کد خبر : 208900
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1402 - 20:53

آیا درآمد فارکس حلال است؟

آیا درآمد فارکس حلال است؟

فارکس که نوعی بازار تبادل ارز محسوب می‌شود یک محیط معامله آنلاین در بستر وب است که بازار فیزیکی نظیر بورس نداشته و مرکز معاملات ارزی برخی از کشورها نظیر آمریکا، ژاپن و انگلیس را در بر دارد. معاملات در بازار فارکس بر پایه تبدیل ارز انجام شده که مهم‌ترین داد و ستد در این

فارکس که نوعی بازار تبادل ارز محسوب می‌شود یک محیط معامله آنلاین در بستر وب است که بازار فیزیکی نظیر بورس نداشته و مرکز معاملات ارزی برخی از کشورها نظیر آمریکا، ژاپن و انگلیس را در بر دارد. معاملات در بازار فارکس بر پایه تبدیل ارز انجام شده که مهم‌ترین داد و ستد در این محیط مربوط به نرخ طلا و سیستم برتون وودز است.

معمولا در یک سیستم آزاد، نرخ معاملات بر اساس میزان تبادلات و عرضه‌وتقاضا تعیین می‌شود. فارکس نیز از این نوع داد و ستد استفاده کرده و با سرمایه‌گذاری فعالان این بازار و خریدوفروش ارز، فعالیت خود را ادامه داده است.

در فارکس ساعات معامله هیچ محدودیتی نداشته و در تمام شبانه‌روز می‌توان در این بازار خریدوفروش کرد. اما موضوعی که در این میان مورد توجه اکثر افراد قرار گرفته است این است که، آیا درآمد فارکس حلال است؟ در این مطلب به این سوال مهم برای ایرانیان پاسخ می‌دهیم.

C:\Users\rayangostar\Desktop\4.jpg

بررسی معاملات فارکس و اشکالات شرعی آن

در بازار فارکس ارزهای مختلف مورد معامله قرار می‌گیرند و یک ارز با ارز دیگر معامله می‌شود. این خریدوفروش به‌صورتی است که اگر کسی متوجه شود که ارزش یک ارز در حال افزایش است اقدام به انجام معامله “بای” یا به‌عبارتی خرید می‌کند.

وقتی ارزش آن به حد کافی رسید برای نرسیدن به ضرر و مواجه نشدن با افت ناگهانی قیمت معامله فروش را انجام می‌دهد و به سودی متناسب با سرمایه خود می‌رسد. این نحوه معامله همیشه مرسوم بوده و به همین خاطر از نظر شرعی مشکلی نخواهد داشت.

با این وجود بازار فارکس که یک محیط خرید و فروش اینترنتی است اشکالاتی دارد که مانع از ارائه مجوز رسمی به آن می‌شود. در ادامه با رجوع به این موارد می‌خواهیم شما نیز خودتان متوجه شوید که آیا درآمد فارکس حلال است و چه عواملی باعث غیررسمی شدن آن شده است.

تایید هویت کارگزاران

یکی از مشکلات مربوط به بازار فارکس، نداشتن هویت مشخص کارگزاران این مجموعه است. این کار یک کلاه ‌برداری زیرکانه‌ است؛ چرا که کسی که مال خود را باخته است، هیچ راهی برای بازگشت آن نداشته و ضرر بزرگی خواهد کرد.

سرمایه‌گذاری در جایی دیگر

در برخی از موارد کارگزار هویت خود را مشخص کرده و هر روز معاملات و سرمایه‌گذاری کاربران را در صفحه شخصی آن‌ها بارگذاری می‌کند. در حالی که این اتفاق نمی‌افتد و کارگزار سرمایه این افراد را جای دیگری سرمایه‌گذاری کرده تا به سود بیشتری برسد.

این اقدام شرعا حرام است چرا که معامله‌گران در جریان این اقدام کارگزاری نبوده و اطلاع ندارند که سرمایه آن‌ها در چه زمینه‌ای به کار گرفته می‌شود. در این قسمت می‌توان به پرسش آیا درآمد فارکس حلال است؟ پاسخ منفی داد و حرام بودن آن را اعلام کرد.

قید شروط

در مواردی با وجود مشخص بودن هویت کارگزار و انجام معاملات ارزی، ولی در زمان عقد قرارداد شروطی را قید می‌کنند که باعث غیر شرعی شدن خریدوفروش در فارکس می‌شود. به‌عنوان مثال کارگزار شرط می‌کند که در زمانی که بازار معاملات بسته است سرمایه را به موسسات یا بانک‌های خاصی به صورت ربا قرض داده و سود آن را دریافت کنند. این شرط حرام است و باعث باطل شدن قرارداد می‌شود. براساس این موارد معاملات در بازاری با شرایط این‌چنینی حرام اعلام شده است.

با این حال اگر معاملاتی که در بازار فارکس انجام می‌شود، مقید به رعایت تمام شرایط مربوط به داد و ستد قانونی باشد؛ یعنی، احراز هویت کارگزار تایید شده باشد، و سرمایه با اطلاع سرمایه‌گذار در معاملات قانونی استفاده شود و قراردادها از شروط شرعی برخوردار باشند. می‌توان به سوال آیا درآمد فارکس حلال است این پاسخ را داد که، شرعا جایز و حلال است ولی به شرط رعایت مواردی که ذکر شد.

C:\Users\rayangostar\Desktop\5.jpg

آموزش متاتریدر ۵ برای ویندوز

برای فعالیت در بازار معاملات فارکس باید ابزار و برنامه‌هایی در اختیار داشته باشید که بتوانید خریدوفروش‌های خود را به‌صورت کنترل شده انجام دهید. قبل از هر اقدامی باید برای دانلود متاتریدر که یک برنامه کاربردی برای انجام معاملات در بازار فارکس طراحی شده را دانلود کرده و یک اکانت مجازی در این برنامه ایجاد کنید.

متاتریدر ۵ یکی از ابزار‌های مناسب برای تجارت الکترونیک است که یک برنامه معاملاتی محسوب می‌شود. این نرم‌افزار از محصولات شرکت متاکوتس است که هم‌تای قبلی آن یعنی متاتریدر ۴ را عرضه کرده است. اکثر معامله‌گران بازار فارکس با آموزی متاتریدر ۵ برای ویندوز به مهارت لازم برای آنالیز نمودار‌ها رسیده‌اند.

این نرم‌افزار از نمودارهای مربوط به افت و خیز قیمت‌ها، ابزار‌های مربوط به خرید و فروش، نمودار‌های تحلیل بازار و مواردی از این قبیل برخوردار است و کمک شایانی به سرمایه‌گذاران بازار فارکس برای تحلیل صحیح و خرید و فروش به موقع می‌کند. در ادامه آموزش نصب این نرم‌افزار را ذکر می‌کنیم.

نصب نرم‌افزار متاتریدر ۵ روی ویندوز

این نرم‌افزار نیز مانند پلتفرم‌های قبلی به سادگی قابل اجرا بر روی سیستم ویندوز بوده و می‌توان از آن در معاملات بازار فارکس بهترین بهره را برد. با ما همراه باشید تا مراحل نصب متاتریدر ۵ را گام به گام با هم انجام دهیم. ابتدا باید این نرم‌افزار را دانلود کرده و بر روی سیستم خود اجرا کنید.

دقت کنید که فایل مربوط به ویندوز را انتخاب کنید. برای انجام این کار می‌توانید به سایت ارانته مراجعه کرده و اطمینان خاطر این برنامه را دریافت کنید. پس از اجرا و انتخاب محل مورد نظر برای نصب متاتریدر ۵ به ادامه مراحل بروید. در این قسمت باید تنظیمات مورد نظر خود را انجام داده و یک محیط انتخابی را برای خود ایجاد کنید و در پایان عملیات نصب را تکمیل کنید.

ورود به حساب کاربری

متاتریدر ۵ این امکان را به شما می‌دهد تا ابتدا در یک محیط آموزشی بتوانید مهارت‌های لازم را دریافت کنید و زمانیکه کاملا مسلط شدید وارد معاملات واقعی شوید. پس از وارد شدن به برنامه از شما درخواست اطلاعات حساب می‌کند. این اطلاعات زمانی که در بازار فارکس ثبت‌نام کرده‌اید برای شما ایمیل شده است. حال همان نام کاربری و رمز عبور را که توسط ایمیل دریافت کرده ‌اید در این بخش وارد کنید.

انجام معاملات در بستر متاتریدر ۵

پس از ورود به حساب کاربری، شما وارد صفحه اصلی برنامه خواهید شد و در این قسمت با بخش‌های مربوط به انجام معاملات سل و بای و همچنین نمودارهای تحلیل بازار و قیمت‌ها روبرو می‌شوید. در آموزش متاتریدر ۵ برای ویندوز ما بخش نصب و ورود به حساب کاربری را توضیح دادیم و همچنین با پاسخ به سوال آیا درآمد فارکس حلال است؟ برخی از شبهات را برطرف کردیم.

امیدواریم با داشتن مهارت لازم در این زمینه به سودی حلال دست پیدا کنید و سرمایه‌گذاری مطمئنی را تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت ارانته مراجعه و آموزش‌های تکمیلی را دریافت کنید.

جمع بندی

در دنیای امروز مسیرهای نوینی برای کسب درآمد ایجاد شده که برخی از آنها در ایران رسمی نشده‌اند. فارکس یکی از بازارهای مالی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز است که فعالیت در آن با شبهه همراه است. ما در این مطلب سعی کردیم به سوال آیا درآمد فارکس حلال است پاسخ دهیم. برای فعالیت در این بازار می‌توانید به سایت ارانته مراجعه کنید و از برترین ابزارها برای کسب درآمد بهره‌مند شوید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح