کد خبر : 173431
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 - 11:00

باید به فکر ماندگاری کادر درمان باشیم/ هزینه ۲۰۰ میلیونی برای تربیت هر دانشجوی پزشکی

باید به فکر ماندگاری کادر درمان باشیم/ هزینه ۲۰۰ میلیونی برای تربیت هر دانشجوی پزشکی

ایسنا/خراسان شمالی نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مجلس شورای اسلامی گفت: باید بیش از گذشته به فکر ماندگاری کادر درمان باشیم تا آن ها نیز با خیالی آسوده تر به کار تخصصی خود بپردازند. سید محمد پاکمهر در گفت و گو با ایسنا با اشاره به خروج نخبگان از کشور اظهار کرد: متاسفانه به خاطر

باید به فکر ماندگاری کادر درمان باشیم/ هزینه ۲۰۰ میلیونی برای تربیت هر دانشجوی پزشکی

ایسنا/خراسان شمالی نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مجلس شورای اسلامی گفت: باید بیش از گذشته به فکر ماندگاری کادر درمان باشیم تا آن ها نیز با خیالی آسوده تر به کار تخصصی خود بپردازند.

سید محمد پاکمهر در گفت و گو با ایسنا با اشاره به خروج نخبگان از کشور اظهار کرد: متاسفانه به خاطر مشکلات متعدد، حدود دو هزار و ۵۵۰ پرستار و کادر درمانی همانند اتاق عمل، هوشبر و… درخواست مجوزهای فنی لازم برای فعالیت در رشته خود در خارج از کشور را داده اند و بدین وسیله ممکن است بخواهند در آینده از گردونه خدمات پزشکی خارج شوند.

وی با بیان اینکه نیمی از این تعداد مربوط به درخواست های سال گذشته است، گفت: مشکل کشور ما در حوزه درمان این است که برای حفظ و نگهداری آن ها به درستی اقدام نکرده ایم.

پاکمهر با اشاره به اینکه باید در کنار آموزش و تربیت کادر درمان به فکر ماندگاری آن ها نیز باشیم، ادامه داد: سالانه ۲۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان برای هر یک از دانشجویان رشته پزشکی و پیراپزشکی هزینه می شود اما شاهد این هستیم که متاسفانه برخی از آن ها در گردونه درمان کشور حاضر نمی شوند.

وی تاکید کرد: اگر حقوق دریافتی این افراد در مراکز درمانی کشور را با سایر کشورها حتی در همسایگی خود مقایسه کنیم متوجه می شویم که اختلاف بسیار زیادی وجود دارد که همین موضوع، یکی از دلایل عدم ماندگاری آن ها به شمار می رود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما با افزایش سه الی پنج هزار نفری سهمیه رشته های پزشکی مخالف نیستیم اما در کنار آن باید به فکر ظرفیت آموزشی کشور و توجه به آن ها نیز باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

همه چیز درباره رپرتاژ

قیمت شیشه اتومبیل

سم سوسک کش قوی

تعمیرگاه نیسان مورانو

تور کربلا

دانلود آهنگ

تبلیغات در ایتا

عمیرگاه نیسان مورانو

واچ تایم یوتیوب

خرید گرافیت خشک

تقویت انتن موبایل

دانلود برنامه صندوق وام خانگی

تعمیر گیربکس لیفان

دمپر موتور مشعل

فتوسل مشعل

شیر فشار شکن

رله مشعل

شیر برقی گاز

واچ تایم یوتیوب

سلفون opp

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح