کد خبر : 81351
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آبان 1400 - 23:05

پیشرفت ۷۰ درصدی تونل کبیرکوه

پیشرفت ۷۰ درصدی تونل کبیرکوه

ایسنا/ایلام مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: تکمیل تونل کبیرکوه در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. مهندس «عبدالله بهادری» در بازدید اصلانی بازرس کل استان از تونل کبیرکوه اظهار کرد: تونل کبیر کوه به لحاظ حجم عملیات اجرایی تا کنون نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای این

پیشرفت ۷۰ درصدی تونل کبیرکوه

ایسنا/ایلام مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: تکمیل تونل کبیرکوه در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مهندس «عبدالله بهادری» در بازدید اصلانی بازرس کل استان از تونل کبیرکوه اظهار کرد: تونل کبیر کوه به لحاظ حجم عملیات اجرایی تا کنون نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای این میزان عملیات ۲۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این میزان هزینه طبق فهرست بهای سال‌های گذشته پرداخت شده و تکمیل این تونل در حال حاضر  نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد داشت، تصریح کرد: طول تونل اصلی کبیر کوه ۴۷۵۰متر است که حفاری و کف برداری آن به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول اجرای لاینینگ(پوشش بتونی سقف و دیوارها) است  که ۶۰۰ متر از لاینینگ نیز در حال حاضر انجام گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد: از سمت شهرستان دره‌شهر  برای دسترسی به تونل اصلی کبیر کوه۶.۵ کیلومتر جاده‌سازی در حال انجام است که در آن  ۸ دستگاه تونل دیگرجمعاً به طول ۱۸۵۰متر حفاری شده و هم اکنون پیمانکار دراین قسمت مشغول عملیات لاینینگ تونل ها است.
بهادری تصریح کرد:  تونل کبیرکوه از چند لحاظ چه سطح استان و چه در سطح ملی از اهمیت بالایی بر خوردار است، این تونل گردنه سخت گذر کبیر کوه بین شهرستانهای دره شهر و آبدانان را که نزدیک ۱۸۰ پیچ و قوص پرحادثه را دارد حذف کرده و دسترسی شهرستانهای شمال و جنوب استان و حتی درآینده با بهره برداری از طرح هایی چون راه ارتباطی سیروان- بدره و سایر پروژه های راه سازی دیگر تردد بین استانهای کرمانشاه به خوزستان را تسهیل و کوتاه تر می کند و همچنین به عنوان یک راه عمود بر راههای موازی دیگر دسترسی استانهای مرکزی به مرزهای غربی نظیر مرز چیلات را امکان پذیر می‌کند.

«مهدی اصلانی» بازرس کل استان در این بازدید اظهار کرد: اداره کل بازرسی استان احداث پروژه تونل کبیر کوه را مانند سایر پروژه ها از چند جنبه از جمله مباحث فنی، میزان و نحوه پرداختها، مدت زمان اجرا و … مورد بحث و بررسی قرار داده و هر جا که لازم باشد راهکارهای لازم در زمینه های مختلف به دستگاه اجرایی ارائه خواهد شد و در مجموع هدف همه ما احداث یک پروژه استاندارد و با کیفیت برای توسعه استان و کشور و استفاده نسل‌های آینده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح