کد خبر : 133022
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 - 23:47

گفت‌وگوی بلینکن و دبیرکل سازمان ملل در مورد افغانستان، اتیوپی و میانمار

گفت‌وگوی بلینکن و دبیرکل سازمان ملل در مورد افغانستان، اتیوپی و میانمار

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل این هفته در مورد شرایط در افغانستان، اتیوپی و میانمار صحبت کرده و موافقت کرده‌اند که در مورد این مسائل ارتباط نزدیکی داشته باشند. به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ند پرایس روز جمعه گفت:

گفت‌وگوی بلینکن و دبیرکل سازمان ملل در مورد افغانستان، اتیوپی و میانمار

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل این هفته در مورد شرایط در افغانستان، اتیوپی و میانمار صحبت کرده و موافقت کرده‌اند که در مورد این مسائل ارتباط نزدیکی داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ند پرایس روز جمعه گفت: بلینکن و گوترش موافقت کرده‌اند ارتباط نزدیک خود را بر سر این مسائل و دیگر موضوعات اضطراری حفظ کنند.

پرایس گفت، بلینکن از رئیس سازمان ملل بابت تعهدش به پیشبرد مذاکرات در مورد آتش‌بس دائم و فراگیر در افغانستان قدردانی کرده است.

در مورد اتیوپی، این دو مقام به اهمیت تحقیقات مستقل بین‌المللی در مورد گزارش‌های نقض حقوق بشری در تیگرای و تلاش‌ها برای احیای صلح در این منطقه جنگ‌زده پرداختند.

در خصوص میانمار نیز، بلینکن بر اهمیت اتحاد میان کشورهای عضو سازمان ملل برای جلوگیری از اعمال خشونت بیشتر توسط نیروهای امنیتی و بازگرداندن دولت منتخب دموکراتیک- پس از کودتای نظامی-تأکید کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح