، نیشابور و کاشمر هم می‌توان با قطار به این شهر سفر کرد.

علاوه‌بر آن، شما با خودروی شخصی نیز می‌توانید از مسیر بیرجند و جاده ۹۵، سبزوار و جاده ۴۴، گلستان و جاده ۲۲ به این شهرستان سفر کنید. دقت کنید که در بعضی مسیرها مانند جاده ۲۲ و گلستان ابتدا باید به مشهد رفته و سپس از مشهد به سمت خواف حرکت کنید.

خرید بلیط قطار خواف و سفری راحت به این شهر با فلای تودی

در این مطلب در مورد شهرستان خواف و جاذبه‌های متعدد آن که علت اصلی پرطرفدار بودن این شهر تاریخی در میان گردشگران هستند، صحبت کردیم. همان‌طورکه گفتیم، راه‌های زیادی برای سفر به شهرستان خواف وجود دارد که بهترین آن تهیه بلیط قطار خواف و سفر مستقیم به این شهر زیبا است.

جهت رزرو بلیط قطار خواف با قیمت مناسب می‌توانید از خدمات سایت فلای تودی استفاده کنید. فلای تودی معتبرترین ارائه‌دهنده خدمات آنلاین گردشگری در ایران در زمینه پیش فرش بلیط قطار، هواپیما و… است و امکان رزرو انواع بلیط قطار، هواپیما، هتل و اقامتگاه در تمام شهرهای ایران از این سایت وجود دارد. برای راهنمایی در زمینه خرید بلیط می‌توانید از پشتیبانی ۲۴ ساعته سایت کمک بگیرید.

۵

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح