کد خبر : 84860
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آبان 1400 - 1:52

وقتی که صادرات فرش از نفت بیشتر بود!

وقتی که صادرات فرش از نفت بیشتر بود!

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش تعاون در اجرای برنامه اشتغال میلیونی تاکید کرد و گفت: ایجاد شغل در بخش تعاون ارزان تر و کم هزینه تر از سایر بخشهای اقتصادی است. عبداله بهرامی در گفت و گو با ایسنا، هنر صنعت فرش دستباف را یک صنعت اشتغالزا دانست

وقتی که صادرات فرش از نفت بیشتر بود!

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش تعاون در اجرای برنامه اشتغال میلیونی تاکید کرد و گفت: ایجاد شغل در بخش تعاون ارزان تر و کم هزینه تر از سایر بخشهای اقتصادی است.

عبداله بهرامی در گفت و گو با ایسنا، هنر صنعت فرش دستباف را یک صنعت اشتغالزا دانست که موجب امنیت اجتماعی زنان و خانوارها می شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای صنعت فرش دستباف گفت: اگر همت دولت سیزدهم پشت صنعت فرش دستباف باشد و از ظرفیت تعاونی های تولیدی که متمرکز وصاحب ایده، قابل نظارت و عدالت محورند استفاده شود با اطمینان و عدد و رقم می توان گفت که در عرض یکسال یک میلیون شغل دائم در حوزه فرش ایجاد می کنیم که این یک میلیون شغل، حداقل چهار میلیون اشتغال مکمل را در کنار خودش دارد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف ارزان بودن ایجاد شغل را از جمله مزیت‌های بخش تعاون ذکر کرد و گفت:از زمان تشکیل وزارت تعاون تاکنون، زیرساختها، اعضا و چارچوبها برای ایجاد اشتغال مهیا شده است، تنها استارت و حمایت اولیه را می طلبد که بتوانیم اهداف اشتغال در این بخش را محقق کنیم.

به گفته بهرامی،  در صورت حمایت اولیه با توجه به فراهم بودن زیرساختها، بالای یک میلیون شغل که تولیدات بازار محور دارند در کشور ایجاد خواهد شد.

این مقام تعاونی، صنعت فرش را از جمله مشاغل مکمل در بحث دامداری و کشاورزی دانست که موجب جلوگیری از مهاجرت به شهرها و خالی از سکنه شدن روستاها می شود و خاطرنشان کرد: فرش دستباف شغل مکمل کشاورزی و دامداری است و اگر به جایگاه اولیه خود برگردد سهم بسزایی در تولید، اشتغال، ارزآوری و صادرات غیر نفتی دارد.

بهرامی در پایان با اشاره به ارزش‌افزوده ۸۵ درصدی فرش دستباف، تصریح کرد: در دهه هفتاد صادرات فرش از صادرات نفت بیشتر بود و جایگاه ممتازی در GDP کشور داشت. امروز با توجه به پتانسیلهای بالای این صنعت، باید بازارهای جدید پیدا کنیم و برای ارتقای جایگاه فرش ایران، حضور گسترده تری در بازارهای هدف داشته باشیم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

پریفرم

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

قیمت شیشه اتومبیل

سم سوسک کش قوی

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

عمیرگاه نیسان مورانو

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح