کد خبر : 78873
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 آبان 1400 - 22:46

پرورش تیلاپیا؛ از تکمیل زنجیره تولید تا تامین نیاز استان‌های همجوار

پرورش تیلاپیا؛ از تکمیل زنجیره تولید تا تامین نیاز استان‌های همجوار

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر شیلات خراسان جنوبی گفت: بزرگترین مزرعه پرورش ماهی تیلاپیا در استان در شهرستان فردوس است که با توجه به کامل بودن زنجیره ارزش از تولید تا عرضه در صورت راه‌اندازی آن علاوه بر تامین نیاز استان، ماهی مورد نیاز استان‌های همجوار را هم تامین خواهد کرد. فرهاد نایب زاده، اظهار کرد: هم اکنون

پرورش تیلاپیا؛ از تکمیل زنجیره تولید تا تامین نیاز استان‌های همجوار

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر شیلات خراسان جنوبی گفت: بزرگترین مزرعه پرورش ماهی تیلاپیا در استان در شهرستان فردوس است که با توجه به کامل بودن زنجیره ارزش از تولید تا عرضه در صورت راه‌اندازی آن علاوه بر تامین نیاز استان، ماهی مورد نیاز استان‌های همجوار را هم تامین خواهد کرد.

فرهاد نایب زاده، اظهار کرد: هم اکنون خراسان جنوبی ظرفیت تولید حدود ۵ هزار تن ماهی تیلاپیا در سال را دارد و شش مزرعه فعال پرورش این نوع ماهی در استان وجود دارد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: سال گذشته، حدود ۶۲ هزار قطعه بچه ماهی تیلاپیا در مزارع پرورش ماهی استان توزیع و رهاسازی شد که منجر به تولید و برداشت حدود ۵ تن ماهی از این نوع شد.

نایب زاده ادامه داد: تاکنون در استان ۲۲ مجوز پرورش ماهی تیلاپیا مشتمل بر موافقت اصولی، تاسیس و بهره‌برداری صادر شده است.

وی گفت: در سال جاری نیز تاکنون حدود ۶۰ هزار قطعه بچه ماهی در ۳ مزرعه پرورشی در شهرستان‌های طبس، زیرکوه و قائنات رهاسازی شده که پیش بینی می‌شود ۱۰۰ تن ماهی تیلاپیا تا پایان سال برداشت شود.

مدیر شیلات خراسان جنوبی با اشاره به شوری منابع آبی استان، یادآور شد: ماهی تیلاپیا سازگاری خوبی با اقلیم و شرایط موجود منابع آبی در استان دارد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح