کد خبر : 151721
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 - 21:07

مدیریت و راهبری مدارس چالش مهم دوران کروناست

مدیریت و راهبری مدارس چالش مهم دوران کروناست

ایسنا/فارس معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه شیوع همه‌گیری کرونا آموزش و پرورش فعال بود، مدیریت و راهبری مدارس را چالش مهم این دوران دانست. علیرضا کمرئی چهارشنبه ۱۳ اسفند در آیین افتتاح همایش ملی آموزش در دوران همه گیری کرونا با محوریت «فرصت‌ها، چالش‌ها و دستاوردها» در شیراز با بیان اینکه در

مدیریت و راهبری مدارس چالش مهم دوران کروناست

ایسنا/فارس معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه شیوع همه‌گیری کرونا آموزش و پرورش فعال بود، مدیریت و راهبری مدارس را چالش مهم این دوران دانست.

علیرضا کمرئی چهارشنبه ۱۳ اسفند در آیین افتتاح همایش ملی آموزش در دوران همه گیری کرونا با محوریت «فرصت‌ها، چالش‌ها و دستاوردها» در شیراز با بیان اینکه در باب آموزش در دوران کرونا می‌توان چالش‌هایی را احصاء کرد، افزود: با شروع بحران کرونا همچون دیگر نظام‌های آموزشی به داشته‌های خود اکتفا کردیم و با توجه به امکانات چهار راهبرد اصلی به کمک سیستم آموزشی آمد.

او ادامه داد: در اولین قدم با تکیه بر تجربه‌های اندک معلمان، آموزش در پیام‌رسان های داخلی و خارجی آغاز شد و آموزش و پرورش به سرعت آموزش دروس در تلویزیون را آغاز کرد و آن را به صورتی فراگیر عمق بخشید و سعی کرد کیفیت آموزش را ارتقا دهد.

این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش گفت: همچنین پلت‌فرم مجازی را راه‌اندازی کردیم و این امکان فراهم شد که آموزش ملی به امکاناتی در سطح جهانی دسترسی یابد؛ همچنین نگارش و توزیع درسنامه ها از راهبردهای آموزشی دوران کرونا بوده است.

کمرئی با بیان اینکه استفاده از تجربه‌های جهانی اختیاری شدن حضور دانش‌آموزان در مدارس را مسئله مشترک نظام‌های آموزشی دنیاست، ادامه داد: اخیرا تجربه‌های جهانی را با عنوان نقاط مشترک تلخیص و منتشر کرده‌ایم که مقایسه آنها نشان می‌دهد آموزش و پرورش در این دوران فعال بوده است.

او با بیان اینکه مدیریت و راهبری مدرسه از چالش‌های این دوران است که باعث بر هم خوردن نظم پیشین شد، عنوان کرد: بدین ترتیب در پی پاسخ به این پرسش بودیم که چگونه باید گروه بندی کرد، بهداشت را افزایش داد و اجتناب خانواده‌ها از حضور دانش‌آموزان در مدرسه را مدیریت کرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین از تدریس و نظارت و راهنمایی بر تدریس در کلاس درس باعنوان چالش‌ دیگری در عرصه آموزش یاد کرد و گفت: مهارت‌ها و قابلیت‌های معلمان، جذابیت تدریس، خلاقیت و روش‌های حل مسئله و نظایر آن باید برای معلمان در فضایی جدید تحلیل می‌شد و عمدتا روش‌های سنتی در کلاس‌های درس در فضای مجازی محوریت نداشت.

به گفته کمرئی، استفاده از زمان، عنصر دیگری بود و این پرسش‌ها را مطرح می‌کرد که با اتکا به اینکه آموزش در فضای مجازی است آیا باید زمان آموزش را کاهش دهیم یا نه که درنهایت کاهش زمان آموزش به  ۲۵ دقیقه در فضای مجازی تایید شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

خرید رپورتاژ آگهی

زیرنویس

شرکت زیمنس در تهران

خرید فالوور توییتر

بازگردانی پیج اینستاگرام

خرید بک لینک ارزان

تبلیغات واتساپی

دانلود زیرنویس house of dragon

دانلود زیرنویس فیلم day shift

دانلود زیرنویس فیلم 365 روز 2022

دانلود زیرنویس she hulk

دانلود زیرنویس family guy

دانلود زیرنویس فیلم top gun maverick 2021