کد خبر : 208941
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 مرداد 1402 - 12:13

چرا رتبه بندی نمی کنید (+ راه هایی برای رفع مشکل)

چرا رتبه بندی نمی کنید (+ راه هایی برای رفع مشکل)

  به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ و به نقل از سئوپرسور شما پس از بررسی صدها مقاله در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو، سایت خود را راه اندازی کرده اید. شما نسبت به وضعیت وب سایت خود هیجان زده هستید، بنابراین آن را راه اندازی می کنید. در این مرحله تنها کاری که

 

به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ و به نقل از سئوپرسور شما پس از بررسی صدها مقاله در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو، سایت خود را راه اندازی کرده اید. شما نسبت به وضعیت وب سایت خود هیجان زده هستید، بنابراین آن را راه اندازی می کنید.

در این مرحله تنها کاری که باید انجام دهید این است که منتظر ایندکس باشید و سپس ببینید رتبه آن چگونه است. اما چرا در گوگل رتبه ای ندارد؟

 

یا شاید هفته ها یا حتی ماه ها می گذرد و شما هنوز نمی توانید از صفحه چهارم بگذرید. این چه کاری است که شما درست انجام نمی دهید؟ پاسخی تضعیف کننده و دلگرم کننده برای این سوال وجود دارد.

 

پاسخ دلگرم کننده این است که رتبه فعلی شما به دلیل مشکلی است که به راحتی قابل رفع است.

 

و دلسرد کننده؟ باید زمان بیشتری به آن بدهید تا ببینید آیا می تواند رتبه خوبی داشته باشد یا خیر. با وجود این، در اینجا چند دلیل متداول که چرا وب سایت شما رتبه بندی نمی شود و نحوه حل آنها آورده شده است.

 

۱. شما ایندکس نشده اید

این خیلی سرراست است. سایت شما هنوز ایندکس نشده است، یعنی هیچ راهی وجود ندارد که در نتایج جستجو ظاهر شود. در اینجا سه دلیل عمده برای این اتفاق وجود دارد:

 

۲. شما به اشتباه سایت خود را از فهرست خارج کردید

این احمقانه به نظر می رسد، درست است؟ خب برای خیلی ها پیش میاد بنابراین مطمئن شوید که تنظیمات خود را بررسی کرده و مطمئن شوید که گوگل را از فهرست کردن سایت خود مسدود نمی کنید.

 

  ۳. گوگل هنوز در وب سایت شما خزیده است

این نسبتاً در مورد سایت‌های جدید، به‌ویژه آن‌هایی که زمان‌بندی پست ثابتی ندارند، رایج است. مدت زیادی طول می کشد تا ربات های موتور جستجو به وب سایت شما بیایند و وبلاگ های شما را فهرست کنند، بنابراین این مشکلی ایجاد نمی کند.

 

با این حال، اگر می‌خواهید این روند را تسریع کنید، سعی کنید نقشه خود را از طریق ابزارهای Google Webmaster ارسال کنید یا پست‌های خود را در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

۴. شما به طور ناخواسته وب سایت خود را در یک دامنه منقضی شده یا جریمه شده از فهرست خارج کرده اید

اگر استفاده از دامنه منقضی شده برای ساختن سایت جدید الزامی است، قبل از خرید حتما تاریخچه آن را به طور کامل تجزیه و تحلیل کنید؟ این برای اطمینان از عدم نمایه سازی یا جریمه قبلی است.

 

۵. وب سایت شما سازگار با موبایل نیست

بیش از ۶۰ درصد از ترافیک وب سایت از طریق دستگاه های تلفن همراه ایجاد می شود. به این ترتیب، امروزه طراحان وب سایت باید مطمئن شوند که هر سایتی که ایجاد می کنند در چندین مرورگر در دستگاه های مختلف قابل استفاده است. به عبارت دیگر سایت باید ریسپانسیو باشد.

این بدان معناست که سایت شما باید بتواند با هر قالبی که برای دستگاه های مختلف تلفن همراه کاربر پسند است، سازگار شود. هر وب سایتی که این موضوع را در ذهن نداشته باشد، به سرعت در طول جستجوهای تلفن همراه نادیده گرفته می شود. گوگل برای سایت هایی ارزش قائل است که تجربه کاربری عالی را به کاربران ارائه می دهند.

 

برای بررسی اینکه آیا سایت شما موبایل فرندلی است، می توانید از این ابزار تست موبایل فرندلی استفاده کنید. این ابزار به شما نشان می دهد که آیا وب سایت شما کاربر پسند است یا خیر و شما را از هرگونه مشکلی (صفحه هایی که به صورت جزئی یا آهسته بارگذاری می شوند) مطلع می کند تا بدانید چه چیزی را باید تنظیم کنید.

 

۶. شما از کلمات کلیدی بسیار رقابتی استفاده می کنید

این در بین توسعه دهندگان وب سایت جدید غیر معمول نیست. در حالی که هیچ مشکلی در مورد هدف قرار دادن این نوع کلمات کلیدی وجود ندارد، بهتر است نبرد خود را با دقت انتخاب کنید.

 

این به معنای انتخاب کلمات کلیدی و عباراتی است که می توانید با اعتبار دامنه خود و همچنین منابع خود رتبه بندی کنید. مجموعه مهارت، زمان و پول

 

به عنوان مثال، اگر در بازی با تجربه تقریبا صفر و بدون پول تازه کار هستید، هدف قرار دادن رقابتی ترین عبارات غیر عملی خواهد بود.

 

در عوض، از کوچک شروع کنید و با رشد خود، کلمات کلیدی رقابتی کمتری را انتخاب کنید. پس از مدتی، می توانید به تدریج گسترش پیدا کنید و سعی کنید برای کلمات کلیدی رقابتی رتبه بندی کنید، همانطور که قدرت خود را اعلام می کنید.

 

به عنوان مثال، اگر در حال افتتاح یک شرکت کارت اعتباری هستید و می خواهید برای کلمه کلیدی “کارت اعتباری” رتبه بندی کنید، یک جستجوی ساده با Moz 5 سایت بزرگ از جمله CreditCards.com را نشان می دهد که بیش از ۲ میلیون لینک از بیش از ۴۰۰۰ دامنه دارد. این نشان می دهد که یک سایت قابل اعتماد و قدرتمند است.

 

بنابراین اگر در حال راه اندازی سایت جدیدی هستید که کلمه “کارت های اعتباری” را هدف قرار می دهد، ممکن است بخواهید در این مورد تجدید نظر کنید. چه مدت طول می کشد تا بیش از یک میلیون لینک دریافت کنید؟

 

رقابت سخت مرتبط با کلمه کلیدی به این معنی است که رسیدن به نتایج بدون بودجه چند میلیون سئو و روابط عمومی تقریبا غیرممکن است.

 

برای ایمن بودن، کلمه کلیدی مورد نظر خود را با استفاده از نرم افزارهایی مانند LSIGraph، Ahrefs، Majestic یا Moz تجزیه و تحلیل کنید تا قبل از شروع لینک سازی و ایجاد محتوا، رقابت خود را درک کنید.

 

۷. سایت شما دارای بک لینک کم یا بدون لینک است

اگر وب سایت شما جدید باشد، محتوای شما بلافاصله رتبه بندی نمی شود. مهم نیست که هر صفحه در سایت شما به طور مناسب بهینه شده باشد. رتبه بندی خوب؛ سایت شما باید لینک هایی به وب سایت های دیگر داشته باشد. برای دریافت بک لینک، به وب سایت های دیگر مراجعه کنید.

 

لینک بیلدینگ یا روابط عمومی انجام دهید. از آنها بخواهید که وب سایت شما را ذکر کنند یا در مورد محصولی که ارائه می دهید صحبت کنند و به سایت شما پیوند دهند. به طور مشابه، شما همچنین می توانید از رسانه های اجتماعی استفاده کنید تا به دنیا بگویید که در اطراف خود هستید.

 

۸. محتوای وب ضعیف

علاوه بر استراتژی سئو ضعیف و طراحی سنتی وب، محتوای ضعیف عامل دیگری است که می تواند بر رتبه سایت شما در گوگل تأثیر بگذارد.

 

حال، اگر به سراغ رویکرد گوگل در سئو بروید، دو کلمه اصلی به چشم می خورد. قابل اعتماد و مرتبط اگر محتوای موجود در محتوای وب سایت شما مترادف با این کلمات نباشد، موتور جستجو سایت شما را قابل اجرا نخواهد دید. 

 

محتوا بخش بسیار مهمی از رتبه بندی در موتورهای جستجو است، بنابراین، همیشه به یاد داشته باشید که آن را در اولویت قرار دهید.

 

اگر مطمئن نیستید که چه چیزی بنویسید یا پست کنید، می توانید برون سپاری کنید، به این ترتیب نه تنها بر سایر عوامل ضروری کسب و کار خود تمرکز خواهید کرد، بلکه به کارشناسان اجازه می دهید تا نیازهای محتوای شما را برطرف کنند.

 

۹. محتوای سایت شما بهینه نیست

در حالی که نوشتن برای انسان هدف اصلی بازاریابی بهینه سازی موتورهای جستجو است، لزوماً به این معنی نیست که کلمات کلیدی ضروری نیستند.

 

۱۰. استراتژی شما کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار نمی دهد.

همانطور که قبلاً ذکر شد، اگر کلمات کلیدی منطبق گسترده ای را هدف قرار می دهید که بسیار رقابتی هستند، تقریباً غیرممکن است که رتبه بالاتری کسب کنید مگر اینکه سایت شما دنبال کنندگان قابل توجهی داشته باشد و به اندازه کافی قدیمی باشد.

در مثال بالا، کلمات پررنگ، پیش‌بینی‌ها و ایده‌های بیشتری از آنچه کاربران اینترنت جستجو می‌کنند ارائه می‌دهند. از آنها به عنوان کلمات کلیدی طولانی یاد می شود.

 

اگر عبارت اصلی «عمل برتر» را هدف قرار دهید، ممکن است هزاران پست مشابه با یک کلمه کلیدی وجود داشته باشد. بنابراین به جای آن، روی چیزی مانند «سریال های اکشن برتر در سال ۲۰۲۰» تمرکز کنید، رتبه بندی در گوگل آسان تر خواهد بود زیرا رقابت به میزان قابل توجهی پایین تر خواهد بود.

 

علاوه بر این، هنگامی که شخصی در جستجوی یک کلمه کلیدی طولانی است، اگر کلمه کلیدی شما ظاهر شود، احتمالاً از شما خرید می کند. با این اوصاف، این یک واقعیت است که کلمات کلیدی طولانی، به ویژه برای سایت های جدید در موتورهای جستجو، جادویی می کنند. از آنجایی که رقابت شما فیلتر شده است، به راحتی رتبه خواهید گرفت.

 

در پایان

اگر سایت شما رتبه ضعیفی دارد یا اصلاً رتبه ندارد، به احتمال زیاد به دلیل یک یا چند مورد از این دلایل است. این طبیعی است، پس نگران نباشید. میشه درستش کرد! 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

واچ تایم یوتیوب

اینرژی

سلفون opp

کرم پودر

امداد خودرو

اعلام حریق سنس

نمایندگی ایسوس

واچ تایم یوتیوب

زانوبند زاپیامکس

فلت تی ئی
رشته آش
کاکتوسو
شکرو
رب فود
بیبی لازم
آی شیکر
کرم ارده
آجیل کار
تایپیستو
رب گوجه
آنلاین ناتس
لوتوس کود
آی روغن
گزدار

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح