کد خبر : 161493
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آذر 1400 - 11:28

مدارس باید در تصمیم‌گیری‌ها به استقلال برسند

مدارس باید در تصمیم‌گیری‌ها به استقلال برسند

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: مدرسه و آنچه که درون مدارس رخ می‌دهد، باید اصل و اساس کار آموزش و پرورش قرار بگیرد، یعنی به جایی برسیم که مدارس در تصمیم گیری‌های خود دارای استقلال باشند. به گزارش ایسنا منطقه قم، حمید رضا شیخ الاسلام گفت: مدرسه محوری یکی از اصول سند

مدارس باید در تصمیم‌گیری‌ها به استقلال برسند
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم گفت: مدرسه و آنچه که درون مدارس رخ می‌دهد، باید اصل و اساس کار آموزش و پرورش قرار بگیرد، یعنی به جایی برسیم که مدارس در تصمیم گیری‌های خود دارای استقلال باشند.
به گزارش ایسنا منطقه قم، حمید رضا شیخ الاسلام گفت: مدرسه محوری یکی از اصول سند تحول بنیادین است و این امر به تدریج با انتخاب دقیق مدیران و کارکنان مدارس به انجام خواهد رسید.
وی افزود: مدیران مدارس استان به عنوان رهبران آموزشی با استفاده از یک شبکه کارآمد اطلاعاتی فی ما بین مدیران مدارس دیگر و همکاران با تجربه می توانند در بسیاری از گذرگاه های سخت آموزشی و تربیتی تصمیمات درستی اتخاذ کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم پیرامون مزایای عملیاتی شدن مدرسه محوری در استان، خاطر نشان کرد: برخی از جوانب تربیت را نمی توان به صورت واحد و یک شکل در سراسر استان عملی کرد و انتظار نتیجه گیری مطلوب در این زمینه را داشت.
وی تصریح کرد: برای نیل به اهداف تربیتی و آموزشی باید شرایط روحی، فیزیکی، امکانات و سایر فاکتور های تاثیر گذار را در نظر گرفت و ابزار های رسیدن به این اهداف را متناسب با همین ویژگی مرمت و بازسازی کرد.
شیخ الاسلام اظهار کرد: امروز مدرسه و آنچه که درون مدارس رخ می‌دهد، باید اصل و اساس کار آموزش و پرورش قرار بگیرد، یعنی به جایی برسیم که مدارس در تصمیم گیری‌های خود دارای استقلال باشند و اداره کل آموزش و پرورش استان برای عملی شدن این تصمیم گیری‌ها با مدارس مشارکت نماید.
وی با اشاره به اینکه شروع مدرسه محوری مستلزم بستر سازی مناسب در این زمینه است، گفت: یکی از شروط اصلی در این زمینه به کارگیری نیروهای شایسته و ارتقای شایستگی‌های آنان در جهت کارآمدی بیشتر است تا بتوانند نقشه راه درستی را برای دانش‌آموزان پایه ریزی کنند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: مدرسه محوری سبب ایجاد مشارکت همگانی در تعلیم و تربیت می‌شود و هنگامی که تصمیمات آموزشی و تربیتی از خود مدارس نشأت بگیرد، طبیعتا حس همکاری و مشارکت در شکل گیری دقیق اهداف بیشتر خواهد شد و همگان نقش موثرتری را برای خود در نظر خواهند گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح